Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Κόκκινο πανί για τους εμπόρους οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ζητά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων - «Δεν προσφέρουν» λέει ο πρόεδρος, Παντελής Φιλιππίδης.

Με τις φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις να βρίσκονται προ των πυλών, την αγορά της Θεσσαλονίκης να κινείται παράλληλα με ιδιότυπες προσφορές, που ο εκάστοτε καταστηματάρχης σκαρφίζεται, οι έμποροι κάθε άλλο παρά αισιόδοξοι είναι για το εκπτωτικό δεκαήμερο που θα ακολουθήσει.

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου και θα έχουν διάρκεια για ένα δεκαήμερο κατά τη διάρκεια του οποίου οι έμποροι θα προσπαθήσουν να δελεάσουν τους καταναλωτές με γενναίες μειώσεις τιμών. Ωστόσο οι εν λόγω εκπτώσεις, που στην Αθήνα έχουν διάρκεια 15 ημερών, μάλλον με κόκκινο πανί μοιάζουν για τους εμπόρου. Και αυτό γιατί ακόμη και αν αποτελούν οξυγόνο για τα ταμεία τους το περιορισμένο διάστημα που διενεργούνται, στερούν στη συνέχεια από τον τζίρο.

«Από τον περασμένο Μάϊο, με σχετική επιστολή ζητούσαμε την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και κατά συνέπεια και τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Είμαστε ο πρώτος Σύλλογος στην Ελλάδα που ζήτησε την κατάργηση τους» εξηγεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης επισημαίνοντας πως μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία απάντηση στο αίτημα τους.

«Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν προσφέρουν στην αγορά, αντιθέτως η διενέργεια τους στερεί από το τζίρο του υπόλοιπου χρόνου. Αυτό που ζητούμε είναι να γίνονται οι εκπτώσεις δύο φορές το χρόνο κάθε Φεβρουάριο και Αύγουστο και ο κάθε έμπορος να έχει τη δυνατότητα να κάνει προσφορές μέχρι τρεις φορές το χρόνο. Ωστόσο για να τηρηθεί ο αριθμός της πραγματοποίησης των προσφορών θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος από τον Εμπορικό Σύλλογο» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης υπογραμμίζοντας «λέμε ναι σε μία ελεύθερη αγορά, αλλά όχι σε μία ασύδοτη».     

Ο καθένας σηκώνει μία ταμπέλα που γράφει «προσφορές»


 
«Αυτό που ζητούμε είναι η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς. Οι εκπτώσεις πρέπει να γίνονται στην πραγματική τους μορφή και για συγκεκριμένα, περιορισμένα διαστήματα. Παλιά οι εκπτώσεις είχαν αίγλη. Δεν είναι δυνατόν κάθε μέρα και ένας έμπορος να σηκώνει μια ταμπέλα και να γράφει «προσφορές». Καταστρέφουμε μόνοι μας αυτό για το οποίο προσπαθούμε» λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Τα παραπάνω μπορεί να τα διαπιστώσει εύκολα ο καταναλωτής κάνοντας μία βόλτα στην αγορά, στην καρδιά της πόλης. Αρκετά καταστήματα βρίσκονται σε μία διαρκή διαδικασία μείωσης τιμών από 20 έως 30% αλλά και σε προσφορές του τύπου «με αγορές άνω των 50 ευρώ, δώρο μία τσάντα» ή «στο δεύτερο είδος μείωση τιμής κατά 50%», ή μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένα είδη π.χ. σε φούτερ ή τζην κτλ. Οι πολυεθνικές αλυσίδες, δε, μειώνουν τις τιμές σε συγκεκριμένο, περιορισμένο αριθμό ειδών, ονομάζοντας τες «special prices». Όσο για τα καλλυντικά, η πλειονότητα των καταστημάτων πραγματοποιεί σχεδόν μόνιμα πτώση τιμών από 25 έως 30%.

Το αλαλούμ που επικρατεί στην αγορά κάθε άλλο ενισχύσει τα ταμεία των επιχειρήσεων, καθώς συχνά οι καταναλωτές, σαστισμένοι από προσφορές, εκπτώσεις, προωθητικές ενέργειες προϊόντων και ενδιάμεσες εκπτώσεις, δεν γνωρίζουν τι τους συμφέρει και τι όχι, προκειμένου να προχωρήσουν στις αγορές που επιθυμούν.

Έρχονται  “Black Friday” και “Cyber Monday”



Λίγες ημέρες μετά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και συγκεκριμένα στις 29 Νοεμβρίου έρχεται η “Black Friday” και στις 2 Δεκεμβρίου η “Cyber Monday”.

«Η “Black Friday” είναι μία «αμερικανιά» που ήρθε και στην Ελλάδα. Πιστεύω πως στη χώρα μας δεν λειτουργεί όπως πρέπει ο συγκεκριμένος θεσμός. Οι μειώσεις τιμών πρέπει να είναι μεταξύ 70% έως 90%, ωστόσο οι πολυεθνικές και τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών προχωρούν σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά από 10 έως 20%, ή έως 50% αν πρόκειται για είδη που θέλουν να ξεφορτωθούν» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης προτρέποντας τους επιχειρηματίες που θα θελήσουν να συμμετέχουν και φέτος στη Black Friday να κάνουν πραγματικές μειώσεις τιμών που θα αγγίζουν έως και το 90%.

«Δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον πελάτη. Κάποιος μπορεί να το κάνει μία φορά, τη δεύτερη δεν θα το επιτύχει» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΣΘ.