Skip to main content

Έλλειψη οδηγών και κυκλοφοριακό έφεραν... συνωστισμό στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Πού οφείλονται τα φαινόμενα συνωστισμού που παρατηρήθηκαν τις τελευταίες ημέρες στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Φαινόμενα συνωστισμού παρατηρήθηκαν τις τελευταίες ημέρες κυρίως στις λεωφορειακές γραμμές κορμού του ΟΑΣΘ, μια περίοδο κατά την οποία αυξήθηκε η επιβατική κίνηση λόγω και της καθόδου πολλών καταναλωτών στη χριστουγεννιάτικη αγορά, στο κέντρο της πόλης. Τα φαινόμενα αυτά είχαν αραιώσει κάπως μετά τον Οκτώβριο όταν αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων. Η Voria.gr έθεσε προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα το ερώτημα για πιο λόγο δεν μπήκαν περισσότερα λεωφορεία σε αυτές τις γραμμές κατά τις ώρες αιχμής εφόσον, όπως δηλώνει η διοίκηση, τα διαθέσιμα οχήματα, μαζί με αυτά των ΚΤΕΛ στις γραμμές εκτός πόλης, αγγίζουν πλέον τα πεντακόσια.

"Πράγματι, διαθέσιμα λεωφορεία υπάρχουν, αλλά υπήρξαν δύο ειδών προβλήματα εξ αιτίας των οποίων δεν ήταν δυνατόν να αξιοποιήσουμε το σύνολο του διαθέσιμου στόλου. Το ένα είναι η έλλειψη οδηγών, είτε λόγω ασθενειών είτε λόγω απουσίας σε κανονικές άδειες είτε λόγω μετατάξεων, αποχωρήσεων κ.λπ. Και το δεύτερο αφορά τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν εδώ και μέρες στο κέντρο της πόλης. Καθημερινά πολλά λεωφορεία εγκλωβίζονται στην κίνηση με αποτέλεσμα να διπλασιάζεται ή και να τριπλασιάζεται καμιά φορά ο χρόνος του δρομολογίου, γεγονός που οδηγεί στην ακύρωση κάθε προγραμματισμού", σημειώνει ο κ. Σκόδρας. Υπογραμμίζει, δε, ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την κατάληψη των λεωφορειολωρίδων στις οποίες δεν γίνεται καμία αστυνόμευση.

Κρίσιμη ψηφοφορία

Στο μεταξύ, έπειτα από πολύμηνες διαβουλεύσεις οι οποίες πέρασαν από χίλια κύματα, έφτασε η ώρα της κρίσης για την υπογραφή της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του σωματείου εργαζομένων. Οι μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις οδήγησαν σε μια κατ' αρχήν συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, όπως είχε αναφέρει σχετικά η Voria.gr, η οποία έτυχε και της έγκρισης από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών. Στη συνέχεια η συμφωνία εγκρίθηκε ομόφωνα από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ, αλλά και από το δ.σ. του σωματείου με ψήφους 16 υπέρ και μία κατά.

Ωστόσο, θα πρέπει να λάβει και την έγκριση της πλειοψηφίας των εργαζομένων, όπως προβλέπει το καταστατικό του σωματείου. Για τον λόγο αυτό αύριο πρόκειται να στηθούν κάλπες στα δύο αμαξοστάσια, σε Φοίνικα και Σταυρούπολη, όπου οι εργαζόμενοι θα κληθούν να ψηφίσουν εάν αποδέχονται το περιεχόμενο της συμφωνίας ή όχι. Η ψηφοφορία θα ξεκινήσει στις 4.30 το πρωί και θα διαρκέσει ως τις 5 το απόγευμα. Νωρίτερα, σήμερα, πραγματοποιείται η γενική συνέλευση του σωματείου στην οποία θα συζητηθεί το περιεχόμενο της συμφωνίας.

Όπως αναφέρουν στην Voria.gr πηγές του σωματείου τυχόν απόρριψη της συμφωνίας θα είναι έκπληξη. Ωστόσο, δεν αποκλείουν το "ναι" να μην υπερισχύσει κατά τρόπο συντριπτικό, όπως συνέβη μεταξύ των μελών του δ.σ. "Έχει συσσωρευτεί πολλή δυσαρέσκεια στους κόλπους των εργαζομένων για μια σειρά θέματα, όπως τελευταία με την επιβολή προστίμων για τη μη πραγματοποίηση τεστ covid, και κανείς δεν ξέρει η δυσαρέσκεια αυτή σε τι βαθμό θα εκφραστεί στην κάλπη". Επιπλέον, το σωματείο έχει μπει ήδη σιγά σιγά σε προεκλογική περίοδο καθώς μέσα στον Γενάρη πρόκειται, εκτός απροόπτου, να γίνουν εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης.

Φωτογραφία αρχείου