Skip to main content

Το θερινό... ανέκδοτο του ΟΑΣΘ και η αξιολόγηση των μεταχειρισμένων

Εξονυχιστικός έλεγχος στα δείγματα από τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που θα μισθώσει ο ΟΑΣΘ - Οι πρώτες πληροφορίες για την κατάστασή τους.

Γράφει ο Σαλονικιός

Κάθε χρόνο, επί σειρά ετών, το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου ο ΟΑΣΘ υλοποιούσε το λεγόμενο “θερινό πρόγραμμα δρομολογίων”. Δηλαδή, από 1ης Ιουλίου έως 31 Αυγούστου μειωνόταν ο αριθμός των δρομολογίων σε σχέση με τους υπόλοιπους δέκα μήνες, στο 80% του χειμερινού προγράμματος.

Τα τελευταία χρόνια, βεβαίως, που ο ΟΑΣΘ παραπαίει, το λεγόμενο “θερινό πρόγραμμα” φαντάζει με ανέκδοτο καθώς, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων του Οργανισμού είναι αρκετά κάτω ακόμη και από τις μειωμένες απαιτήσεις του θερινού προγράμματος.

Συγκεκριμένα, βάσει της σύμβασης που έχει με το ελληνικό δημόσιο, ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να βγάζει καθημερινά το χειμερινό δεκάμηνο 524 λεωφορεία. Αυτό σημαίνει ότι το θερινό δίμηνο μπορεί να τα μειώσει στα 420. Ωστόσο, τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια ο ΟΑΣΘ υλοποιεί περίπου το 50% με 60% των προγραμματισμένων δρομολογίων, είναι δηλαδή μονίμως σε θερινό πρόγραμμα και... βγάλε. Γι' αυτό και το τελευταίο διάστημα δεν υπήρχε, στα χαρτιά τουλάχιστον, διαφοροποίηση στον αριθμό των δρομολογίων, χειμώνα καλοκαίρι.

Ωστόσο, φέτος, για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια, το είδαμε να επανέρχεται αυτό το μέτρο, όχι βεβαίως στο σύνολο των γραμμών, αλλά στο 1/3. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουλίου, ο αριθμός των δρομολογίων στις 31 λεωφορειακές γραμμές τις οποίες ανέλαβαν από τον περασμένο Μάιο τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς, μειώθηκε κατά 20%. Αυτό συνέβη διότι σε αυτές τις γραμμές τα ΚΤΕΛ εκτελούσαν το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων του χειμερινού προγράμματος. Στις υπόλοιπες γραμμές εντός πολεοδομικού συγκροτήματος, το πρόγραμμα εξακολουθεί να υπολείπεται ακόμη και του μειωμένου θερινού.

Ας ελπίσουμε ότι από τον Σεπτέμβριο θα βελτιωθεί κάπως η κατάσταση με την προσθήκη των πρώτων ενενήντα από τα συνολικά 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία τα οποία πρόκειται να μισθώσει ο ΟΑΣΘ. Ως γνωστόν ο διαγωνισμός ήδη τρέχει και προχθές Παρασκευή οι δύο υποψήφιοι ανάδοχοι παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα από τα οχήματα τα οποία είναι έτοιμοι να εκμισθώσουν στον ΟΑΣΘ. Αυτός ήταν ένας από τους όρους της διακήρυξης.

Όπως σας ενημέρωσε εγκαίρως η Voria.gr (δείτε εδώ και εδώ) στο αμαξοστάσιο του Φοίνικα βρέθηκαν προχθές συνολικά πέντε οχήματα. Τέσσερα από την εταιρεία “Papadakis Bros” η οποία έχει συμπεριλάβει στην προσφορά της περί τα 80 με 90 τριαξονικά αρθρωτά 18μετρα λεωφορεία και άλλα περίπου 100 διαξονικά 12μετρα. Ο Παπαδάκης έφερε ως δείγματα, τρία τριαξονικά και ένα 12μετρο. Ο δεύτερος υποψήφιος ανάδοχος που είναι ο συνεταιρισμός “ΚΤΕΛ Μακεδονίας” έχει συμπεριλάβει στην προσφορά του ενενήντα διαξονικά και έφερε ένα εξ αυτών ως δείγμα. Πρόκειται για ένα Citaro της Mercedes Benz, τρίθυρο, μοντέλο 2010 (στην παρακάτω φωτογραφία).

Πληροφορούμαι ότι η ομάδα τεχνικών του ΟΑΣΘ η οποία ανέλαβε να ελέγξει τα δείγματα, έκανε φύλλο και φτερό τα λεωφορεία. Ο έλεγχος υπήρξε εξονυχιστικός και πρόκειται να συνεχιστεί και το επόμενο διήμερο, Δευτέρα, Τρίτη γι' αυτό και τα οχήματα παρέμειναν στον Φοίνικα. Όπως μου λένε, από τον πρώτο έλεγχο προέκυψε ότι τα οχήματα είναι σε πολύ καλή κατάσταση, οι δε υποψήφιοι προμηθευτές δήλωσαν πως, εφόσον ανακηρυχθούν, ανάδοχοι είναι σε θέση να τροφοδοτήσουν τον ΟΑΣΘ με τα πρώτα ενενήντα οχήματα μέσα στον Σεπτέμβριο.