Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΝΟΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΖΕΡΒΑ: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Η ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ

Σχολιάζοντας την πρόταση του δημάρχου Θεσσαλονίκης η βουλευτής τον κάλεσε να «λειτουργήσει ως δήμαρχος και όχι ως θεματοφύλακας προσωπικών απόψεων».

«Η επιστροφή στο παρελθόν δεν είναι λύση κ. Ζέρβα» αναφέρει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, βάλλοντας κατά του δημάρχου Θεσσαλονίκης για την πρότασή του σχετικά με τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου.

«Η επαναφορά της λύσης της απόσπασης σημαίνει επιστροφή στο 2014, δημιουργεί πρόσθετες απαιτήσεις αρχαιολογικών εργασιών, καθυστερώντας την παράδοση του σταθμού Βενιζέλου τουλάχιστον κατά τέσσερα χρόνια» τονίζει η κ. Νοτοπούλου καλώντας παράλληλα τον Κωνσταντίνο Ζέρβα «να λειτουργήσει ως Δήμαρχος της πόλης και όχι ως θεματοφύλακας προσωπικών απόψεων».

Και προσθέτει: «Αντί να επιδίδεται σε μια αναμόχλευση προτάσεων που έχουν κριθεί, δημιουργώντας σύγχυση, προβληματισμό και ερωτηματικά, ας πιέσει τη φίλα προσκείμενη κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να στρέψουν το βλέμμα τους στην πόλη και να ολοκληρώσουν το έργο, αξιοποιώντας την παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης».

Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, χαρακτήρισε σε δηλώσεις του στη Voria.gr «ολέθρια» την απόσπαση των αρχαίων, επισημαίνοντας πως σε μία τέτοια περίπτωση ο σταθμός θα ολοκληρωθεί αντί για το 2023 το 2027 (δείτε περισσότερα εδώ).

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κατερίνας Νοτοπούλου:

Με προβληματισμό, αλλά όχι με έκπληξη, υποδεχθήκαμε τις δηλώσεις του νέου Δημάρχου Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ζήτημα του Μετρό και των αρχαιοτήτων.

Είναι γνωστή άλλωστε από την προηγούμενη θητεία του στον Δήμο, η εμμονή του στη λύση της απόσπασης των αρχαίων από τον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου.

Ωστόσο, η εκ νέου επαναφορά του ζητήματος, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που η ανάδοχος εταιρεία εγείρει ποικίλες αξιώσεις, γεννά ερωτηματικά.

Θυμίζουμε στον κ. Ζέρβα ότι η πόλη αποφάσισε.

To ανιστόρητο και διχαστικό δίλημμα ή αρχαία ή μετρό, απαντήθηκε.

Κερδίσαμε το στοίχημα.

Αποδείξαμε ότι αν θέλεις να τελειώσεις ένα έργο, πρέπει και μπορείς να προφυλάξεις και να αναδείξεις τον αρχαιολογικό πλούτο.

Η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα σύγχρονο Μετρό, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την πόλη κάτω από την πόλη, δημιουργώντας ένα ισχυρό τοπόσημο με σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.

Θυμίζουμε επίσης στον κ. Ζέρβα ότι την τελευταία τετραετία το «στοιχειωμένο» έργο του Μετρό, μπήκε σε ασφαλείς ράγες υλοποίησης.

Με 1,5 δισ. εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Οι λαμαρίνες έφυγαν, οι σταθμοί και οι υποδομές ολοκληρώνονται, ενώ η εκτίμηση για τη λειτουργία της βασικής γραμμής εντός του 2020 παραμένει, με τη μεταγενέστερη ένταξη στο δίκτυο του σταθμού της Βενιζέλου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Τη στιγμή λοιπόν που η επιλεχθείσα λύση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τη διατήρηση των αρχαίων in situ έχει αρχίσει να υλοποιείται, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε προσπάθεια τροποποίησης της λύσης, όχι μόνο δεν θα βελτίωνε τις παραμέτρους του χρόνου και του κόστους, αλλά αντίθετα θα τις επιβάρυνε σημαντικά, εκτροχιάζοντας το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Η επαναφορά της λύσης της απόσπασης σημαίνει επιστροφή στο 2014, δημιουργεί πρόσθετες απαιτήσεις αρχαιολογικών εργασιών, καθυστερώντας την παράδοση του σταθμού Βενιζέλου τουλάχιστον κατά τέσσερα χρόνια.

Καλούμε τον κ. Ζέρβα να λειτουργήσει ως Δήμαρχος της πόλης και όχι ως θεματοφύλακας προσωπικών απόψεων και να είναι πιο προσεκτικός στις διατυπώσεις του.

Αντί να επιδίδεται σε μια αναμόχλευση προτάσεων που έχουν κριθεί, δημιουργώντας σύγχυση, προβληματισμό και ερωτηματικά, ας πιέσει τη φίλα προσκείμενη κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να στρέψουν το βλέμμα τους στην πόλη και να ολοκληρώσουν το έργο, αξιοποιώντας την παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης.

Το μετρό από το 2020 θα αλλάξει τη ζωή όλων. Για συγκοινωνιακούς, οικονομικούς λόγους, περιβαλλοντικούς, αλλά και πολιτιστικούς λόγους.

Η πόλη πρέπει να προχωρήσει δυναμικά μπροστά.

Η επιστροφή στο παρελθόν δεν είναι λύση κ. Ζέρβα




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ