Skip to main content

Οδηγούμε το νέο μοντέλο Toyota Yaris τρίτης γενιάς

Το αυτοκίνητο συνέχισε να αυξάνει το μερίδιό του στην κατηγορία B (supermini) στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης από το 2011 που λανσαρίστηκε.

του Νίκου Χριστόπουλου

Το νέο Yaris είναι έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχία της τρίτης γενιάς του μοντέλου, το οποίο έφτασε το μερίδιο αγοράς στα ύψη.

Είναι γεγονός ότι το αυτοκίνητο συνέχισε να αυξάνει το μερίδιό του στην κατηγορία B (supermini) στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης από το 2011 που λανσαρίστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου, ξεπερνώντας πέρσι το 6,5% και τις 208.000 μονάδες.

Η επίδοση αυτή αποτελεί μία ισχυρή βάση που θα ενισχύσει το κύρος του Yaris και θα διευρύνει την απήχησή το σε νέους και όλο και πιο απαιτητικούς πελάτες σε ένα πολύ ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς. Σχεδίαση, ποιότητα, επιδόσεις και ασφάλεια είναι πρωταρχικά κριτήρια αγοράς και βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος βελτιώσεων Toyota.

Η υβριδική ισχύς παραμένει ένα μοναδικό επιχείρημα πωλήσεων για το μοντέλο, ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή συγκεντρώνει πάνω από το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων Yaris.

Το Yaris έχει μία ισχυρή Ευρωπαϊκή κληρονομιά, καθώς κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα της Toyota (Toyota Motor Manufacturing France) στην Valenciennes από το 2001. Η παραγωγή πέρασε τα τρία εκατομμύρια μονάδες το 2016, με τα αυτοκίνητα, εκτός της Ευρώπης, να εξάγονται και σε όλο τον κόσμο, όπως Αφρική, Β. Αμερική και στις αγορές Μ. Ανατολής στην Ασία.

ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ PROJECT ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ

Η Toyota ανέθεσε το σχεδιασμό του Yaris στο Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης, αντανακλώντας τη δύναμη και την ποιότητα της κατηγορίας Β στην περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές που αποφασίστηκαν για το Yaris στην Ευρώπη θα υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Επιχειρώντας κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από ένα απλό “facelift” στη μέση του κύκλου ζωής, το πρόγραμμα των 90 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει την υιοθέτηση 900 και πλέον νέων εξαρτημάτων για τη βελτίωση της σχεδίασης, των δυναμικών επιδόσεων και της ασφάλειας του αυτοκινήτου. Η νέα εμφάνιση με σημαντικές στιλιστικές αλλαγές μπροστά και πίσω, είναι προϊόν του στούντιο σχεδίασης  ED2 της Toyota στη Νότια Γαλλία.

ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΓΚΑΜΑ ΜΟΝΤΕΛΟΥ

Το νέο Yaris εκφράζει μία πιο έντονη στιλιστική άποψη, με νέα σχέδια εμπρός και πίσω που του χαρίζουν μεγαλύτερη σχεδιαστική αρμονία και προβάλλουν μία πιο ζωηρή και δυναμική εμφάνιση. Η αισθητική ανανέωση επιτυγχάνεται με λεπτομέρειες στο αμάξωμα και την καμπίνα και νέες χρωματικές επιλογές που αναδεικνύουν τα ήδη υψηλά επίπεδα αντιληπτής ποιότητας του μοντέλου.
Αλλαγές στο εσωτερικό δημιουργούν ένα πιο σύγχρονο περιβάλλον, κυρίως με νέες αποχρώσεις, ταπετσαρίες και βελτιώσεις στα όργανα και τα χειριστήρια. Όλες οι εκδόσεις πλην της Entry έχουν έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων του οδηγού.

Η δέσμευση της Toyota να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα αντανακλάται σε όλες τις εκδόσεις του νέου Yaris που εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, όπως Σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision System) με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (Automatic High Beam), Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και  Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist*).

Με το νέο Yaris, η Toyota δεν θέλησε απλά να βελτιώσει το αυτοκίνητο αλλά και να δημιουργήσει μία ισχυρότερη γκάμα που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και προτιμήσεις μιας ευρύτερης και πιο επίλεκτης βάσης πελατών. Το νέο μοντέλο υιοθετεί νέα στρατηγική εκδόσεων η οποία εστιάζει σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, από την άριστη σχέση κόστους/απόδοσης (value for money) μέχρι σύγχρονο στυλ και φινέτσα. Νέες εκδόσεις Mid και Mid+ βρίσκονται στην καρδιά της γκάμας, ενώ τα νέα δίχρωμα μοντέλα (Bi-tone) προσφέρουν περισσότερες επιλογές  χρωματικών αντιθέσεων που λανσαρίστηκαν στη γκάμα το 2016. Επίσης περιλαμβάνεται η έκδοση Chic, που προσθέτει μία νότα φινέτσας στο στυλ και τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ

Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).

Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών - στάνταρ από την έκδοση Mid. Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Mid και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.

Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.

ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και το σχέδιο των βαλβίδων με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης και τη διατήρηση της αξιόπιστης συμπεριφοράς.

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χαρτογραφηθεί εκ νέου για λιγότερη αίσθηση ‘τριβής’ και πιο ομαλή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί με καλύτερη απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.

ΝΕΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5-l

Ο νέος κινητήρας 1,5lt είναι η καρδιά του νέου Yaris  και συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής προσανατολισμένες στη μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, στη συμμόρφωση με τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων, χωρίς όμως να γίνονται συμβιβασμοί στην οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Ο κινητήρας αντικαθιστά το μηχανικό σύνολο των 1,33lt και ανήκει στην «οικογένεια» κινητήρων ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) η οποία, όπως φαίνεται και από την περιγραφή της, στοχεύει στη μεγιστοποίηση του θερμικού βαθμού απόδοσης, κάτι που είναι και το κλειδί για το συνδυασμό υψηλής απόδοσης και εξαιρετικής οικονομίας. Αυτό γίνεται δυνατό χάρις στις παρακάτω τεχνολογίες:

Σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-iE για εναλλαγή κύκλου λειτουργίας. Με την χρήση του επαναστατικού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος μεταβολής του χρονισμού των βαλβίδων VVT-iE ο κινητήρας μπορεί να εναλλάσσει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson και αντίστροφα. Έτσι, στα χαμηλά φορτία ο κινητήρας χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson για μέγιστη οικονομία. Μόλις οι απαιτήσεις ισχύος αυξηθούν (π.χ. απότομη επιτάχυνση), μέσω του VVT-iE ο κύκλος λειτουργίας αλλάζει αστραπιαία σε κύκλο Otto για μέγιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις.

Αυξημένη σχέση συμπίεσης και βελτιωμένη ανάμιξη του μίγματος στο θάλαμο καύσης. Χάρις στα ανασχεδιασμένα έμβολα και κυλινδροκεφαλή η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί σε 13,5:1 και έχει βελτιωθεί η ανάμιξη του μίγματος στο θάλαμο καύσης, κάτι που συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας της καύσης, για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη οικονομία.

Υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής και EGR. Για πρώτη φορά σε κινητήρα της κατηγορίας αυτής υιοθετείται σύστημα υδρόψυξης στην πολλαπλή εξαγωγής, ώστε να μειώνεται αποτελεσματικά η θερμοκρασία των καυσαερίων. Με τον τρόπο αυτό, και σε συνδυασμό με το επίσης υδρόψυκτο σύστημα EGR, μειώνονται οι ανάγκες εμπλουτισμού του μίγματος με καύσιμο (ειδικά στα υψηλά φορτία) και μειώνονται τόσο οι εκπομπές καυσαερίων όσο και η κατανάλωση.

Όπως και όλοι οι κινητήρες της «οικογένειας» ESTEC, έτσι και στο νέο σύνολο των 1,5lt έχει γίνει εκτεταμένη χρήση τεχνολογιών μείωσης τριβών στα κινούμενα μέρη του. 

Χάρις στις τεχνολογίες που ενσωματώνει, ο νέος κινητήρας 1,5lt επιτυγχάνει κορυφαίο θερμικό βαθμό απόδοσης 38,5% και αποδίδει 111Ps με ροπή 136Nm/4400rpm. Η απόδοση αυτή του επιτρέπει να βελτιώνει το χρόνο που απαιτείται για το 0-100km/η κατά 0,8sec σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ 1,33lt, πετυχαίνοντας όμως ταυτόχρονα μείωση της κατανάλωσης που φτάνει και το 12%. Επιπλέον, ο κινητήρας πληροί ήδη τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6c.