Skip to main content

ΟΑΣΘ: Έρχονται μέσα στον Σεπτέμβριο τα πρώτα 100 μεταχειρισμένα

Εν αναμονή έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τα 90 από τον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ. Πώς θα είναι τα λεωφορεία, άλλα 10 από Λειψία.

Με περίπου εκατό λεωφορεία αναμένεται να ενισχυθεί ο στόλος του ΟΑΣΘ έως τα μέσα Σεπτεμβρίου. Αυτό προκύπτει μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών, τόσο του διαγωνισμού για την προμήθεια των 180 μεταχειρισμένων οχημάτων όσο και εκείνων που αφορούν την προμήθεια των πενήντα λεωφορείων από τη Λειψία.

Όπως είχε γράψει από την Κυριακή η Voria.gr, τη Δευτέρα 10 Αυγούστου επρόκειτο να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές της εταιρείας MED BUSS & TRUCK CENTER AE του ομίλου Παπαδάκη, της μοναδικής υποψήφιας αναδόχου, μετά τον αποκλεισμό του Συνεταιρισμού ΚΤΕΛ Μακεδονία. Αυτό και έγινε, με την προσφορά να κρίνεται συμφέρουσα και πλέον ο φάκελος του διαγωνισμού μαζί και με το σχέδιο σύμβασης, να έχει αποσταλεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο και έγκριση.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, “τη Δευτέρα υπέγραψα τα σχετικά έγγραφα και αναμένουμε πλέον την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου”. Σύμφωνα με τον ίδιο, εφόσον δεν υπάρξουν προβλήματα, το αργότερο έως τα μέσα Σεπτεμβρίου ο όμιλος Παπαδάκη θα μπορεί να διαθέσει στον ΟΑΣΘ τα πρώτα ενενήντα από τα συνολικά 180 λεωφορεία.

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, η εταιρεία MED BUSS & TRUCK CENTER AE προσέφερε έκπτωση της τάξης του 5% επί του αρχικού προϋπολογισμού ο οποίος είχε οριστεί στα 3.000 ευρώ ανά όχημα. Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να πληρώνει ποσόν 2.850 ευρώ (3.534 με τον ΦΠΑ) τον μήνα, για τους επόμενους τριάντα μήνες όπως προβλέπεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού. Σημειώνεται ότι στο ποσόν αυτό περιλαμβάνεται και η συντήρηση των λεωφορείων την οποία οφείλει να κάνει ο ανάδοχος. Στην περίπτωση, δε, που στο τέλος της σύμβασης θελήσει ο ΟΑΣΘ να αγοράσει τα λεωφορεία θα πρέπει να πληρώσει άλλα περίπου 20.000 ανά όχημα.

Πώς είναι τα λεωφορεία

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, τα 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία είναι ηλικίας έως 14 ετών. Εξ αυτών τα 101 είναι 12μετρα και τα υπόλοιπα 79 είναι 18μετρα αρθρωτά. Συγκεκριμένα, τα 12μετρα οχήματα είναι 92 Mercedes Benz 0-530 και 9 ΜΑΝ Α21. Τα αρθρωτά είναι 32 Mercedes Benz 0-530-G, 23 Solaris Urbino 18, 22 Volvo 7700A και 2 ΜΑΝ Α23.
Όπως αναφέρει ο κ. Σκόδρας “ο ανάδοχος μας έχει διαβεβαιώσει πως έχει πανέτοιμα τα μισά οχήματα τα οποία μπορεί να μας τα διαθέσει άμεσα, την επομένη της έγκρισης της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ελπίζω η απόφαση αυτή να βγει το συντομότερο”.

Στο ερώτημα εάν ο ΟΑΣΘ θα αξιοποιήσει την προαίρεση που υπήρχε στο διαγωνισμό για να μισθώσει οχήματα επιπλέον των 180, ο κ. Σκόδρας αναφέρει ότι “αυτό δεν μπορεί να γίνει καθώς σύμφωνα με τη διακήρυξη θα έπρεπε να υπήρχαν περισσότεροι του ενός υποψήφιοι ανάδοχοι. Μετά όμως τον αποκλεισμό του Συνεταιρισμού ΚΤΕΛ Μακεδονία, αυτό δεν μπορεί να γίνει και θα πρέπει να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Αυτός θα γίνει ως το τέλος του χρόνου ώστε να έχουμε τα επιπλέον λεωφορεία στις αρχές του 2021”.

Έρχονται τα πρώτα δέκα της Λειψίας

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, έως το τέλος Αυγούστου αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη και τα πρώτα δέκα λεωφορεία από τα συνολικά πενήντα τα οποία αγοράζει ο δήμος Θεσσαλονίκης από το δήμο Λειψίας και τα παραχωρεί με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ. “Μέσα στις προσεχείς ημέρες πρόκειται να ξεκινήσουν τα λεωφορεία από τη Γερμανία και θα έρθουν οδικώς. Αυτό σημαίνει ότι ως το τέλος του μήνα θα είναι στη Θεσσαλονίκη”, αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Τα υπόλοιπα σαράντα λεωφορεία θα έρχονται σταδιακά, ανά δεκάδες, όταν θα απελευθερώνονται από τις συγκοινωνίες της Λειψίας και εκτιμάται ότι μέσα στον Οκτώβριο πρόκειται να ολοκληρωθεί η προμήθεια στο σύνολό τους. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε προβληματισμός για το εάν τα λεωφορεία θα έρθουν οδικώς ή με καράβι, τελικά επιλέχθηκε η πρώτη λύση καθώς το κόστος είναι περίπου το ίδιο.