Skip to main content

Ο Δρίτσας, οι Κινέζοι και τα Εμπορευματικά Κέντρα στη Β.Ελλάδα

Αυτή η ιστορία με τις ανεξάρτητες αρχές λιμένων και την προσπάθεια του υπουργού Ναυτιλίας, να ελέγξει τον ΟΛΠ, δεν έχει τέλος.

Αυτή η ιστορία με τις ανεξάρτητες αρχές λιμένων και την προσπάθεια του υπουργού Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα, να ελέγξει τον – αποκρατικοποιημένο -  ΟΛΠ, δεν έχει τέλος. Επανέρχεται τώρα, με μια ρύθμιση, που θέτει την εποπτεία του λιμανιού υπό ένα δυσδιάκριτο καθεστώς. Το αποτέλεσμα; Οι Κινέζοι εκνευρίζονται. Από την Cosco διαμηνύεται ότι έχουν χάσει την υπομονή τους. Πού διαμηνύεται; Αυτή τη φορά, όπως μαθαίνουμε, απευθείας στο Μέγαρο Μαξίμου.

Πάντως, δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι ότι ο κ. Δρίτσας λειτουργεί εντελώς... αυτόνομα. Δηλαδή, μπορεί να είναι και ο μοχλός πίεσης του Μαξίμου προς τους Κινέζους, για να πάρει την ημερομηνία επίσκεψης ο κ. Τσίπρας για το Πεκίνο. Υπενθυμίζεται ότι  μπορεί να έχει απευθυνθεί πρόσκληση στον Ελληνα πρωθυπουργό για τον ερχόμενο Ιούνιο, ωστόσο, ακριβής ημερομηνία δεν έχει ορισθεί. Το αποτέλεσμα; Ολο το ταξίδι εξακολουθεί να βρίσκεται «στον αέρα», μέχρι νεωτέρας.

Πάντως, δύσκολα θα αναβληθεί. Οι Κινέζοι έχουν πλέον πολλά συμφέροντα στην Ελλάδα, για να κάνουν πίσω. Και ενδεχομένως να αποκτήσουν και άλλα. Επιμένουμε ότι η επόμενη «καλή και αθόρυβη δουλειά», που θα βγει στην Ελλάδα, θα είναι εκείνη των Εμπορευματικών Κέντρων σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη. Ενδιαφέρει λίγους, αλλά και στις δύο περιπτώσεις έχει μεγάλες προοπτικές. Και μεταξύ των ενδιαφερομένων, όπως μαθαίνουμε, είναι – και εδώ – Κινέζοι, αυτή τη φορά όχι μέσω της Cosco, αλλά μέσω άλλης εταιρίας οχήματος, που έκανε ήδη την πρώτη διερευνητική προσέγγιση της επί ελληνικού εδάφους. Και όπως πληροφορούμαστε, θα ακολουθήσει και άλλη, προσεχώς...