Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ο Άη Βασίλης φέρνει χαμόγελα σε ξενοδόχους και εμπόρους

Στο 85% οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία για την Πρωτοχρονιά – Ανάσα για τους εμπόρους η αυξημένη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών

Με μία γλυκιά γεύση φαίνεται να αποχαιρετά το 2018 τους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης καθώς και τις φετινές γιορτινές ημέρες η νύμφη του Θερμαϊκού αποτελεί πόλο έλξης. Την ίδια ώρα το τετραήμερο πριν τα Χριστούγεννα, με αποκορύφωμα την Κυριακή 23 του μήνα, φαίνεται να έδωσε ανάσα ζωής στην αγορά της πόλης, με τους εμπόρους να ευελπιστούν πως και η τελευταία Κυριακή του χρόνου θα κινηθεί με αντίστοιχους ρυθμούς.

Τις ημέρες των Χριστουγέννων, τον τόνο στα ξενοδοχεία τον έδωσαν οι Έλληνες τουρίστες που φαίνεται να τίμησαν και την αγορά της Θεσσαλονίκης.

Όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος, τις ημέρες των Χριστουγέννων, η πληρότητα στα ξενοδοχεία άγγιξε το 75%, ενώ για τις ημέρες τις Πρωτοχρονιάς οι κρατήσεις δείχνουν την πληρότητα να φτάνει στο 85%. Δυναμικά στο παιχνίδι πάντως βρίσκονται τα ξενοδοχεία και λόγω των ρεβεγιόν που διοργανώνουν καθώς δεν είναι λίγοι οι τουρίστες που πέραν της διαμονής τους στα ξενοδοχεία, κλείνουν πακέτα που προσφέρουν και το εορταστικό δείπνο.

«Η κίνηση στη Θεσσαλονίκη, την τελευταία τριετία, τις εορταστικές ημέρες είναι ικανοποιητική. Τις ημέρες των Χριστουγέννων οι Έλληνες ήταν αυτοί που, κατά κύριο λόγο, επέλεξαν τη Θεσσαλονίκη. Οι περισσότεροι, επωφελήθηκαν τις τιμές των ξενοδοχείων που ήταν χαμηλότερες σε σχέση με αυτές της Πρωτοχρονιάς, και παρέμειναν για το εορταστικό διήμερο. Λιγότεροι ήταν αυτοί που παρέτειναν τη διαμονή τους» τονίζει ο κ. Μανδρίνος, υπογραμμίζοντας πως η πλειονότητα των κρατήσεων για την Πρωτοχρονιά αφορά Βαλκάνιους τουρίστες. Φέτος περισσότεροι είναι οι Σέρβοι που επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για να απολαύσουν τις ομορφιές και τη γαστρονομία της και ακολουθούν οι Βούλγαροι και οι Ρουμάνοι. Εκείνοι πάντως που φέτος δείχνουν να της γυρνούν την πλάτη είναι οι Ρώσοι και οι Τούρκοι.

Όσο για το τι περιμένουν οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης για το 2019, όπως εξηγεί ο κ. Μανδρίνος, ο Γενάρης, ως είθισται είναι υποτονικός, ενώ η κινητικότητα ξεκινά από το Φεβρουάριο, όποτε οι κλαδικές εκθέσεις που πραγματοποιούνται στην πόλη, με δημοφιλέστερη την Agrotica, δίνουν ζωή στην πόλη. Η εικόνα αρχίζει πάντως να βελτιώνεται τουριστικά για την πόλη, βάσει της προηγούμενης εμπειρίας από τον Απρίλιο, όταν και ξεκινούν να έρχονται αεροπορικώς οι εκτός των ελληνικών τειχών επισκέπτες.

Κινητήρια δύναμη, όπως πάντα, το δώρο των Χριστουγέννων

Ανάσα για τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης αποτέλεσε το τετραήμερο πριν τα Χριστούγεννα, όπως λέει στη Voria.gr, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά «πριν ξαναπέσουμε στα βαθιά νερά την επόμενη χρονιά». Αναμφίβολα, όπως λένε οι έμποροι, όσο προσοδοφόρα και αν ήταν η κίνηση των τελευταίων ημερών, δεν μπορεί να ισοσκελίσει τους μειωμένους τζίρους του προηγούμενου διαστήματος.

Εφαλτήριο για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης αποτέλεσε, όπως και κάθε χρόνο το δώρο των Χριστουγέννων, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να βγουν για ψώνια προκειμένου να κάνουν τις εορταστικές τους αγορές. Ιδιαίτερα αποδοτική ήταν η Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα, παραδοσιακά, η καλύτερη του χρόνου, όπως σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης υπογραμμίζοντας πως οι έμποροι, δεδομένου ότι και τις δύο προηγούμενες χρονιές ίσχυσε, ευελπιστούν πως και η τελευταία Κυριακή θα αποφέρει σημαντικά έσοδα στα ταμεία των καταστημάτων.

«Η Κυριακή 16 Δεκεμβρίου, που τα καταστήματα είναι ανοιχτά, ήταν και φέτος νεκρή. Οι καταναλωτές δεν έχουν λάβει το δώρο των Χριστουγέννων, ενώ έχουν, ενδεχομένως εξαντληθεί και τα χρήματα του μήνα. Κατά συνέπεια, η συγκεκριμένη Κυριακή, είναι εμπορικά ‘άχρηστη’» καταλήγει ο κ. Φιλιππίδης.