Skip to main content

ΟΑΣΘ: Συνωστισμός στα λεωφορεία εν αναμονή των 180+50 μεταχειρισμένων

Χωρίς μάσκα ή έχοντάς την απλά ως αξεσουάρ επιβαίνουν στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς - Πότε έρχονται τα πρώτα μεταχειρισμένα

Αυξάνεται από σήμερα στο 65% από το 50% ο μέγιστος αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, μετά την απόφαση την οποία υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννης Κεφαλογιάννης. Ωστόσο, στη Θεσσαλονίκη και κυρίως, σε γραμμές εντός πολεοδομικού συγκροτήματος, η πληρότητα ορισμένες ώρες της ημέρας φτάνει στο 100% καθώς τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα. Επιπλέον, καθημερινά πολλαπλασιάζονται οι επιβάτες οι οποίοι δεν φορούν μάσκα ή την έχουν απλώς ως αξεσουάρ, χωρίς να τη χρησιμοποιούν.

Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται ακόμη και σε λεωφορειακές γραμμές με τις οποίες μετακινούνται ασθενείς και εργαζόμενοι, από και προς τα νοσοκομεία της πόλης. Μια τέτοια περίπτωση είναι η γραμμή Νο57 (Αριστοτέλους, Ασβεστοχώρι, διασταύρωση Χορτιάτη) η οποία εξυπηρετεί πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν από και προς το νοσοκομείο Παπανικολάου. Επιβάτης της γραμμής απέστειλε χθες στην Voria.gr φωτογραφίες στις οποίες φαίνεται να επικρατεί το αδιαχώρητο στο λεωφορείο, ενώ αρκετοί ήταν οι επιβάτες οι οποίοι δεν έκαναν χρήση προστατευτικής μάσκας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας επισημαίνει ότι η μέση πληρότητα στις λεωφορειακές γραμμές έχει φτάσει στο 35%. Παραδέχεται, ωστόσο, ότι πράγματι, κάποιες ώρες αιχμής, σε ορισμένες γραμμές επικρατεί το αδιαχώρητο. “Δυστυχώς, δεν μπορούμε να πάρουμε κάποια μέτρα σε αυτές τις περιπτώσεις. Οι συνοδοί γραμμής οι οποίοι υπάρχουν σε αρκετά λεωφορεία, κάνουν συστάσεις, αλλά δεν εισακούονται”.

Το πρόβλημα θα ήταν βεβαίως μικρότερο εάν ήταν μεγαλύτερος ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν προβλέπεται πριν από το φθινόπωρο όταν αναμένεται να ενισχύσουν τον στόλο τα πρώτα μεταχειρισμένα λεωφορεία τα οποία θα μισθώσει ο ΟΑΣΘ.

Τα 180 μεταχειρισμένα

Η προθεσμία υποβολής προσφορών για τη μίσθωση αυτών των λεωφορείων λήγει στις 26 Ιουνίου, ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, ήδη κάποιες εταιρείες έχουν δείξει ενδιαφέρον και είναι βέβαιο πως θα καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις. Πρόκειται για τον διαγωνισμό, προϋπολογισμού 16 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) με αντικείμενο τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και κανονικών (διαξονικών) αστικών λεωφορείων τα οποία προτίθεται να μισθώσει ο ΟΑΣΘ προκειμένου να ενισχύσει το στόλο του ο οποίος παραμένει κολλημένος περίπου στα 220 με 230 διαθέσιμα λεωφορεία, ενώ απαιτούνται περί τα 380.

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα ήδη έχουν χτυπήσει την πόρτα του ΟΑΣΘ εταιρείες οι οποίες διαθέτουν τους τύπους οχημάτων που ζητά ο Οργανισμός. “Εκτιμώ ότι θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και πιθανότατα οι ανάδοχοι να είναι περισσότεροι του ενός”, σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού. Επισημαίνει, παράλληλα, πως θα τηρηθούν αυστηρά τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα καθώς στόχος είναι τρέξουν γρήγορα όλες οι διαδικασίες, να υπογραφούν οι συμβάσεις ώστε τα πρώτα λεωφορεία να βρίσκονται στη διάθεση του ΟΑΣΘ εντός του Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης, το 50% των 180 λεωφορείων θα πρέπει να παραδοθούν σε διάστημα 60 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης και άλλα 90 οχήματα εντός 120 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.

Παράλληλα, στη διακήρυξη προβλέπονται τρεις περιπτώσεις προαίρεσης, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν είτε ξεχωριστά η κάθε μια, είτε ανά ζεύγη, είτε και οι τρεις συγχρόνως. Συγκεκριμένα προβλέπεται:

1. Αύξηση του αριθμού των μισθωμένων λεωφορείων έως και δυόμισι φορές του ελάχιστου αριθμού (180 λεωφορεία), δηλαδή μέχρι 450 λεωφορεία.
2. Χρονική επέκταση της σύμβασης για δεκαπέντε επιπλέον μήνες και
3. Αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης μέχρι επιπλέον 50% του αρχικού προϋπολογισμού, δηλαδή έως του ποσού των περίπου 24 εκατ. ευρώ.

Τα λεωφορεία της Λειψίας

Συγχρόνως, ΟΑΣΘ και δήμος Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται για την αγορά των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από το δήμο της Λειψίας. Ως γνωστόν, η αγορά θα γίνει από τον δήμο ο οποίος στη συνέχεια θα τα εκχωρήσει με χρησιδάνειο προς τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, έχει ήδη συγκροτηθεί αντιπροσωπεία στην οποία θα συμμετάσχουν τεχνικοί του ΟΑΣΘ, καθώς και δύο εκπρόσωποι του δήμου. “Περιμένουμε να επανεκκινήσουν οι πτήσεις προς τη Γερμανία ώστε η αντιπροσωπεία να μεταβεί επί τόπου για να ελέγξει την καταλληλότητα των οχημάτων, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια η αγορά τους”, σημειώνει ο κ. Σκόδρας. Προσθέτει, παράλληλα, ότι “από τα έως τώρα στοιχεία που έχουμε, τα λεωφορεία φαίνεται να μας κάνουν”.