Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020
x

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ KIA CEED - ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ C-SEGMENT

Το Ceed κατέχει μία περίοπτη θέση στη γκάμα της Kia και οι αγοραστές το επιλέγουν για τη δυναμική σχεδίαση και τα απολαυστικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

του Νίκου Χριστόπουλου

Η νέα, 3η γενιά του Ceed (και όχι πλέον cee’d ) σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη ενισχύοντας την παρουσία της Kia στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και στο C-segment. Το νέο μοντέλο δείχνει και είναι πλήρως ανανεωμένο σε όλα τα σημεία, η ποιότητα κατασκευής είναι εμφανής με γυμνό μάτι ενώ στο δρόμο κλείνει το μάτι στον ανταγωνισμό!

Λίγο… ιστορία

Η παραγωγή του Kia cee’d ξεκίνησε στη Σλοβακία τον Δεκέμβριο του 2006 και από τότε περισσότερα από 1,28 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής. Στο νέο του κεφάλαιο το cee’d μετονομάζεται σε Ceed με τη 2η γενιά να έχει ξεπεράσει τις 640.000 μονάδες από το λανσάρισμά του το 2012. Η 3η γενιά έρχεται να συνεχίσει την εξαιρετική πορεία του δημοφιλούς μοντέλου της Kia που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας στην Φρανκφούρτη και που θα παράγεται στο εργοστάσιο στη Žilina της Σλοβακίας, μαζί με τα Kia Sportage και Kia Venga. Η έκδοση αμαξώματος hatchback (πεντάθυρη) θα μπει στην παραγωγή τον Μάιο με τις πωλήσεις να ξεκινούν στα τέλη του καλοκαιριού.
 
Το Ceed θέτει νέα δεδομένα στο ευρωπαϊκό C-segment

Το 2017 το 22% των πωλήσεων στην Ευρώπη αναλογούσε στο C-segment, που είναι μια από τις δύο κατηγορίες με τον μεγαλύτερο όγκο. Στο απερχόμενο Ceed ανήκει το 16% από τις συνολικές πωλήσεις της Kia στην Ευρώπη και μαζί με το Sportage αποτελούν τα δημοφιλέστερα μοντέλα της μάρκας από το 2012.

Το Ceed κατέχει μία περίοπτη θέση στη γκάμα της Kia και οι αγοραστές το επιλέγουν για τη δυναμική σχεδίαση και τα απολαυστικά οδηγικά χαρακτηριστικά του, όταν ταυτόχρονα αναδεικνύεται ως ένα από τα πιο αξιόπιστα, πρακτικά και αναγνωρίσιμα μοντέλα. Μελλοντικά η γκάμα του Ceed θα διευρυνθεί με τις εκδόσεις GT και GT-Line.
 
Νέα ελκυστική σχεδίαση για το Ceed

Το νέο Kia Ceed δημιουργήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της μάρκας, στην Φρανκφούρτη, υπό τις οδηγίες του Gregory Guillaume (Επικεφαλής στο τμήμα Σχεδιασμού Ευρώπης) και του Peter Schreyer (Πρόεδρος και Διευθυντής Σχεδιασμού της Kia). Υιοθετώντας τη σπορ, συναισθηματική σχεδίαση του Stinger το νέo Ceed έχει μια καινούργια εμφάνιση γεμάτη αυτοπεποίηθηση, η οποία είναι ταυτόχρονα επιβλητική και πολύ αρμονική στο σύνολό της.

Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλο πίσω πρόβολο, το νέο Ceed εξακολουθεί να συναρπάζει με το ελκυστικό στιλ του αμαξώματός του. Οι λείες γραμμές έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου, ενώ μπροστά δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα ‘tiger-nose’ που είναι πλατύτερη με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα. Το νέο Ceed διαθέτει στάνταρ ‘ice cube’ σχεδίασης LED φώτα ημέρας που προέρχονται από τις εκδόσεις GT και GT-Line. Από το πλάι οι καθαρές γραμμές δίνουν την εντύπωση ενός μακρύτερου καπό και μία πιο upper class προσέγγιση στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η φαρδιά πίσω κολώνα (C-Pillar) αποτελεί ένα αυθεντικό σχεδιαστικό γνώρισμα όλων των πρόσφατων μοντέλων της Kia, ενώ τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα LED προσφέρουν μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στον δρόμο.

Αρχικά το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο με πεντάθυρο αμάξωμα και σε 12 διαφορετικά χρώματα. Ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει μέσα από μία ευρεία γκάμα τροχών νέας σχεδίασης, από χαλύβδινους 16’’  ή αλουμινίου 16’’ ή δίχρωμους αλουμινίου 17’’.

Το εσωτερικό του νέου Ceed είναι πιο εργονομικό και ποιοτικό από κάθε άλλη φορά. Η διακεκριμένη λειτουργικότητα και σχεδίαση από τα πιο πρόσφατα Kia έχει μεταφερθεί και στο νέο Ceed, με το ταμπλό να απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα να διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Πρακτικά υπάρχει η πάνω περιοχή όπου δεσπόζει η «ελεύθερη» και ανεξάρτητη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, όταν στην κάτω ζώνη βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού. Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη και ασφαλή χρήση. Το εσωτερικό έχει επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου με τους υποψήφιους αγοραστές να έχουν επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες, συνθετικού δέρματος ή γνήσιου δέρματος επενδύσεις. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα ‘K2’, το νέο Ceed είναι 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., όταν ο μπροστινός πρόβολος είναι πιο μικρός κατά 20 χλστ. (στα 880 χλστ.) και ο πίσω πιο μεγάλος κατά 20 χλστ. (πλέον στα 780 χλστ.). Στο νέο Ceed η καινούργια πλατφόρμα υποστηρίζει και διασφαλίζει ένα πιο αποδοτικό σύνολο. Το νέο μοντέλο διαθέτει ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα – από τις κορυφαίες στην κατηγορία  –  ενώ  οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους. Οι μπροστά έχουν κάθε λόγο να νιώθουν πιο άνετα χάρη στον περισσότερο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, αφού και  η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη χαμηλότερα.
 
Σχεδιασμένο για τους δρόμους της Ευρώπης

Το νέο Ceed έχει σχεδιαστεί ειδικά  για τους δρόμους της Ευρώπης και λαμβάνοντας υπόψη τους Ευρωπαίους αγοραστές. Τα οδηγικά χαρακτηριστικά του καινούργιου μοντέλου έχουν έτσι εξελιχθεί ώστε να το τοποθετούν ξεκάθαρα πάνω από τον προκάτοχό του σε θέματα δυναμικής συμπεριφοράς και συμμετοχής του οδηγού. Η νέα πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ καθώς και το πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν πιο άμεσες και ακριβείς αντιδράσεις. Έτσι, το νέο Ceed είναι άνετο παρέχοντας ταυτόχρονα στον οδηγό του τη σιγουριά του πολύ καλού ελέγχου του αμαξώματος στις στροφές και της σταθερότητας στις μεγάλες ταχύτητες – συνδυασμός που τελειοποιήθηκε και μέσω των δοκιμών εξέλιξης στους ευρωπαϊκούς δρόμους με τη μεγάλη ποικιλομορφία.

Το νέο Ceed θα εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων, οι οποίοι έχουν επιλεγεί προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες διαφορετικού προφίλ αγοραστών. Τα σύνολα βενζίνης είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του δημοφιλή κινητήρα 1.0 T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) της Kia, ο οποίος αποδίδει 120 PS, καθώς και ο νέος 1.4 T-GDi. Ο νέος κινητήρας 1.4 T-GDi της γενιάς “Kappa” αντικαθιστά τον 1.6 GDI και αποδίδει 140 PS, δηλαδή 4% μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον προκάτοχό του παρά το μικρότερο κυβισμό του. Η υπερπλήρωση του εξασφαλίζει υψηλή ροπή σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος στροφών σε σχέση με το μέχρι πρότινος σύνολο των 1.6 lt, γεγονός που τον καθιστά πιο αποτελεσματικό σε πολύ περισσότερες οδηγικές συνθήκες, σε συνδυασμό και με μείωση των εκπομπών ρύπων. Διαθέσιμoς θα είναι και ένας 1.4 MPI (multi-point injection) με 100 PS.

Tο νέο Ceed θα κινείται και από το νέο κινητήρα πετρελαίου “U3” της Kia που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d TEMP. Για το σκοπό αυτό ο νέος ‘U3’ 1.6-litre CRDi (common-rail direct injection) χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

Ο νέος diesel των 1.6 lt αποδίδει 280 Nm και θα είναι διαθέσιμος με 115 PS ή με 136 PS. Σε συνδυασμό με τον καινούργιο κινητήρα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του νέου Ceed -με βάση το νέο κύκλο μετρήσεων Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) και όταν αυτός μετατραπεί στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle- NEDC) – αναμένεται να είναι μικρότερες των 110 gr/ km.

Με βάση τον τρόπο μέτρησης εκπομπών CO2 που ίσχυε μέχρι το 2017 , οι εκπομπές CO2 του 1.6l diesel θα ήταν 77gr/km.

Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia.

Σε συνεργασία με το GOnews




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ