Τρίτη 25 Ιουνίου 2019
x

ΟΛΥΜΠΟΣ-ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ: Ο ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΣ ΧΑΛΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ SUPERFOODS

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

26/03/2019, 15:54 |
από Λευτέρης Ζαβλιάρης

ΟΛΥΜΠΟΣ-ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ: Ο ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΣ ΧΑΛΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ SUPERFOODS

A+
A-

Μια διαδρομή επτά δεκαετιών από τη συνταγή του χειροποίητου πατροπαράδοτου χαλβά στις εξαγωγές σε όλο τον κόσμο και τα νέα προϊόντα.

Το 1949 η μεταπολεμική Ελλάδα προσπαθούσε να ορθοποδήσει από τη δίνη του εμφυλίου σπαραγμού, με τη βιομηχανική και τη βιοτεχνική παραγωγή να είναι καταβαραθρωμένη μετά από μια δεκαετία σχεδόν πολεμικών συρράξεων, αστάθειας, αλλά και κατοχής από τα γερμανικά στρατεύματα.

Στον κάμπο της Λάρισας, δύο αδέρφια, ο Βασίλης και ο Γεώργιος Παπαγιάννης αποφασίζουν να ξεφύγουν από την καθιερωμένη ενασχόληση με τις αγροτικές εργασίες και αποφασίζουν να προχωρήσουν στη δημιουργία μιας οικογενειακής επιχείρησης σισαμένιου χαλβά, του γλυκού που έθρεψε γενιές και γενιές Ελλήνων προπολεμικά.



Η αθρόα παραγωγή σισαμιού που υπήρχε στην περιοχή τότε, αλλά και η τεχνογνωσία της οικογένειας στην παρασκευή του χειροποίητου χαλβά αποτέλεσαν τα εφαλτήρια για τη δημιουργία ενός αγνού και αυθεντικού προϊόντος.

Η υπομονή, το μεράκι, η καλή πρώτη ύλη, αλλά και η διαδικασία παρασκευής που γίνεται μέχρι και σήμερα χειροποίητα έκαναν την «Αφοί Παπαγιάννη Όλυμπος ΑΕ Χαλβαδοποιία Ελλάδος», να επεκταθεί και από μια επιχείρηση με χαρακτηριστικά οικοτεχνίας να μεταβληθεί μέσα σε λίγα χρόνια σε μια σύγχρονη βιομηχανική μονάδα.

Το 1961 η εταιρεία περνά από την εφηβεία στην ωριμότητα, καθώς η παραγωγή αυξάνεται σημαντικά, ενώ κομβική χρονιά είναι το 1972, όταν και μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα στο Μελισσοχώρι της Λάρισας.

Η εταιρεία με τα χρόνια περνά στα χέρια των γιών των ιδρυτών της εταιρείας, με τους Τάσο και Κώστα Παπαγιάννη να επιχειρούν όλα αυτά τα χρόνια την εκτόξευση της εταιρείας, όχι μόνο στον χαλβά αλλά και σε άλλα είδη.

Κομβική χρονιά σε αυτό είναι το 1992, όταν τα δύο ξαδέρφια επιχειρούν τη τη δημιουργία πιστοποιημένων βιολογικών προϊόντων, καθώς μαζί με τον χαλβά, εξέχουσα θέση στα προϊόντα Όλυμπος-Παπαγιάννη αποτελούν το ταχίνι αλλά και το παστέλι.

Αποτέλεσμα όλων αυτών των προσπαθειών ήταν η εταιρεία να αποκτήσει «δυνατό» όνομα τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στο εξωτερικό. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα της χαλβαδοποιίας από τη Λάρισα ταξιδεύουν σε 45 χώρες συνολικά, ενώ η εταιρεία ανέβηκε ένα ακόμα σκαλοπάτι φέτος που κλείνει 70 χρόνια ζωής, λανσάροντας τη σειρά Super Spread, που αποτελείται από τρία προϊόντα για επάλειψη: Φυστικοβούτυρο απαλό, Μπισκότο με ταχίνι και πραλίνα φουντουκιού με στέβια.

Όπως αναφέρουν τα στελέχη της χαλβαδοποιίας στόχος είναι αφενός να καθιερώσουν τον χαλβά ως επιδόρπιο για όλον τον χρόνο και όχι μόνο την περίοδο της νηστείας και αφετέρου να αφουγκραστούν το καταναλωτικό κοινό που στρέφεται στα superfoods και την υιθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής γενικότερα.

Ζυμωμένος στο χέρι

Η παρασκευή του παραδοσιακού χαλβά δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκη όσον αφορά τη χρήση των υλικών, ωστόσο η τεχνοτροπία που χρησιμοποιείται στη δημιουργία του κάνει τη διαφορά. Αυτή η νοοτροπία παραμένει σταθερή στη θεσσαλική χαλβαδοποιία που παρά το γεγονός ότι λειτουργεί σε σύγχρονες εγκαταστάσεις 22.000 τ.μ., ο χαλβάς συνεχίζει να ζυμώνεται στο χέρι.



«Ορισμένα πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν. Όταν η λεγόμενη “καραμέλα” του χαλβά βγαίνει ζεστή από την παραγωγή πρέπει να ζυμωθεί στο χέρι για να πάρει μια ενιαία μορφή. Το ίδιο συμβαίνει στη διαδικασία συσκευασίας. Οι μερίδες του χαλβά κόβονται με το χέρι και πρέπει να πιάνονται με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να μην αλλοιωθεί το τελικό προϊόν», αναφέρει στη Voria.gr o  Τάσος Παπαγιάννης.

Η γραμμή παραγωγής τόσο του χαλβά, όσο και των υπόλοιπων προϊόντων ακολουθεί όλα τα standards των σύγχρονων βιομηχανικών μονάδων, ενώ δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα και αυστηρότητα στην τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας κατά την παραγωγική διαδικασία.

Διπλασιασμός τζίρου στην 4ετία

Τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια αντανακλούν την ανοδική πορεία που ακολουθεί αυτά τα χρόνια. Σύμφωνα με αυτά την τετραετία 2014-2018, η «Όλυμπος-Παπαγιάννη» κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της από τα 10 στα 20 εκατ. ευρώ, την ώρα που μείωσε τον δανεισμό της στο 1/3 του τζίρου.



Στο μεταξύ στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, που απασχολεί περισσότερους από 100 εργαζόμενους, είναι επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, επιστημονικό προσωπικό, R&D και επικοινωνία/διαφήμιση.

Όσον αφορά τον δυναμικό τομέα των εξαγωγών, η εταιρεία έριξε τα πρώτα της δίχτυα στην αγορά των ΗΠΑ, όπου είναι πρόσφορο το έδαφος για την προώθηση γλυκισμάτων χωρίς ζάχαρη.

Η συνεργασία με τη Lidl Hellas

Ξεχωριστή θέση στην πορεία της χαλβαδοποιίας «Όλυμπος Παπαγιάννη» αποτελεί η συνεργασία με τη Lidl Hellas η οποία φέτος κλείνει τα έντεκα χρόνια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η αμοιβαία εκτίμηση και σωστή συνεργασία έχει φέρει μέχρι σήμερα την παραγωγή 2 εκατ. κιβωτίων ή 25 εκατ. τεμαχίων για λογαριασμό της Lidl, με τη βοήθεια της οποίας η χαλβαδοποιία έχει επιτύχει εξαγωγές σε 25 χώρες.

Με τη μορφή Private Label η Όλυμπος Παπαγιάννη παράγει για τη Lidl Hellas τρία είδη χαλβά σε συσκευασία των 400 g (κακάο, βανίλια, αμύγδαλο), καθώς και δύο συσκευασίες των 300 g με ταχίνι (απλό, με μέλι).

Παράλληλα για την περίοδο της Σαρακοστής διατίθεται συσκευασία ταχινιού σε κουβαδάκι των 900 g, καθώς και επτά είδη χαλβά σε συσκευασίες των 250 g ((Φυστικοβούτυρο-σοκολάτα / μέλι-πορτοκάλι-κανέλα / Super Berries / μπισκότο /Stevia με βανίλια / Στέβια με κακάο / μέλι-καφές Espresso).

 
 









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ