Skip to main content

ΟΑΣΘ: Σχέδιο έκτακτης ανάγκης λόγω της επέλασης της Όμικρον

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης θα τεθεί σε εφαρμογή από την προσεχή Δευτέρα προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις της Όμικρον στη λειτουργία του ΟΑΣΘ

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης προκειμένου να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό οι επιπτώσεις από την επέλαση της παραλλαγής Όμικρον στη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας έχει εκπονήσει ο ΟΑΣΘ, σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξε επικοινωνία του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν οι βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην Voria.gr ο κ. Σκόδρας το σχέδιο είναι έτοιμο και θα τεθεί σε εφαρμογή από την προσεχή Δευτέρα, εφόσον βεβαίως παραστεί ανάγκη. «Προς το παρόν η κατάσταση είναι ελεγχόμενη. Με βάση τα στοιχεία που είχαμε την παραμονή των Φώτων, εκτός υπηρεσίας λόγω covid-19 ήταν 35 άτομα, εκ των οποίων 16 είναι οδηγοί. Όμως από βδομάδα, ίσως το πρόβλημα μεγαλώσει γι' αυτό φροντίζουμε να πάρουμε εγκαίρως τα μέτρα μας», εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ.

Βασική επιδίωξη του σχεδιασμού είναι η εξασφάλιση του αναγκαίου αριθμού οδηγών, ώστε να μην παραστεί ανάγκη να περικοπούν δρομολόγια. «Το σχέδιο θα υλοποιηθεί σε απόλυτη συνεννόηση με το σωματείο των εργαζομένων καθώς η προσπάθειά μας είναι κοινή», επισημαίνει ο κ. Σκόδρας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εφόσον παραστεί ανάγκη θα υπάρξει περιορισμός ή και ανάκληση αδειών για τους οδηγούς ή και μετάθεση των ρεπό για λίγο αργότερα, μόλις κοπάσει η πανδημία. Παράλληλα, προβλέπεται στον έκτακτο σχεδιασμό και η μετακίνηση προσωπικού από άλλες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ, στις τάξεις των οδηγών, υπαλλήλων που έχουν βεβαίως δίπλωμα, δηλαδή είναι ικανοί να πιάσουν τιμόνι και ήταν οδηγοί πριν από λίγους μήνες ή λίγα χρόνια.

«Βασική μας επιδίωξη είναι να μην περικοπούν δρομολόγια σε αυτή την κρίσιμη φάση. Να μπορούμε να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα οχήματα», σημειώνει ο κ. Σκόδρας. Σύμφωνα με τον ίδιο χθες κυκλοφόρησαν εντός πολεοδομικού συγκροτήματος 321 λεωφορεία και άλλα περίπου 50 ήταν διαθέσιμα, αλλά δεν υπήρχαν οδηγοί για να μπουν στις γραμμές.

Υπενθυμίζει, παράλληλα, ότι λαμβάνονται και άλλα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού όπως η καθημερινή απολύμανση και καθαριότητα των λεωφορείων κάθε βράδυ, ενώ στις βασικές γραμμές γίνονται απολυμάνσεις ακόμη και μεταξύ των δρομολογίων. «Το επιβατικό κοινό πειθαρχεί και τηρεί τα μέτρα προστασίας, ελάχιστοι μπαίνουν στα λεωφορεία χωρίς μάσκα, αλλά οι οδηγοί δεν μπορούν να κάνουν έλεγχο για μάσκες, μόνο απλή σύσταση. Για παράδειγμα δεν μπορεί ο οδηγός να σταματήσει το λεωφορείο σε περίπτωση που κάποιος δεν φορά μάσκα», αναφέρει ο κ. Σκόδρας.