Skip to main content

ΟΑΣΘ: Βελτίωση στις αρχές του 2020 - Στο επόμενο τρίμηνο ο διαγωνισμός

Αυξήθηκε ο αριθμός των λεωφορείων κατά 60%, λέει πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Εξαπλάσια πρόστιμα Σεπτέμβριο - Οκτώβριο σε σχέση με το προηγούμενο οκτάμηνο!

Το 80% του μεταφορικού έργου της πόλης θα καλύπτει ο ΟΑΣΘ στις αρχές του 2020, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας.

Ο ίδιος σημείωσε ότι το τρίμηνο που ανέλαβε η καινούργια διοίκηση, ο αριθμός των λεωφορείων αυξήθηκε κατά 60%, το οποίο σημαίνει πως 320-340 λεωφορεία κινούνται σε καθημερινή βάση. «Είμαστε όμως ακόμα μακριά χρειάζεται κι άλλη δουλειά», τονίζει ο ίδιος.

Όπως εξηγεί, η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ που θα προχωρήσει από την καινούργια χρονιά θα δώσει τη δυνατότητα να μεταφερθούν περίπου 60 με 70 λεωφορεία που κυκλοφορούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος εντός του συγκροτήματος ώστε να καλυφθεί το 80% του μεταφορικού έργου.

Ο κ. Σκόδρας δήλωσε ακόμα πως ευελπιστεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο να προχωρήσει και η δημοπράτηση για την επισκευή 90 λεωφορείων που είναι παροπλισμένα εξαιτίας σημαντικών βλαβών που παρουσίασαν.

Παράλληλα, ο Σκόδρας ενημέρωσε ότι το υπουργείο έχει ξεκινήσει την προετοιμασία νέου διαγωνισμού για την προμήθεια περίπου 1.000 λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έχουν γίνει και οι επαφές με την Ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων για να εξασφαλιστούν οι πόροι.

«Ο νέος διαγωνισμός, λοιπόν, αφορά την προμήθεια 1000 λεωφορείων από τα οποία τα 350 θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη. Από αυτά, τα 300 θα είναι ηλεκτροκίνητα, καθώς είναι η νέα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ηλεκτροκίνηση και τα 50 με ντίζελ για να καλύψουν τις πρώτες ανάγκες. Επομένως, ο οργανισμός θα περάσει σε νέο μίγμα καυσίμου με την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης», διευκρίνισε συμπληρώνοντας ότι θα χρειαστεί περίπου ενάμισης χρόνος για να αρχίσουν να παραδίδονται τα πρώτα λεωφορεία στη χώρα.

Μεγάλη αύξηση στα πρόστιμα

Έξι φορές περισσότερα πρόστιμα κόπηκαν στη διάρκεια της θητεία Σκόδρας σε σχέση με το οκτάμηνο του 2019.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σκόδρας, ενδεικτικό της πλήρους εγκατάλειψης των ελέγχων είναι το ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο του 2019 είχαν κοπεί 135 πρόστιμα ενώ το δίμηνο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου με πραγματικούς ελέγχους που ωστόσο δεν έγιναν με εντατικούς ρυθμούς κόπηκαν περισσότερα από 850 πρόστιμα.

«Αυτοσκοπός δεν είναι η επιβολή προστίμων αλλά η διαμόρφωση μιας κουλτούρας καταβολής εισιτηρίου», τόνισε προσθέτοντας πως με αυτόν τον σκοπό πραγματοποιήθηκαν περισσότεροι από 30.000 έλεγχοι από τον Οκτώβριο μέχρι τις 21 Νοεμβρίου.

«Στόχος μας να τριπλασιάσουμε τον αριθμό αυτό», τόνισε διευκρινίζοντας ωστόσο ότι ο έλεγχος είναι αδύνατος όταν ο κόσμος είναι σαρδελοποιημένος μέσα στα λεωφορεία.

Ο ίδιος ωστόσο ευελπιστεί ότι από την καινούργια χρονιά τα πράγματα θα βελτιωθούν αισθητά στην αστική συγκοινωνία και έτσι θα μπορέσουν να εντατικοποιηθούν και οι έλεγχοι.

«Ο οργανισμός πρέπει να έχει έσοδα και έσοδα του είναι τα εισιτήρια».