Skip to main content

Ο δήμος Θεσσαλονίκης «πιλότος» για το νέο τεχνολογικό λύκειο

«Πιλότο» σκοπεύει να καταστήσει το υπουργείο Παιδείας τη Θεσσαλονίκη, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του νέου τεχνολογικού λυκείου, ζητώντας από το δήμο να συνδράμει στην ανάπτυξη της τεχνολογικής εκπαίδ

«Πιλότο» σκοπεύει να καταστήσει το υπουργείο Παιδείας τη Θεσσαλονίκη, σε ό,τι αφορά την λειτουργία του νέου τεχνολογικού λυκείου, ζητώντας από το δήμο να συνδράμει στην ανάπτυξη της τεχνολογικής εκπαίδευσης, προτείνοντας ειδικότητες που σχετίζονται με τις τοπικές αναπτυξιακές δυνάμεις, τους επιχειρηματικούς φορείς και την τοπική αγορά εργασίας.

Το θέμα συζήτησαν σε συνάντησή τους η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στο πλαίσιο παρουσίασης από την υπουργό της μεταρρύθμισης για το νέο τεχνολογικό λύκειο, στους διευθυντές επαγγελματικών λυκείων και σχολών της Θεσσαλονίκης. Η πρόταση του υπουργείου, αφορά τα 14 ΕΠΑΛ και τις 5 ΕΠΑΣ της περιοχής αρμοδιότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, για τα οποία θα πρέπει η τοπική αυτοδιοίκηση, και συγκεκριμένα η δημοτική επιτροπή παιδείας, να προτείνει τις ειδικότητες που θέλει, ώστε να συνδυάζονται με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της τοπικής κοινωνίας.

«Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να είναι μία πόλη πιλότος, μία πόλη στην οποία θα μπορούσε ο ίδιος ο δήμος να αναλάβει διαφορετικού είδους πρωτοβουλίες και να προχωρήσουμε σε πειραματισμούς στο χώρο της τεχνολογικής εκπαίδευσης» είπε χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου, και διευκρίνισε: «Το υπουργείο θα έχει την ευθύνη να οργανώνει τα προγράμματα σπουδών αλλά η μαθητεία, η πρακτική των μαθητών και οι σχέσεις με τον επαγγελματικό κόσμο της κάθε πόλης, θα πρέπει να οργανώνεται σε τοπικό επίπεδο».

Κατά την παρουσίαση του νέου τεχνολογικού λυκείου στους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, η υπουργός δήλωσε ότι κάθε δήμος θα πρέπει να κάνει τις δικές του προτάσεις για τις ειδικότητες που πρέπει να λειτουργούν στα τεχνολογικά λύκεια της περιοχής του, ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Μάλιστα, οι ειδικότητες στα νέα τεχνολογικά λύκεια θα επανεξετάζονται προς ανανέωση, ανά πενταετία, ώστε να παρακολουθούν πάντα την εξέλιξη των τοπικών αναπτυξιακών σχεδίων.

Η υπουργός επικαλέστηκε μελέτη του CEDEFOP, σύμφωνα με την οποία αυξάνονται οι θέσεις εργασίας και η ζήτηση σε χώρους συγκεκριμένων δεξιοτήτων, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζεται μηδενική προσφορά. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη πρακτικής άσκησης των μαθητών των τεχνολογικών λυκείων, κάτι που απαιτεί τη συνεργασία των παραγωγικών φορέων, και που δεν λειτουργεί σήμερα στα σημερινά ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.

Ο κ. Μπουτάρης, δήλωσε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης θα αγκαλιάσει το σχέδιο του υπουργείου, καθώς θέλει να είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη των τεχνολογικών λυκείων, και χαρακτήρισε ψευδή την εντύπωση ότι οι επιχειρηματίες θέλουν να προσανατολίσουν την παιδεία στις δικές τους ανάγκες.

«Εκείνο που λείπει στην επαγγελματική κατάρτιση είναι το ενδιάμεσο στάδιο, γιατί όλοι θέλουν να γίνουν γιατροί και δικηγόροι και να πάνε στο πανεπιστήμιο. Πρέπει να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να αλλάξουμε τη νοοτροπία της κοινωνίας», είπε.