Skip to main content

ΟΑΣΘ: Τι λέει ο Νίκος Παππάς για τα έργα του πατρός του, τι λένε οι αριθμοί

Η επίδοση του Αυγούστου 2019 υπήρξε η χειρότερη των πολλών τελευταίων χρόνων του ΟΑΣΘ, μετά την επέκταση της ζώνης ευθύνης του το 2001

Εάν δεν τακτοποιήσεις το παρελθόν σου είναι δύσκολο να σχεδιάσεις το μέλλον σου. Ισχύει και στην πολιτική και αφορά κυρίως κόμματα τα οποία παραζαλισμένα από την εκλογική ήττα δυσκολεύονται να βρουν βηματισμό. Από τον κανόνα αυτόν δεν εξαιρείται ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος έχει υιοθετήσει ένα μοντέλο αντιπολίτευσης, ολόιδιο με αυτό της περιόδου 2012-2014 με τη διαφορά όμως, ότι, στο μεταξύ, έχει πλέον κι ο ίδιος κυβερνητικό παρελθόν· το οποίο, όσο δημιουργική λογιστική και εάν εξασκήσεις, όσο κι αν το ωραιοποιήσεις, δεν φτιασιδώνεται.

Αφορμή για τα ανωτέρω αποτέλεσε χθεσινή ανακοίνωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον ΟΑΣΘ σε αντιδιαστολή με τη... χρυσή διετία της θητείας του πατρός του, Στέλιου Παππά στην ηγεσία του Οργανισμού, από τον Αύγουστο του 2017 έως τον Αύγουστο του 2019. Αναφέρει ο αρμόδιος τομεάρχης ότι “στη Θεσσαλονίκη, τον Ιούνιο του 2019 κυκλοφορούσαν 329 λεωφορεία (305 του ΟΑΣΘ και 24 των ΚΤΕΛ). Σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 340 οχήματα (180 ως 190 του ΟΑΣΘ, 100 των ΚΤΕΛ, δύο από αυτά που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία, 44 οχήματα που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ μέσω leasing).

Η πραγματικότητα, με βάση τα στοιχεία της τηλεματικής, είναι περίπου αυτή την οποία αναφέρει ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά το σήμερα, αλλά πολύ άσχημη όσον αφορά τη διετία Στέλιου Παππά. Με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας κυκλοφορούσαν στην πόλη περί τα 345 με 355 λεωφορεία εκ των οποίων 220 με 230 του ΟΑΣΘ (από κάθε πηγή, δικά του και leasing) και άλλα 125 των ΚΤΕΛ (τόσα είναι στο σύνολο των 31 γραμμών και όχι 100 όπως αναφέρει ο κ. Παππάς). Τον δε Αύγουστο του 2019, όταν παρέδωσε ο Στ. Παππάς, κυκλοφορούσαν 237 λεωφορεία (213 του ΟΑΣΘ και 24 των ΚΤΕΛ).

Η επίδοση του Αυγούστου 2019 υπήρξε η χειρότερη των πολλών τελευταίων χρόνων του ΟΑΣΘ, μετά την επέκταση της ζώνης ευθύνης του το 2001. Ήταν το τέλος ενός κατήφορου ο οποίος ξεκίνησε το 2015 επί διοικήσεως μετόχων και κατέληξε στην τελευταία ημέρα παραμονής του Στ. Παππά, στο τιμόνι του Οργανισμού.

Πριν από ακριβώς έναν χρόνο (δείτε εδώ), η Voria.gr είχε παρουσιάσει έναν εμπεριστατωμένο πίνακα για την περίοδο Γενάρη 2017 έως Οκτώβριο 2019, βασισμένο στα επίσημα στοιχεία τα οποία ουδέποτε αμφισβήτησε ο Στ. Παππάς. Σύμφωνα με αυτά, στη διάρκεια της θητείας Παππά υπήρξε κατάρρευση των εσόδων, περαιτέρω συρρίκνωση του διαθέσιμου στόλου των λεωφορείων και σχεδόν εκμηδενισμός των προστίμων που αφορούσαν στη μη καταβολή κομίστρου.

Ειδικότερα, όσον αφορά το στόλο των λεωφορείων, από τα επίσημα στοιχεία προέκυπτε ότι κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2017, όταν τη διοίκηση του ΟΑΣΘ ασκούσαν οι μέτοχοι, είχαν κυκλοφορήσει συνολικά 12.788 λεωφορεία κατά μέσο όρο το μήνα, δηλαδή 422 λεωφορεία κατά μέσο όρο την ημέρα. Ειδικότερα, τον Ιούλιο, τον τελευταίο δηλαδή μήνα πριν από την ανάληψη της διοίκησης από τον Στ. Παππά, είχαν κυκλοφορήσει 363 λεωφορεία κατά μέσο όρο ανά ημέρα, ασχέτως εάν εκείνος ισχυριζόταν ότι παρέλαβε περίπου 250. Στο υπόλοιπο πεντάμηνο του 2017, επί διοίκησης του κ. Παππά κυκλοφόρησαν συνολικά 10.596 λεωφορεία κατά μέσο όρο το μήνα, 346 κατά μέσο όρο ανά ημέρα, δηλαδή 56 λιγότερα σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του έτους.

Το 2018, στη διάρκεια του οποίου τα ηνία του ΟΑΣΘ κρατούσε αποκλειστικά η διοίκηση του κ. Παππά κυκλοφόρησαν συνολικά 132.638 λεωφορεία, περίπου 10.000 λιγότερα σε σχέση με το 2017 (ήταν 142.490) και 363 κατά μέσο όρο την ημέρα. Δραματική συρρίκνωση του στόλου επήλθε την επόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, τους πρώτους οκτώ μήνες του 2019 στους οποίους παρέμενε ακόμη η διοίκηση του κ. Παππά κυκλοφόρησαν συνολικά 74.001 λεωφορεία, δηλαδή 304 κατά μέσο όρο την ημέρα. Μάλιστα τους τελευταίους μήνες, ιδιαιτέρως μετά τις ευρωεκλογές του Μαΐου, δημιουργήθηκε εικόνα πλήρους κατάρρευσης με τα διαθέσιμα λεωφορεία τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να φτάνουν στα 261 και 213 αντίστοιχα ημερησίως.

Εν ολίγοις η διοίκηση Παππά παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με κυκλοφορία 422 λεωφορείων κατά μέσο όρο την ημέρα και τον παρέδωσε με κυκλοφορία 304 λεωφορείων ημερησίως, δηλαδή κατά 118 λιγότερα ή άλλως μείωση κατά 28%! Κατάφερε δηλαδή να φέρει τον ΟΑΣΘ σε χειρότερη μοίρα, ακόμη και από το φαύλο καθεστώς διαχείρισης των μετόχων.