Skip to main content

ΟΑΣΘ: Φιλόδοξος αλλά εφικτός στόχος για 400 λεωφορεία έως τον Οκτώβριο

Πώς από τα 180 με 200 τα οποία βγάζει τώρα στους δρόμους ο ΟΑΣΘ, θα φτάσει σε περίπου δύο μήνες τα 400; Η απάντηση από τον πρόεδρο του Οργανισμού

Ο στόχος είναι πράγματι εξαιρετικά φιλόδοξος. Σύμφωνα όμως με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα, είναι απολύτως εφικτός και εφόσον βεβαίως επιτευχθεί τότε θα μπορούσε βάσιμα να πει κανείς ότι οι αστικές συγκοινωνίες θα επιστρέψουν στην κανονικότητα, έπειτα από περίπου μια πενταετία. Υπενθυμίζεται ότι στην καλύτερη χρονιά του από άποψη διαθέσιμου στόλου, το 2015, ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε περί τα 530 λεωφορεία. Από κει και μετά ξεκίνησε ένας διαρκής κατήφορος, για να φτάσουμε στις αρχές του 2019 όταν, έκτοτε, ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων σπανίως υπερέβη τα 200 ημερησίως.

Πώς από τα 180 με 200 τα οποία βγάζει τώρα στους δρόμους ο ΟΑΣΘ, θα φτάσει σε περίπου δύο μήνες τα 400; Η απάντηση του κ. Σκόδρα περιλαμβάνει τους εξής υπολογισμούς:

1. Την προσεχή Δευτέρα 24 Αυγούστου αποστέλλεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για τη μίσθωση των 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων όπου προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία MED BUSS & TRUCK CENTER AE του ομίλου Παπαδάκη. Εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο εγκρίνει το σχέδιο σύμβασης τότε, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, ο ανάδοχος θα φέρει στην πόλη μέσα στον Σεπτέμβριο τα πρώτα 60 λεωφορεία και τα υπόλοιπα 120 έως το τέλος Οκτωβρίου το αργότερο.

2. Την επόμενη Πέμπτη 27 Αυγούστου, ξεκινά η αποστολή των πρώτων πέντε λεωφορείων από τα συνολικά πενήντα τα οποία αγοράζει ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας και τα χορηγεί με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ. Αυτά, αφού υποστούν τους απαραίτητους ελέγχους και προσαρμογές θα μπουν στις γραμμές μέσα στον Σεπτέμβριο. «Η Διεύθυνση Συντήρησης έχει ετοιμάσει ένα πρωτόκολλο ελέγχου των οχημάτων, βάσει του οποίου θα γίνονται όλοι οι αναγκαίοι έλεγχοι», αναφέρει ο κ. Σκόδρας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, το σύνολο των πενήντα λεωφορείων θα ενσωματωθεί σταδιακά στον στόλο του Οργανισμού, το αργότερο ως το τέλος Οκτωβρίου.

3. Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ προγραμματίζει, έως τα τέλη Σεπτεμβρίου το αργότερο να έχει ξεδιαλύνει τη σαβούρα που έχει συσσωρευτεί στα αμαξοστάσιά του. «Ήδη έχουμε ξεκινήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες μια σοβαρή προσπάθεια απογραφής του συνόλου των λεωφορείων, παροπλισμένων και μη, η οποία θα ολοκληρωθεί σε περίπου έναν μήνα. Τα λεωφορεία χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες. Στην κατηγορία Α αυτά τα οποία είναι απολύτως λειτουργικά, στην κατηγορία Β αυτά τα οποία επισκευάζονται γρήγορα και με μικρό κόστος, στην κατηγορία Γ όσα απαιτούν βαριά συντήρηση και τέλος, στην κατηγορία Δ εκείνα τα οποία είναι προς απόσυρση».

Από αυτή τη διαδικασία οι ιθύνοντες του ΟΑΣΘ εκτιμούν ότι μπορούν να αξιοποιηθούν δεκάδες λεωφορεία και τα υπόλοιπα να πάνε προς οριστική απόσυρση. Σύμφωνα με τον απελθόντα πρόεδρο του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρη Τσερμενίδη «από το ξεκαθάρισμα αυτό καθώς και από τις επισκευές των χαλασμένων λεωφορείων, μπορούμε να εξοικονομήσουμε ως και διακόσια αξιόμαχα οχήματα».

Στο μεταξύ, όμως, ξεκινά από τον επόμενο μήνα η σταδιακή απόσυρση λεωφορείων τα οποία έχουν συμπληρώσει το ανώτατο όριο ηλικίας που είναι τα 23 χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα αυτό δεν πρόκειται να επηρεάσει σοβαρά τη λειτουργία του Οργανισμού καθώς τα περισσότερα απ' αυτά είναι παροπλισμένα, κάποια μάλιστα εδώ και πολύ καιρό.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ «εάν όλα εξελιχθούν ομαλά μπορούμε να φιλοδοξούμε ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα είμαστε σε θέση να καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες του επιβατικού κοινού καθώς, μαζί και με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στις εκτός πόλης γραμμές, θα ξεπεράσουμε στο σύνολο τα 520 λεωφορεία».