Skip to main content

ΟΑΣΘ: Η ποινή στον οδηγό που προπηλάκισε ηλικιωμένο και οι παρεμβάσεις βουλευτών

Η εκδοχή του οδηγού για το περιστατικό προπηλακισμού με τον ηλικιωμένο και η δήλωση αδυναμίας παλιών οδηγών του ΟΑΣΘ να πιάσουν ξανά τιμόνι

Γράφει ο Σαλονικιός

Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται το αποτέλεσμα της πειθαρχικής διαδικασίας η οποία κινήθηκε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ σε βάρος του οδηγού λεωφορείου ο οποίος προ ημερών είχε προπηλακίσει ηλικιωμένο. Σύμφωνα με πληροφορίες ο οδηγός έδωσε τη δική του εκδοχή για το περιστατικό, ισχυριζόμενος ότι ο ηλικιωμένος τον εξύβρισε, τον ίδιο και μέλη της οικογένειάς του και πλέον, αναμένεται η απόφαση του Πειθαρχικού. Πάντως, έως τότε ο οδηγός τέθηκε σε διαθεσιμότητα.

Αρχικά υπήρξε σκέψη, έως ότου εκδοθεί η απόφαση του Πειθαρχικού να μην ανεβεί ξανά στο τιμόνι, αλλά να απασχοληθεί σε άλλο πόστο προσωρινά, όμως τελικά, αποφασίστηκε να τεθεί σε διαθεσιμότητα. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον εσωτερικό κανονισμό του ΟΑΣΘ στον οδηγό, εφόσον κριθεί “ένοχος” από το Πειθαρχικό, θα επιβληθεί πιθανότατα στέρηση μισθού για κάποιο χρονικό διάστημα. Το ενδεχόμενο να απομακρυνθεί εντελώς από το τιμόνι, αν και θεωρητικά θα μπορούσε να συμβεί, ωστόσο, με δεδομένες τις τεράστιες ελλείψεις σε οδηγούς, θεωρείται πολύ δύσκολο, για να μην πω απίθανο.

Εξ αιτίας της έλλειψης οδηγών μερικές δεκάδες λεωφορεία, παρότι είναι σε καλή κατάσταση, παραμένουν στα αμαξοστάσια. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του σωματείου των εργαζομένων αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΘ διαθέτει περί τους 1.100 οδηγούς, ενώ χρειάζεται τουλάχιστον 1.300. Οι ελλείψεις θα γίνουν εντονότερες όταν θα προστεθούν στον στόλο, το σύνολο των λεωφορείων της Λειψίας (αν και παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς θα συμβεί αυτό), αλλά και τα επιπλέον περίπου εβδομήντα με ογδόντα μεταχειρισμένα, τα οποία θα μισθώσει μέσα στο προσεχές διάστημα ο ΟΑΣΘ.

Ένας τρόπος για να καλυφθεί κάπως το κενό, ήταν η απόφαση της διοίκησης να ξανανεβάσει στο τιμόνι πρώην οδηγούς οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια είχαν μετακινηθεί σε άλλα πόστα. Όπως μου λένε, σε πρώτη φάση επέστρεψαν περίπου 160, όμως αρκετοί απ' αυτούς δηλώνουν ότι αδυνατούν να ξαναπιάσουν τιμόνι γιατί, στο μεταξύ, τους προέκυψαν σοβαροί λόγοι υγείας. Έτσι, παραμένει άγνωστο πόσοι τελικά θα επιστρέψουν στους δρόμους.

Μαθαίνω, επίσης, ότι κάποιοι που δεν θέλουν να ξαναγυρίσουν στο τιμόνι βάζουν λιτούς και δεμένους προκειμένου να το αποφύγουν. Μεταξύ αυτών αξιοποιούν και τις πολιτικές γνωριμίες τους, δηλαδή βουλευτές, κάποιοι από τους οποίους υπέβαλαν ευγενικά προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ τα σχετικά αιτήματα των ψηφοφόρων τους.