Skip to main content

O CEO της Terminal Link βάζει ψηλά τον πήχη για τον ΟΛΘ

Στη Θεσσαλονίκη ο Boris Wenzel - Βλέπει ανάπτυξη του Λιμένα σε δύο φάσεις μέσα στον πρώτη πενταετία. Ποια είναι η Terminal Link και οι μέτοχοι της.

«Δεν θέλουμε τον ΟΛΘ να είναι το δεύτερο λιμάνι της Ελλάδας. Θέλουμε τον ΟΛΘ να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της βόρειας Ελλάδας και το κυριότερο στη νοτιοανατολική Ευρώπη, να ανακτήσει το ρόλο που ιστορικά είχε σαν εμπορική πύλη των Βαλκανίων», τόνισε ο κ. Βοris Wenzel, CEO της Τerminal Link SAS, του διεθνή διαχειριστή λιμένων και partner με ποσοστό 33% στη Κοινοπραξία DIEP- Terminal Link- Belterra που ανακηρύχθηκε προτιμώμενος επενδυτής για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε.

Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε μία πρώτη συνάντηση γνωριμίας μεταξύ εκπροσώπων των ΜΜΕ και των επικεφαλής της Terminal Link, του διευθύνοντος συμβούλου κ. Wenzel και του οικονομικού διευθυντή κ. Cedric Garnier, όπως και του συντονιστή της Κοινοπραξίας κ. Σωτήρη Θεοφάνη.

«Θέλαμε να μας γνωρίσετε από κοντά, να δείτε τα πρόσωπα πίσω από την επωνυμία της εταιρείας, για να μην υπάρχουν αμφιβολίες για το ποιοι είμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε για να αναπτύξουμε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης», είπε ο κ. Wenzel, απαντώντας έτσι και στις υποθέσεις όσων αμφισβήτησαν τη δυνατότητα υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου της Κοινοπραξίας.

Η Κοινοπραξία και ειδικότερα η Terminal Link – που είναι άλλωστε ο εταίρος με την εξειδίκευση και την τεχνογνωσία στη λιμενική βιομηχανία- επέλεξε να επενδύσει στον ΟΛΘ γιατί, αν και έχει μεγάλη παρουσία στη Μεσόγειο, θέλει να αναπτυχθεί περισσότερο σε αυτή την περιοχή (σ.σ νοτιοανατολική). Επίσης, επέλεξε την ΟΛΘ Α.Ε. γιατί είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, με καλά οικονομικά αποτελέσματα και, τέλος, επειδή είναι λίγα πλέον τα ελκυστικά, προς ιδιωτικοποίηση, λιμάνια στην Ευρώπη.

Τόσο ο κ. Wenzel, όσο και ο κ. Θεοφάνης τόνισαν την ανάγκη αναβάθμισης της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Λιμάνι, ενώ ο CEO της Terminal Link είπε ότι εφ’ όσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταβίβασης, το σχέδιο αναβάθμισης θα ακολουθήσει, εντός της πρώτης 5ετίας, δύο  στάδια. Στην πρώτη φάση θα εκσυγχρονιστεί ο εξοπλισμός όπως και οι διαδικασίες λειτουργίας και στη δεύτερη φάση θα γίνουν τα έργα σε βαριές υποδομές, με βασικό την επέκταση του 6ου προβλήτα.

Ο κ. Wenzel  επιφυλάχθηκε να πει κάτι παραπάνω ή πιο συγκεκριμένο για τις παρεμβάσεις που σχεδιάζει η Κοινοπραξία, συμπληρώνοντας πάντως ότι ο ΟΛΘ στη χερσαία ζώνη του έχει πολλούς διαθέσιμους και αναξιοποίητους χώρους.

Άλλωστε, προσέθεσε ότι ο ΟΛΘ όπως και όλα τα Λιμάνια μπορεί, αν αξιοποιηθεί σωστά, να λειτουργήσει σαν πολλαπλασιαστής για την οικονομία της βόρειας Ελλάδας.

Ο κ. Βοris Wenzel και ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης

 

Σε αυτό το πνεύμα ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, ο οποίος ήταν στο παρελθόν  CEO της ΟΛΘ Α.Ε. και ο άνθρωπος που την εισήγαγε στο Χ.Α., τόνισε πως η Εταιρεία δεν έχει ανάγκη μεγάλων αποθεματικών αλλά επενδύσεων για να μπορεί να παρέχει υπηρεσίες στους χρήστες του Λιμένα και στο διεθνές εμπόριο. 

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Wenzel στο μέγεθος και την εξειδίκευση που διαθέτει η Terminal Link, η οποία αποτελεί joint venture, της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας στις ναυτιλιακές μεταφορές, της CMA CGM ( έχει το 51% της TL) και της κινεζικής China Merchants Port Holding (49%).

Άλλωστε τον Ιούλιο του 2015 οι CMA CGM και CMPort υπέγραψαν στρατηγικό συμφωνία για την μετεξέλιξη της Terminal Link σε πλατφόρμα επενδύσεων για έργα λιμένων και logistics στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας "Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος".

Σημειώνεται ότι η CMA CGM το 2016 μετέφερε1 5,6 εκατ. TEU’s, ενώ η CMP  είναι ένας από τους μεγαλύτερους λιμενικούς διαχειριστές παγκοσμίως και στα terminals που έχει επενδύσει διακινούνται πάνω από 95 εκατ. TEU’s το χρόνο.

Η Terminal Link διαχειρίζεται 12 τερματικούς σταθμούς και κέντρα μεταφόρτωσης, τέσσερα στη Γαλλία, δύο στο Μαρόκο, άλλα δύο στις ΗΠΑ, στο Βέλγιο, στη Μάλτα, στην Ακτή Ελεφαντοστού και στη Νότιο Κορέα, έχοντας παρουσία σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Γαλλίας και ελέγχοντας το 60% των terminals.

Tέλος ο  κ. Wenzel είπε ότι η ΤL μελετά την απόκτηση και νέων terminals, στην Ευρώπη, την βόρειο Αμερική αλλά και σε αναπτυσσόμενες αγορές της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, ενδεχομένως και της Ασίας. Η επέκταση αυτή θα γίνει είτε μέσω διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης κρατικών λιμένων, είτε ακόμη με την κατασκευή λιμένων εκ του μηδενός.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ιδιωτικοποιήσεις Λιμενικών Εταιρειών, η διαδικασία, συνήθως διαρκεί περί τον ένα χρόνο ή λίγο περισσότερο.