Skip to main content

Ο δήμος Καλαμαριάς βάζει... τουριστική πλώρη με σύνθημα «Sea More»

Παρουσιάστηκε απόψε το επιχειρησιακό σχέδιο τουριστικής προβολής του δήμου Καλαμαριάς, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη.

Μερίδιο από την πίτα της βαριάς βιομηχανίας του τουρισμού διεκδικεί για πρώτη φορά οργανωμένα ο δήμος Καλαμαριάς. Αιχμή του δόρατος για την προσέλκυση τουριστών το παραλιακό του μέτωπο, όπως δηλώνει εμμέσως πλην σαφώς, το σύνθημα «Sea More» του επιχειρησιακού σχεδίου τουριστικής προβολής που κατάρτισε και παρουσίασε απόψε σε ειδική εκδήλωση παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, τοπικών αρχών και φορέων του τουρισμού της πόλης.

Άλλωστε, το λογότυπο που επιλέχθηκε είναι η λέξη Καλαμαριά με την κάθε συλλαβή τη μία κάτω από την άλλη ως ένα κατάρτι και με τονισμένη τη συλλαβή MAR, που σημαίνει θάλασσα.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Γιάννης Δαρδαμανέλης, η Καλαμαριά δεν είναι στο μηδέν, όμως θα κάνει τα πρώτα της οργανωμένα βήματα στηριγμένη στα τρία βασικά της πλεονεκτήματα, με πρώτο και καλύτερο τη φυσική ομορφιά και τη θάλασσα, επισημαίνοντας ότι η Καλαμαριά είναι μισό... νησί, καθώς διαθέτει 6,5 χιλιόμετρα ακτογραμμής. Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί της που έχουν διάθεση φιλοξενίας και το τρίτο ο πολιτισμός και οι σύλλογοι με την ιστορία τους που έχει αντέξει στον χρόνο. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι το κάθε μέλος της επιτροπής που συγκροτήθηκε έβαλε το δικό του λιθαράκι στην κατάρτιση του σχεδίου και τόνισε ότι για την επιτυχία του χρειάζεται να σταθούν όλοι οι φορεί στο πλευρό του δήμου.



Από την πλευρά της, η Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε πως «η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την Καλαμαριά και την Μακεδονία» και τόνισε πως το υπουργείο θα είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια. «Ο τόπος αποκτά το δικό του όραμα. Καταστρώνει την δική του στρατηγική εξωστρέφειας και προοπτικής», είπε και πρόσθεσε πως η Καλαμαριά είναι ένας δήμος προικισμένος από τη φύση, καθώς είναι πλούσια σε γαστρονομία, μυρωδιές και βιώματα.

Την εκτίμηση ότι η Καλαμαριά «έχει τα προσόντα να βγει μπροστά ως ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός» εξέφρασε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, που τόνισε πως το υπουργείο θα είναι δίπλα στον δήμο.



Στις δυνατότητες που έχει η Καλαμαριά αναφέρθηκε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού, Βούλα Πατουλίδου, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, ανέφερε ότι η Καλαμαριά δικαιούται να πάρει ένα κομμάτι από την τουριστική αγορά. Από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννης, σημείωσε πως το σχέδιο αφορά όλη την πόλη και πρόσθεσε: «Θα ξυπνήσουμε ένα μνημόνιο συνεργασίας που υπάρχει από το 2015. Χωρίς δημοτικά όρια, όλοι μαζί να χαρτογραφήσουμε μια τουριστική διαδρομή».

Διαβάστε ακόμη: Ζαχαράκη από Θεσσαλονίκη: Μεγάλη αύξηση στην τουριστική κίνηση από 15 Ιουλίου

Το σχέδιο τουριστικής προβολής και ανάπτυξης της περιοχής που παρουσίασαν οι εκπρόσωποι των Colibri και Tourism Plus περιλαμβάνει την καταγραφή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, που βασίζονται εκτός από το φυσικό περιβάλλον, στον αθλητισμό και στον πολιτισμό. Όπως ανέφεραν, η Καλαμαριά, μεταξύ άλλων διαθέτει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, το Μουσείο Φωτογραφίας «Χρήστος Καλεμκερής», το Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού, αλλά και εξειδικευμένες εγκαταστάσεις διαμονής και διανυκτέρευσης. Επίσης, η περιοχή διαθέτει τοπόσημα όπως είναι το πρώην στρατόπεδο Κόδρα και το Κυβερνείο και βέβαια τη μαρίνα και την πλαζ της Αρετσούς. Όπως σημείωσαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών, δημιουργούνται προοπτικές για την ανάπτυξη του του yachting  αλλά και του ναυταθλητικού τουρισμού, αλλά και του λεγόμενου «Σκοτεινού Τουρισμού- Dark Tourism» λόγω της παρουσίας των «Συμμαχικών Νεκροταφείων».



Κρίσιμη, όπως είπαν οι ειδικοί, είναι η συνεισφορά των επιχειρηματιών και των κατοίκων, οι οποίοι πρέπει να συμβάλουν με την παραγωγή βίντεο, φωτογραφιών, υιοθέτηση του σλόγκαν και του σήματος από τις επιχειρήσεις.

Μεταξύ των προβλεπόμενων στόχων είναι η ενεργοποίηση των σχέσεων με τις αδελφοποιημένες με την Καλαμαριά πόλεις του εξωτερικού, η σύναψη συμφώνων συνεργασίας με άλλους δήμους της Θεσσαλονίκης, η καταγραφή της επισκεψιμότητας, η εξασφάλιση πόρων και η δημιουργία νέου αφηγήματος. Βασικός στόχος είναι να αυξηθούν οι τουρίστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, το Ισραήλ, τη Βουλγαρία και την Τουρκία.