-Άρχισαν στους 14 δήμους της Θεσσαλονίκης οι ζυμώσεις για τις αλλαγές στα πρόσωπα της διοίκησης, που προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο. Οι δήμαρχοι θα έχουν δύσκολο έργο, καθώς αφενός υπάρχουν οι φιλοδοξίες όσων έμειναν εκτός διοίκησης τα πρώτα δυο χρόνια της θητείας, αφετέρου η διάθεση αντιδημάρχων να συνεχίσουν το έργο τους ή αν θέλετε η απροθυμία τους να αφήσουν τη θέση στην οποία ορίστηκαν. Τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα εκεί όπου έχουμε διοικήσεις συνεργασίας. Οι πιέσεις προς τον δήμαρχο είναι μεγάλες και απειλούν ακόμη και τη συνοχή των διοικήσεων ή όπως το ονομάζουμε την «κυβερνησιμότητα». Μαθαίνω πάντως ότι αρκετοί δήμαρχοι θα ασχοληθούν αργότερα με τους νέους αντιδημάρχους, καθώς προέχει η αντικατάσταση γενικών γραμματέων. Μπορεί να μην είναι υποχρεωτική, αλλά δεν είναι και λίγοι οι δήμαρχοι που σε δυο χρόνια ψάχνονται για γενικό γραμματέα του δήμου...
-Αναστατώθηκαν στην Καλαμαριά για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της υφιστάμενης μαρίνας. Τους ταιριάζει γάντι το «όταν καείς απ' το χυλό φυσάς και το γιαούρτι». Εκείνοι που αντιδρούν στην αδειοδότηση της υφιστάμενης εγκατάστασης δηλαδή προτιμούν να συνεχίσει τη λειτουργία της δίχως άδεια και δίχως περιβαλλοντικούς όρους; Ή μήπως να μη συνεχίσει να λειτουργεί και να καταργηθεί η μαρίνα; Κι όλα αυτά τα απίθανα επειδή αυτό το διάστημα τρέχει το πρότζεκτ της αξιοποίησης, που πάντως δεν έχει κάποια σχέση με την αδειοδότηση... Το θέμα σε κάθε περίπτωση αναβλήθηκε από τη συζήτηση στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης για να ηρεμήσουν τα πράγματα. Δεν βαριέσαι... Τόσα χρόνια χωρίς περιβαλλοντικά άδεια λειτουργούσε η μαρίνα, λίγο ακόμη δεν έγινε και τίποτα... Μην είναι στο τέλος άλλα τόσα...
-Σάλος προκλήθηκε από μια φράση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, η οποία είπε το αυτονόητο και κάτι που το γνωρίζουν όλοι πια (ή θα έπρεπε) στη Θεσσαλονίκη. Ότι αν δεν ολοκληρωθεί και δεν λειτουργεί το μετρό μέχρι το 2025 η χώρα θα κληθεί να επιστρέψει στην ΕΕ όλες τις χρηματοδοτήσεις για το έργο. Ευκολάκι για τους αντιπολιτευόμενους. Πήραν το δεδομένο και το ερμήνευσαν κατά το δοκούν. Ότι δηλαδή εμμέσως η κ. Μενδώνη ομολόγησε πως το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του μετρό Θεσσαλονίκης πήγε από το 2023 στο 2025. Τώρα όταν οι ίδιοι «κουνούσαν» την ίδια απειλή λίγο καιρό πριν ποιος να το θυμηθεί; Η κ. Μενδώνη είπε το γεγονός και τίποτα περισσότερο. Παράταση στην ολοκλήρωση του έργου δεν έδωσε και δεν υπονόησε. Στην κυβέρνηση βέβαια στο εξής θα πρέπει να είναι διπλά προσεχτικοί για να μην χρειαστεί νέα παράταση γιατί μετά ποιος τους ξεπλένει... Άσε που η «εσκεμμένη παρερμηνεία» θα μετατραπεί σε «πανηγυρική επιβεβαίωση» της αντιπολίτευσης...
-Η δημοσκόπηση της GPO για την εφημερίδα Παραπολιτικά, που δημοσιεύτηκε χτες, μέτρησε την Α' Θεσσαλονίκης. Ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ευρήματα για τους βουλευτές ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Στη ΝΔ οι έξι νυν βουλευτές δυο χρόνια μετά τις εκλογές έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα έναντι των πολιτευτών και δεν φαίνεται να απειλούνται. Οι τρεις πρώτοι (Γκιουλέκας, Καλαφάτης, Ράπτη) με τη σειρά τους έχουν μεγάλη απόσταση από τους άλλους τρεις (Σιμόπουλος, Ευθυμίου, Κούβελας), οι οποίοι συγκεντρώνουν σχεδόν ίδια ποσοστά προτίμησης από το εκλογικό σώμα. Οι δε πολιτευτές που μετρήθηκαν θα χρειαστούν πολλή δουλειά για να πλησιάσουν σε εκλόγιμη θέση. Στον ΣΥΡΙΖΑ η Κατερίνα Νοτοπούλου τα... σπάει, ενώ πολύ καλά πηγαίνει και ο Χρήστος Γιαννούλης, όπως και ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης. Κοντά του και ο Γιάννης Αμανατίδης. Μεταξύ πρώτης και τέταρτου η διαφορά ξεπερνά τις 20 μονάδες... Με διαφορά πίσω από τον κ. Αμανατίδη ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, που ξεπερνά (στη δημοσκόπηση) τον νυν βουλευτή Κώστα Ζουράρι κι από εκεί και μετά το... χάος.