Skip to main content

ΟΑΣΘ: Ποινές σε οδηγούς για τις κλοπές στους κουμπαράδες των λεωφορείων (φωτο)

Υπαίτιους για περιστατικά κλοπής σε κουμπαράδες εντός των λεωφορείων θεωρεί η διοίκηση ΟΑΣΘ κάποιους οδηγούς - Προσφεύγει στη δικαιοσύνη το Σωματείο.

Στις σχέσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ με το σωματείο των εργαζομένων στον Οργανισμό επικρατεί υψηλό βαρομετρικό το τελευταίο διάστημα. Αιτία είναι το αδιέξοδο το οποίο υπήρξε στις πολύμηνες συζητήσεις για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, με αποτέλεσμα η διαφορά να καταλήξει στην Επιθεώρηση Εργασίας όπου, έπειτα από μια πρώτη αναβολή, πρόκειται να συζητηθεί στις 16 Απριλίου.

Τον τελευταίο καιρό, στο ήδη τεταμένο κλίμα ήρθε να προστεθεί άλλη μία προστριβή η οποία αφορά ποινές οι οποίες επιβλήθηκαν σε κάποιους οδηγούς λεωφορείων. Αυτό έγινε επειδή η διοίκηση του ΟΑΣΘ, τους θεώρησε υπαίτιους για περιστατικά κλοπής στους κουμπαράδες οι οποίοι βρίσκονται εντός των λεωφορείων. Συγκεκριμένα, η διοίκηση θεωρεί ότι οι συγκεκριμένοι οδηγοί επέδειξαν ιδιαίτερη πλημμέλεια με αποτέλεσμα να δράσουν ανενόχλητοι οι επιτήδειοι, υφαρπάζοντας τους κουμπαράδες που βρίσκονται στα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα εντός των οχημάτων.

Κουμπαράς πεταμένος στα σκουπίδια



Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα, την περασμένη χρονιά σημειώθηκαν περίπου σαράντα περιστατικά κλοπής κουμπαράδων. “Δεδομένων των πολύ χαμηλών εισπράξεων που είχαμε λόγω πανδημίας, το πρόβλημα δεν ήταν τόσο τα χρήματα από τα εισιτήρια όσο το κόστος για την αποκατάσταση των αυτόματων εκδοτικών μηχανημάτων”. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, ο ΟΑΣΘ πλήρωσε γι' αυτές τις ζημιές το 2020 περί τις 30.000 ευρώ, πέρα από τις κλαπείσες εισπράξεις.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η διοίκηση εξέτασε όλες τις περιπτώσεις μία προς μία και διαπίστωσε ότι σε κάποιες εξ αυτών υπήρξε πλημμέλεια εκ μέρους των οδηγών. “Υπήρξε οδηγός ο οποίος ισχυρίστηκε ότι όταν παρέλαβε το λεωφορείο δεν ήταν βέβαιος εάν ο κουμπαράς υπήρχε στη θέση του. Αυτό σημαίνει αδιαφορία”, σημειώνει ο κ. Σκόδρας. “Σε αυτές τις λίγες περιπτώσεις κρίναμε ότι πρέπει να επιβληθεί ποινή”. Τον πειθαρχικό έλεγχο εκ μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ έκανε ο εκτελών χρέη γενικού διευθυντή Γιάννης Ρεντζεπέρης, η δε ποινή ισοδυναμεί με την αφαίρεση ενός ημερομίσθιου οδηγού το οποίο ανέρχεται σε περίπου πενήντα ευρώ.

Εκδικητικές οι ποινές

Ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας θεωρεί ότι οι ποινές αυτές έχουν εκδικητικό χαρακτήρα και επιβάλλονται στο πλαίσιο της γενικότερης κόντρας που υπάρχει μεταξύ διοίκησης και σωματείου. “Οι κλοπές αυτές δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, αλλά μόνο τώρα τελευταία άρχισαν να ενοχοποιούνται γι' αυτές οι οδηγοί”, σημειώνει ο κ. Δήμκας. Προαναγγέλλει, δε, ότι το σωματείο πρόκειται να προσφύγει στη δικαιοσύνη για να πετύχει την ακύρωσή τους.

Το ύψος του προστίμου είναι κοντά στα 60 ευρώ



Όπως αναφέρει ο κ. Δήμκας, ο οδηγός δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη για τις κλοπές. “Κάποιες σημειώνονται εν κινήσει. Σε ώρες αιχμής, ορισμένοι στέκονται επίτηδες γύρω από το εκδοτικό μηχάνημα και κάποιος αφαιρεί τον κουμπαρά. Ο οδηγός είναι αδύνατον υπό αυτές τις συνθήκες να το αντιληφθεί”. Κλοπές γίνονται, όμως και όταν τα λεωφορεία είναι στα τέρματα. “Ο οδηγός κλειδώνει το λεωφορείο και πηγαίνει για ένα δεκάλεπτο είτε για να φάει κάτι ή για την προσωπική του ανάγκη. Στο διάστημα εκείνο άγνωστοι παραβιάζουν το λεωφορείο και αφαιρούν τους κουμπαράδες. Τι θα πρέπει να κάνει ο οδηγός;” διερωτάται ο κ. Δήμκας.

Όπως φαίνεται και από τα έγγραφα τα οποία έχει δώσει το σωματείο, οι οδηγοί κατήγγειλαν οι ίδιοι τις κλοπές στην Αστυνομία, αλλά παρόλα αυτά, τους επιβλήθηκε ποινή αφαίρεσης ενός ημερομισθίου. “Δεν είναι λίγα τα πενήντα ευρώ για έναν οδηγό ο οποίος αμείβεται με 800 και 900 ευρώ, όταν μάλιστα δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη”, τονίζει ο κ. Δήμκας.

Η γνωστοποίηση της απόφασης για την επιβολή του προστίμου