Skip to main content

Ο κορωνοϊός χτυπά και τη διασκέδαση στη Θεσσαλονίκη

Οι Θεσσαλονικείς περιορίζουν τις μετακινήσεις και τις εξόδους τους σε καφέ και εστιατόρια - Πόσο μειώθηκε ο τζίρος, κρίσιμες οι επόμενες μέρες

Τη λαϊκή ρήση «ήταν στραβό το κλίμα το έφαγε και ο γάιδαρος» επιστρατεύουν επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης από τον κλάδο της εστίασης και όχι μόνο, καθώς βλέπουν τις πρώτες παρενέργειες που δημιουργεί ο κορωνοϊός στα καταστήματα τους να μεταφράζονται σε μείωση πελατών.

Οι επιπτώσεις που δημιουργεί ο φονικός ιός και η αναστάτωση του τι μέλλει γενέσθαι αν τα κρούσματα στην Ελλάδα αυξηθούν είναι πλέον ορατές, με τους Θεσσαλονικείς να περιορίζουν τις αγορές τους (δεν ισχύει για τα προϊόντα μακράς διαρκείας), τις μετακινήσεις, τις εξόδους τους σε καφέ και εστιατόρια.

Αν και οι επιχειρηματίες συνιστούν ψυχραιμία και επισημαίνουν πως τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα υγιεινής, εντούτοις δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εστιατόρων που κάνουν λόγο για μείωση της κίνησης που κυμαίνεται από 5 εως 15% από την ημέρα που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού.

Όπως λένε χαρακτηριστικά ούτως ή άλλως οι πελάτες είναι φειδωλοί στις εξόδους τους, η ανησυχία, όμως, για την εξάπλωση του κορωνοϊού, τους έχει κάνει ακόμη πιο επιφυλακτικούς. Σύμφωνα με τους ίδιους αποφεύγουν τους εσωτερικούς χώρους, όταν μάλιστα αυτοί φιλοξενούν πολλούς πελάτες επιλέγοντας να καθίσουν έξω.

Τις τρεις πρώτες ημέρες, όταν ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα του φονικού ιού στη χώρα και δη στη Θεσσαλονικη, η κίνηση ήταν μετρημένη σε εστιατόρια και καφε ακόμη και στο κέντρο της πόλης, ενώ η μοναδική συζήτηση αφορούσε στην εξάπλωση του ιού και πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε από αυτόν.

«Έχουμε σταθερή πελατεία, που γνωρίζει την ποιότητα του φαγητού που προσφέρουμε και μας εμπιστεύεται, ωστόσο ο πανικός που έχει δημιουργηθεί μόνο καλό δεν κάνει στην επιχειρηματικότητα γενικότερα. Επιπλέον είναι άγνωστο τι θα γίνει αν τα κρούσματα αυξηθούν και πόσο περισσότερο θα κλειστούν στα σπίτια τους οι Θεσσαλονικείς» λέει χαρακτηριστικά εστιάτορας στο κέντρο της πόλης.

Ψυχραιμία συνιστά η Ένωση των Εστιατόρων

«Ψυχραιμία» συνιστά ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών Καφέ Μπαρ Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Φιλοκώστας, τονίζοντας παράλληλα πως δεν πρέπει να δημιουργείται πανικός.

Μάλιστα το χθεσινό διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης σχεδόν μονοπώλησε το θέμα του κορωνοϊού. Κατά τη διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου αποφασίστηκε να αποσταλεί επιστολή προς το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στην οποία θα επισημαίνεται μεταξύ άλλων, πως πρέπει να κυριαρχήσει η ψυχραιμία, ώστε ο κόσμος να μην τρομοκρατείται και πως τα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, ως ασπίδα, τηρούν όλα τα μέτρα υγιεινής.

Είναι χαρακτηριστικό πως η Ένωση Εστιατόρων Ψητοπωλών Καφέ Μπαρ Θεσσαλονίκης, έχει αναρτήσει στο Facebook πρωτόκολλο οδηγιών για την πρόληψη από τον Covid- 19, προτρέποντας τα μέλη του να το τοποθετήσουν στις προθήκες των καταστημάτων τους.

Οι οδηγίες αναφέρουν τα εξής:

-Να αποφεύγονται οι χειραψίες με τους πελάτες καθώς και οι εναγκαλισμοί και οι ασπασμοί.
-Να απολυμαίνονται διαρκώς , τα χερούλια στις πόρτες των καταστημάτων, με καλής ποιότητας απολυμαντικό.
-Να διατίθενται απολυμαντικά μαντηλάκια μιας χρήσης στα τραπέζια.
-Να απολυμαίνονται οι κατάλογοι και οι λίστες κρασιών μετά από κάθε χρήση, ή να διατίθενται κατάλογοι μιας χρήσης.
-Οι χώροι να είναι άριστα αεριζόμενοι.
-Να απολυμαίνονται τα W.C. πολύ τακτικά.
-Να απολυμαίνονται τα κουτιά διανομής (delivery) με ατμό και οι διανομείς να χρησιμοποιούν κατά την παράδοση γάντια μιας χρήσης.
-Σε περίπτωση βήχα και φτερνίσματος, καλύψτε το στόμα και τη μύτη σας με το εσωτερικό του αγκώνα.

Οι επόμενες ημέρες βαρόμετρο για την αγορά

Ο πανικός δε βοηθά, λέει αφοπλιστικά o Μάριος Παπαδόπουλος, β´ αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, μιλώντας στη Voria.gr για τις επιπτώσεις που έχει στην πραγματική οικονομία η ανασφάλεια που δημιουργεί ο φονικός ιός.

«Τις τρεις πρώτες ημέρες από την ανακοίνωση του πρώτου κρούσματος η κίνηση στα ζαχαροπλαστεία ήταν σημαντικά περιορισμένη. Σε αυτό συνέτεινε και το γεγονός πως ήταν οι τελευταίες ημέρες του μήνα και κάποιοι μισθοί, επιδόματα και συντάξεις δεν είχαν ακόμη μπει στους λογαριασμούς των δικαιούχων με συνέπεια να είναι περισσότερο φειδωλοί στις αγορές τους, κάτι βέβαια που δεν ίσχυε όταν αφορούσε προϊόντα μακράς διαρκείας» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας πως αυτό που μας ανησυχεί είναι πως θα συμπεριφερθεί το καταναλωτικό κοινό αν υπάρξουν περισσότερα κρούσματα. Σύμφωνα με τον ίδιο βαρόμετρο για το πως θα κινηθεί η αγορά είναι οι επόμενες ημέρες.

Και οι αρτοποιοί της πόλης κάθε άλλο παρά ευχαριστημένοι είναι από τους τζίρους των τελευταίων ημερών, με τους καταναλωτές να είναι αγχωμένοι από τον κορωνοϊό μειώνοντας τις εξόδους τους για ψώνια, ειδικά αν πρόκειται για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο σε ζαχαροπλαστεία, όσο και σε φούρνους έχουν τοποθετηθεί σε εμφανή σημεία αντισηπτικά υγρά για όποιον επιθυμεί να τα χρησιμοποιήσει. Τα απόνερα του κορωνοϊού, μάλιστα, είναι περισσότερο ορατά σε αρτοποιούς που συνεργάζονται με ξενοδοχεία, τα οποία λόγω των συνεχών ακυρώσεων που δέχονται, μειώνουν και τις όποιες παραγγελίες κάνουν.

Πάντως ούτε και την Καθαρά Δευτέρα οι πωλήσεις από τις λαγάνες ήταν αυτές που ανέμεναν οι αρτοποιοί. «Δεδομένου πως ακυρώθηκαν οι γιορτές των δήμων, όπου μοιράζονται και λαγάνες, εκτιμούσαμε πως θα αυξηθούν οι πωλήσεις στα καταστήματα μας, ωστόσο δεν επιβεβαιωθήκαμε» σημειώνει μιλώντας στη Voria.gr η Έλσα Κουκουμέρια, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας».

Σύμφωνα με την ίδια ο τζίρος του Φεβρουαρίου ήταν μειωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. «Δυστυχώς η προσπάθεια για δημιουργία θετικού κλίματος στην οικονομία δεν αντανακλά στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Ελπίζουμε την περίοδο της νηστείας, που ως είθισται είναι ιδιαίτερα καλή για τον κλάδο μας να τονωθεί η κίνηση» αναφέρει η κα. Κουκουμέρια.