Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020
x

Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ VORIA ΑΠΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαίωσε πλήρως την αποκάλυψη που είχε κάνει η Voria.gr για την υποθαλάσσια την περασμένη εβδομάδα.

«Η υπόθεση με την εκτελεστή απόφαση για την καταβολή αποζημίωσης 120 έως 160 εκατ. ευρώ, που έχει κερδίσει ο εργολάβος, λόγω της ακύρωσης του έργου της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης είναι πολύ δύσκολη».

Η δήλωση αυτή έγινε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, στη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum, επιβεβαιώνοντας πλήρως την αποκάλυψη την οποία είχε κάνει η Voria.gr την περασμένη εβδομάδα.

Διαβάστε - Θεσσαλονίκη: Η κυβέρνηση εξετάζει την επαναφορά της υποθαλάσσιας!

Ο υπουργός απέφυγε να ανοίξει τα χαρτιά του για το πως σκοπεύει ο ίδιος και η κυβέρνηση να χειριστούν αυτό το πράγματι πολύ δύσκολο ζήτημα όπως είπε και ο ίδιος καθώς δεν είναι εύκολο να πετάξεις τόσες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο βυθό του Θερμαϊκού. Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής άφησε και κάποιες αιχμές σε βάρος των προηγούμενων κυβερνήσεων, μεταξύ των οποίων και της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίες απέφυγαν να καταβάλουν το αρχικό ποσόν των 67,4 εκατ. ευρώ που είχε επιδικαστεί ως αποζημίωση στον Άκτωρα, με αποτέλεσμα αυτό να φτάσει, σχεδόν δέκα χρόνια μετά, με τους συνεχείς ανατοκισμούς, κοντά στα 160 εκατ.

«Κανείς από τότε δεν έκανε κάτι, με αποτέλεσμα τώρα να είναι πολύ αργά» ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Είπε ότι η απόφαση είναι, πλέον, εκτελεστή και ο εργολάβος μπορεί να δεσμεύσει περιουσία του ελληνικού δημοσίου, παρά το γεγονός ότι οι πρόδρομες εργασίες τις οποίες είχε κάνει πριν από την ακύρωση του έργου ήταν σχετικά μικρής αξίας, ενδεχομένως μερικών εκατομμυρίων ευρώ. «Προσπαθούμε να βρούμε λύση» σημείωσε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι εξετάζεται ακόμη και το ενδεχόμενο αναβίωσης του έργου, όπως είχε αποκαλύψει η Voria.gr.

Σύμφωνα, πάντως, με κυβερνητικές πηγές, ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι καθόλου εύκολο καθώς, στο μεταξύ, έχουν αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα, μετά και την ολοκλήρωση του έργου της Νέας Παραλίας η οποία, σε περίπτωση κατασκευής της υποθαλάσσιας, θα κοπεί στη μέση, κάπου στο ύψους πριν από το Μακεδονία Παλάς. Η άλλη λύση είναι να επιχειρηθεί κάποιο είδος συνεννόησης με τον Άκτωρα στο πλαίσιο των υπό ανάθεση δημοσίων έργων, στη Θεσσαλονίκη ή και στο λεκανοπέδιο... και ο νοών νοήτω.

Όμως ούτε αυτό είναι εύκολο επειδή ο Άκτωρας του 2020 δεν είναι ο Άκτωρας του 2009 όταν ακυρώθηκε το έργο της υποθαλάσσιας καθώς, στο μεταξύ, επήλθαν πολύ μεγάλες ανατροπές ως προς τη μετοχική του σύνθεση. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, προς την κυβέρνηση ασκούνται πιέσεις και από παράγοντες εκτός συνόρων οι οποίοι έχουν πολύ ισχυρά ερείσματα στο μετοχολόγιο της εταιρείας. Εξ ου και η πίεση την οποία αισθάνεται ο κ. Καραμανλής, ενώ το θέμα, όπως είχε αποκαλύψει η Voria.gr, απασχολεί και το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο θα έχει και τον τελικό λόγο στην όποια λύση αποφασιστεί.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ