Skip to main content

ΟΑΣΘ - Παρασκήνιο: Πώς φτάσαμε τελικά στην αναστολή της απεργίας

Προηγήθηκε μπόλικο παρασκήνιο πριν να φτάσουμε στην οριστική απόφαση, που ελήφθη γύρω στις 10 χθες το βράδυ, να έχει σήμερα η πόλη λεωφορεία

Κατ' αρχάς ας ξεκινήσουμε από το βασικό, αυτό που ενδιαφέρει τους Θεσσαλονικείς· η πόλη έχει κανονικά σήμερα αστικά λεωφορεία. Κανονικά, τρόπος του λέγειν δηλαδή, για την ακρίβεια, θα έχει όσα μπορεί να διαθέσει ο ΟΑΣΘ, ο οποίος φυσικά και δεν τα 'χει 500, όπως διαφήμιζε το περασμένο φθινόπωρο. Πριν να φτάσουμε, όμως, σε αυτήν την οριστική απόφαση, η οποία ελήφθη γύρω στις 10 χθες το βράδυ, προηγήθηκε μπόλικο παρασκήνιο.

Το μεσημέρι είχε ανακοινωθεί από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι σήμερα θα κυκλοφορούσαν κανονικά τα λεωφορεία καθώς το αρμόδιο δικαστήριο έκρινε παράνομη την 24ωρη απεργία την οποία είχε προκηρύξει το σωματείο των εργαζομένων, διαμαρτυρόμενο γιατί ακόμη δεν έχει εγκριθεί, και συνεπώς δεν έχει υπογραφεί, η νέα επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας που έχουν συνομολογήσει διοίκηση και σωματείο ήδη από τον Δεκέμβριο.

Όμως, το απόγευμα το σωματείο ανακοίνωσε αίφνης ότι, παρά τη δικαστική απόφαση, η απεργία θα γίνει κανονικά. Μάλιστα, ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας έκανε και σχετικές δηλώσεις στη δημοτική τηλεόραση TV100, λέγοντας ότι «αύριο θα κυκλοφορήσουν 138 λεωφορεία με προσωπικό ασφαλείας στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ενώ θα κατατεθεί και έφεση έναντι της δικαστικής απόφασης που έκρινε παράνομη την απεργία».

Από κει κι έπειτα ξεκίνησε έντονο παρασκήνιο το οποίο κατέληξε σε μια θυελλώδη συνεδρίαση του δ.σ. του σωματείου που έληξε λίγο πριν από τις 10 το βράδυ. Τελικά αποφασίστηκε να ανασταλεί η απεργία, απόφαση η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία. Υπέρ ψήφισαν η Ενότητα (η παράταξη με επικεφαλής τον Δήμκα), η ΔΑΚΕ και ο Δρομέας και κατά η ΔΑΣ (ΠΑΜΕ) και η ΟΔΕΟ (πρώην μέτοχοι).

Σύμφωνα με πληροφορίες στην αλλαγή στάσης συνετέλεσαν ένα τηλεφώνημα που έκανε προς τον πρόεδρο του σωματείου ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς καθώς και κάποιες συνεννοήσεις που είχε η διοίκηση του σωματείου με τους νομικούς συμβούλους της οι οποίοι επισήμαναν στους συνδικαλιστές τις συνέπειες που μπορούν να υπάρξουν σε περίπτωση που δεν γινόταν σεβαστή η απόφαση του δικαστηρίου η οποία έκρινε παράνομη την απεργία. Και κάπως έτσι, η πόλη διαθέτει σήμερα αστική συγκοινωνία.

Αρμόδια πηγή μού εξήγησε ότι ο Ξιφαράς διαβεβαίωσε (για... άλλη μια φορά) ότι το σχέδιο ΣΣΕ βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και πρόκειται πολύ σύντομα να εγκριθεί οπότε θα τεθεί επιτέλους σε ισχύ. Το θέμα πάντως, όπως μου λένε, δεν είναι γραφειοκρατικό. Έχει να κάνει με το γεγονός ότι στη νέα ΣΣΕ προβλέπονται επιπλέον μη μισθολογικές δαπάνες περίπου 3,7 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021 και 2022, τα οποία προφανώς αναζητούνται.