Skip to main content

Ο αθλητικός τουρισμός φέρνει επισκέπτες και έσοδα στη χώρα

Το success story του Spetses Mini Marathon, η ευκαιρία του ναυταθλητικού τουρισμού και η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού ως αυθεντική εμπειρία

Την ώρα που ο ελληνικός τουρισμός επιχειρεί να ξεφύγει από το παραδοσιακό μοντέλο ήλιος-θάλασσα και η Ελλάδα προβάλλεται διεθνώς ως ένας τουριστικός προορισμός για 365 ημέρες τον χρόνο, τα πλούσια αθλητικά γεγονότα που διοργανώνονται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας, μπορούν να προσελκύσουν επιπλέον επισκέπτες και να ενισχύσουν τα έσοδα σε λιγότερο αναπτυγμένους προορισμούς.

Οι προοπτικές ανάπτυξης του αθλητικού τουρισμού εξετάστηκαν κατά τη διάρκεια του 4ου συνεδρίου τουρισμού που διοργάνωσαν τα πέντε διμερή επιμελητήρια στη Θεσσαλονίκη, στην ενότητα που συντόνισε η Αθανασία Μπίδιου, αρχισυντάκτρια της Voria.gr.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Communication Lab, Μαρίνα Κουταρέλλη, αναφέρθηκε στο success story του Spetses Mini Marathon, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα multi-sport events στην Ελλάδα. Όπως είπε, η συγκεκριμένη διοργάνωση έδρασε ως πρωτοπόρος στην Ελλάδα, εισάγοντας ουσιαστικά την έννοια του αθλητικού τουρισμού το 2011.

Παρουσίασε, ακόμη, στοιχεία, τα οποία δείχνουν τη ραγδαία άνοδο της διοργάνωσης και τη σημαντική απήχηση που έχει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι το 2011 συμμετείχαν 700 άτομα, σε δύο μόλις αγωνίσματα, ενώ το 2018 οι συμμετοχές ανήλθαν σε 23.000 από 42 χώρες. Μάλιστα, όπως είπε, τα έσοδα για την οικονομία του νησιού κατά την προηγούμενη διοργάνωση ανήλθαν σε 1,8 εκατ. ευρώ.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία πανελλαδικής έρευνας για την απήχηση του Spetses Mini Marathon, το 76% δήλωσε πως γνωρίζει το γεγονός και είτε ο ίδιος είτε κάποιος γνωστός του έχει συμμετάσχει, το 92% είπε ότι δεν θα άλλαζε κάτι στη διοργάνωση, το 99% δήλωσε πρόθυμο να συμμετάσχει ξανά, ενώ το 94% των αθλητών που αγωνίστηκαν είπε ότι το θεώρησε χρήσιμο για την εύρεση χορηγών και την προβολή του σε ένα μεγαλύτερο κοινό.

Η στρατηγική των διοργανωτών, σύμφωνα με την κ. Κουταρέλλη, επικεντρώθηκε στο να αναδείξει τις Σπέτσες ως έναν διεθνή αθλητικό προορισμό, να δημιουργήσει ένα ισχυρό και αναγνωρίσιμο brand name, να αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με την τοπική κοινωνία, και, μέσα από όλα αυτά, να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο. Κατάφερε, ακόμη, να προσελκύσει ειδικά κοινά, όπως κορυφαίους αθλητές και opinion leaders, αθλητικές ομάδες από το εξωτερικό, καθώς και φορείς του εξωτερικού που ειδικεύονται στον αθλητικό τουρισμό.

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Τσαλίκης, είπε ότι ο ναυταθλητικός τουρισμός αποτελεί ευκαιρία για προβολή και οικονομική ανάπτυξη, σημειώνοντας πως η Θεσσαλονίκη ενδείκνυται για τη διοργάνωση διεθνών ιστοπλοϊκών διοργανώσεων. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παράκτιας Κωπηλασίας που διοργανώθηκε στην πόλη το 2014 με πάνω από 1.000 συμμετέχοντες και τη διεθνή προβολή που έφερε για τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα γενικότερα. Παρουσίασε, ακόμη, τη διοργάνωση του Aegean Regatta 2019.

Η γενική διευθύντρια τουριστικής πολιτικής του υπουργείου Τουρισμού, Παναγιώτα Διονυσοπούλου, παρουσίασε όλα τα αθλητικά γεγονότα που διεξάγονται ανά περιφέρεια, και τα οποία τονώνουν το τουριστικό της προϊόν. Συγκεκριμένα για την Κεντρική Μακεδονία αναφέρθηκε στον διεθνή μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, στον μαραθώνιο του Ολύμπου, στο ευρωπαϊκό κύπελλο ξιφασκίας που διεξήχθη το 2016 στη Θεσσαλονίκη και στο διεθνές τουρνουά Γκόλμπολ «Ηφαιστειάδα 2018»  που επίσης πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.