Skip to main content

ΟΑΣΘ: Πράσινο από το Ελεγκτικό για τη μίσθωση 180 λεωφορείων

Πέρασε το σχέδιο σύμβασης για τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων του Ομίλου Παπαδάκη από τον ΟΑΣΘ - Πότε τα πρώτα θα βγουν στους δρόμους

Το σχέδιο σύμβασης για τη μίσθωση των 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων της εταιρείας MED BUSS & TRUCK CENTER AE του ομίλου Παπαδάκη από τον ΟΑΣΘ ενέκρινε σήμερα το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, «δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και του αναδόχου οικονομικού φορέα ΜΕD BUS & TRUCK CENTER A.E., με αντικείμενο τη "Μίσθωση ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και κανονικών (διαξονικών) αστικών λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ" υπό τον όρο και την επισήμανση που αναφέρονται στην σκέψη VI της παρούσας».

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, τις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο για να ταξινομηθούν τα πρώτα 14 λεωφορεία που βρίσκονται ήδη στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα πρώτα μισθωμένα λεωφορεία και μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα κυκλοφορούν τουλάχιστον τα 90.

Διαβάστε ακόμη: ΟΑΣΘ: Φιλόδοξος αλλά εφικτός στόχος για 400 λεωφορεία έως τον Οκτώβριο

Ο συνολικός προϋπολογισμός για τη μίσθωση των λεωφορείων ανέρχεται σε 16,2 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Παπαδάκη προσέφερε έκπτωση της τάξης του 5% επί του αρχικού προϋπολογισμού ο οποίος είχε οριστεί στα 3.000 ευρώ ανά όχημα. Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να πληρώνει ποσόν 2.850 ευρώ (3.534 με τον ΦΠΑ) τον μήνα, για τους επόμενους τριάντα μήνες όπως προβλέπεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού. Σημειώνεται ότι στο ποσόν αυτό περιλαμβάνεται και η συντήρηση των λεωφορείων την οποία οφείλει να κάνει ο ανάδοχος. Στην περίπτωση, δε, που στο τέλος της σύμβασης θελήσει ο ΟΑΣΘ να αγοράσει τα λεωφορεία θα πρέπει να πληρώσει άλλα περίπου 20.000 ανά όχημα.

Πώς είναι τα λεωφορεία

Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει παλαιότερα στη Voria.gr ο κ. Σκόδρας, τα 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία είναι ηλικίας έως 14 ετών. Εξ αυτών τα 101 είναι 12μετρα και τα υπόλοιπα 79 είναι 18μετρα αρθρωτά. Συγκεκριμένα, τα 12μετρα οχήματα είναι 92 Mercedes Benz 0-530 και 9 ΜΑΝ Α21. Τα αρθρωτά είναι 32 Mercedes Benz 0-530-G, 23 Solaris Urbino 18, 22 Volvo 7700A και 2 ΜΑΝ Α23.

Στο ερώτημα εάν ο ΟΑΣΘ θα αξιοποιήσει την προαίρεση που υπήρχε στο διαγωνισμό για να μισθώσει οχήματα επιπλέον των 180, ο κ. Σκόδρας είχε τονίσει ότι «αυτό δεν μπορεί να γίνει καθώς σύμφωνα με τη διακήρυξη θα έπρεπε να υπήρχαν περισσότεροι του ενός υποψήφιοι ανάδοχοι. Μετά όμως τον αποκλεισμό του Συνεταιρισμού ΚΤΕΛ Μακεδονία, αυτό δεν μπορεί να γίνει και θα πρέπει να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Αυτός θα γίνει ως το τέλος του χρόνου ώστε να έχουμε τα επιπλέον λεωφορεία στις αρχές του 2021».