Skip to main content

Νοτοπούλου: Ούτε μετρό ούτε αρχαία με υπογραφή Καραμανλή

Επίθεση στην κυβέρνηση για το μετρό Θεσσαλονίκης έκανε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφερόμενη στο σχέδιο νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

Στα προβλήματα που συνδέονται με την κινητικότητα και αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα αστικά κέντρα αναφέρθηκε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α' Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου κατά την ομιλία της στην Βουλή για το Σ/Ν για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

Σημαντική όπως είπε είναι «η έλλειψη μιας κοινής προσέγγισης πολιτικής μεταφορών με πολιτικές περιβάλλοντος, αστικής ανάπτυξης, πολεοδομίας, κοινωνικής πολιτικής και υγείας».

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή αναγνώρισε την ανάγκη αυτή και δρομολόγησε συστηματικά την εισαγωγή των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας  στην ελληνική πραγματικότητα, με κορύφωση τις προβλέψεις του Ν. 4599/2019», είπε χαρακτηριστικά η κ. Νοτοπούλου.

Η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε «ένα ημιτελές σχέδιο, που καταλήγει να χάνει το στόχο του εξαιτίας της μονοδιάστατης προσέγγισης, χωρίς να φέρνει καμία καινοτομία» ανέφερε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ..

Όπως αναφέρει η Κατερίνα Νοτοπούλου το εν λόγω νομοσχέδιο:

·         υποτίθεται επιταχύνει την κατάρτιση και έγκριση των ΣΒΑΚ, ωστόσο μας εγκλωβίζει, αφαιρώντας αρμοδιότητες από τους ΟΤΑ και μεταθέτοντάς τες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

·         Η έννοια της «ποδηλασίας» και της «πεζής μετακίνησης» αντιμετωπίζεται επιδερμικά και δεν έχουν την προσοχή που επιβάλλουν οι νέες συνθήκες.

·         Αγνοεί τη δημόσια υγεία, σε σχέση με τις μετακινήσεις, που είναι βασικό στοιχείο των νέων οδηγιών της Ευρώπης, στην εποχή της πανδημίας.

·         Αγνοεί την κλιματική αλλαγή. Άλλωστε πάλι ξεχάσατε ως κυβέρνηση το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

·         Ξεχνά την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου που σε συνθήκες πανδημίας κατανόησαν όλοι την σπουδαιότητά του.

·         Ξεχνά τη μείωση της ρύπανσης και του θορύβου.

«Το Σ/Ν δεν διαμορφώνει εργαλεία για σύγχρονες βιώσιμες κλιματικά ουδέτερες πόλεις που να μπορέσουν να αποτελέσουν τουριστικούς προορισμούς που καλύπτουν ανάγκες σύγχρονων ταξιδιωτών» υπογράμμισε η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Κ.Νοτοπούλου αναφέρθηκε ακόμη στα ζητήματα μικροκινητικότητας και χρήσης Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα) όπως κυρίως τα ηλεκτρικά πατίνια για τα οποία δεν υπάρχει το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο.

«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα των αστικών κέντρων σε συνδυασμό με την πανδημία και την κυβερνητική αστοχία που έχει μετατρέψει σε υγειονομικές βόμβες τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει οδηγήσει πάρα πολλούς συμπολίτες μας στην χρήση αυτών των μέσων, αυξάνοντας όμως σημαντικά την επικινδυνότητα. Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει το σοβαρότατο αυτό ζήτημα, ενώ δεν υπάρχουν προδιαγραφές για την ασφάλεια των χρηστών, ιδιαίτερα των ανήλικων», σημείωσε η βουλευτής.

Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη εισαγωγής ρυθμίσεων για βιώσιμες αστικές διανομές, καθώς η κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνθήκες πανδημίας ήρθε για να μείνει.

Κλείνοντας την ομιλία της η Κ.Νοτοπούλου αναφέρθηκε στους τραγικούς όπως τους χαρακτήρισε χειρισμούς της κυβέρνησης στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ

«Κ. Υπουργέ η Θεσσαλονίκη θα είχε ήδη Μετρό, πριν την εκδήλωση μάλιστα της πανδημίας. Τώρα πότε; Θα μας δώσετε ένα χρονοδιάγραμμα; Γιατί από ότι βλέπω μάλλον έχετε πέσει έξω ακόμα και στις δικές σας αισιόδοξες προβλέψεις. Ούτε λοιπόν αρχαία, ούτε μετρό, με υπογραφή Καραμανλή».

Ενώ συμπλήρωσε: «Την ώρα επίσης που η παγκόσμια κοινότητα αγωνιά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, είστε εσείς που ακυρώσατε την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τη Θεσσαλονίκη».

«'Όταν λοιπόν συνειδητά, δεν έχετε ενισχύσει τις δημόσιες συγκοινωνίες, αντιλαμβάνεται και ο πλέον καλόπιστος συμπολίτης μας γιατί επιμένετε ότι ο κορονοϊός δεν κολλάει στα παστωμένα λεωφορεία... Είναι γνωστό ότι προτιμάει τις πλατείες...»

Τέλος, επεσήμανε ότι το μεγαλύτερο στοίχημα για ένα ΣΒΑΚ και αυτό είναι η ειδοποιός διαφορά του από τα υπόλοιπα εργαλεία σχεδιασμού, είναι ότι οι κατευθύνσεις του όχι απλά πρέπει να γίνουν αποδεκτές, αλλά να αγκαλιαστούν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

«Πως λοιπόν θα πετύχουμε τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας, όταν ο ίδιος ο Υπουργός που τους θεσπίζει, τους αγνοεί με τις πράξεις του»;