Skip to main content

ΟΑΣΘ: Παραμένουν οι διαφωνίες, συνεχίζονται οι συζητήσεις χωρίς απεργίες

Τι συμφωνήθηκε μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του σωματείου εργαζομένων παρά τη μεγάλη απόσταση που χωρίζει τις δύο πλευρές

Το χάσμα το οποίο υπάρχει μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του σωματείου των εργαζομένων αναφορικά με το περιεχόμενο της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας διαπιστώθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγη ώρα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη διάρκεια της συζήτησης καταβλήθηκε προσπάθεια από τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο να συμφωνηθεί ένα κοινό πλαίσιο διαπραγμάτευσης με στόχο μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξει σύγκλιση και συμφωνία.

Παρά τη μεγάλη απόσταση η οποία χωρίζει τις δύο πλευρές, στη σημερινή συνάντηση συμφωνήθηκε να σταλεί έγγραφο προς τον γενικό γραμματέα Μεταφορών στο οποίο να αναφέρονται λεπτομερώς τα σημεία συμφωνίας και διαφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών. Στη συνέχεια ο κ. Σταθόπουλος θα αναλάβει να εξετάσει, σε συνεννόηση και με τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας, τι περιθώρια υπάρχουν ώστε να επιτευχθούν συγκλίσεις και σε ποια σημεία.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, εκτός του κ. Σταθόπουλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, ο εντεταλμένος σύμβουλος, εκτελών χρέη γενικού διευθυντή Ιωάννης Ρεντζεπέρης εκ μέρους της διοίκησης και ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας του σωματείου, Γιάννης Δήμκας και Κώστας Αγγελούδης αντίστοιχα.

«Στη σημερινή συνάντηση συμφωνήσαμε ότι μας χωρίζει χάσμα με τη διοίκηση», δήλωσε πριν από λίγο στη Voria.gr ο πρόεδρος του σωματείου. Σημείωσε πως η πλευρά των εργαζομένων πρότεινε να υπάρξει κοινή συλλογική σύμβαση εργασίας με τους εργαζόμενους στον ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) στην Αθήνα καθώς, όπως φαίνεται, οι ισχύουσες συμβάσεις οι οποίες λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου 2020, θα παραταθούν για τους επόμενους τρεις, μπορεί και έξι μήνες. Όσον αφορά το ενδεχόμενο να υπάρξουν νέες κινητοποιήσεις μετά τη σημερινή προειδοποιητική πεντάωρη στάση εργασίας ο κ. Δήμκας δήλωσε πως «αυτό θα συζητηθεί στο δ.σ. του σωματείου, ωστόσο, έως ότου δούμε πως προχωρούν οι συζητήσεις πιθανότατα δεν θα γίνει άλλη κινητοποίηση».

Παρόμοια εικόνα για το κλίμα της σημερινής συνάντησης μετέφερε στην Voria.gr και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ. «Συμφωνήσαμε να σταλούν στο υπουργείο τα σημεία σύγκλισης και διαφωνίας κι αυτό με τη σειρά του θα εξετάσει ποιες από τις σημερινές παροχές είναι νομότυπες και μπορούν να χρηματοδοτηθούν», δήλωσε ο κ. Σκόδρας.

Υπενθυμίζεται ότι οι διαφωνίες εντοπίζονται κυρίως σε τρία σημεία. Το πρώτο αφορά τη δεύτερη μισθολογική διαφορά την οποία λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, πέρα από το ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, συν άλλη μία μισθολογική διαφορά. Διαφωνία υπάρχει επίσης στο ύψος των ρεπό τα οποία δικαιούνται όσοι εργάζονται σαββατοκύριακα και αργίες. Στην ισχύουσα συλλογική σύμβαση το ύψος τους ανέρχεται έως τα 119 ρεπό καθώς και 15 αργίες το χρόνο. Η διοίκηση προτείνει αυτά να περιοριστούν σε 104 και οκτώ αντιστοίχως. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα όλα αυτά συνεπάγονται επιπλέον μισθολογική δαπάνη της τάξης των επτά έως οκτώ εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Τέλος, οι εκπρόσωποι της διοίκησης του ΟΑΣΘ συζήτησαν με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών και το περιεχόμενο της νέας διακήρυξης για τη μίσθωση άλλων 270 μεταχειρισμένων λεωφορείων, πέραν των 180 τα οποία παραλαμβάνει ο ΟΑΣΘ από τον πρώτο αντίστοιχο διαγωνισμό. Εξελίξεις επ' αυτού αναμένονται την προσεχή εβδομάδα.