Skip to main content

ΟΛΘ: Μέσα στον Ιανουάριο η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ο συντονιστής της Κοινοπραξίας των επενδυτών στηρίζει τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης και μιλάει για ανάπτυξη beyond the port.

Εντός Ιανουαρίου αναμένεται να δοθεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά του 67% της ΟΛΘ A.E. από την Κοινοπραξία των ιδιωτών επενδυτών, ενώ αμέσως μετά την εκλογή της μεταβατικής διοίκησης της Εταιρείας, στην έκτακτη γενική συνέλευση της 25ης τρέχοντος, θα υπογραφεί η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΘ.

Με βάση τα ανωτέρω βήματα, όπως είπε ο συντονιστής της Κοινοπραξίας κ. Σωτήρης Θεοφάνης, η Κοινοπραξία DIEP - Terminal Link - Belterra θα αναλάβει το μάνατζμεντ του ΟΛΘ τέλη Φεβρουαρίου ή το αργότερο μέχρι τις 15 Μαρτίου.

Ο κ. Θεοφάνης, που ήταν προσκεκλημένος ομιλητής στη δεξίωση του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, τόνισε ότι η σύνθεση της Κοινοπραξίας, αντικατροπτρίζει το σύγχρονο μοντέλο διοίκησης των λιμένων, καθώς βασίζεται στη διεθνή δικτύωση των εταίρων.

«Σκοπός μας είναι το λιμάνι Θεσσαλονίκης να καταστεί η έξοδος της Ν.Α. Ευρώπης στη θάλασσα, αυτή είναι η επιδίωξη της κοινής εταιρείας των τριών εταίρων, της South Europe Gateway Thessaloniki», είπε ο κ. Θεοφάνης προσθέτοντας ότι αυτός ο στόχος θα υλοποιηθεί με τρείς τρόπους:

- Mε επενδύσεις σε μεγάλες υποδομές, με κυριότερη την επέκταση του 6ου προβλήτα ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση πλοίων τύπου new panamax άρα και η προσέγγιση κύριων γραμμών ναυτιλιακών εταιρειών, εξέλιξη που θα διευρύνει τη ζώνη επιρροής του ΟΛΘ.

Με το που θα αναλάβει η Κοινοπραξία θα προχωρήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο στην επίλυση λειτουργικών προβλημάτων, κάνοντας ταχείες αλλαγές στη διαχείριση φορτίων, containers όπως επίσης γενικού και χύδην φορτίων που ενδιαφέρουν τις χώρες της Βαλκανικής.

Ο κ Θεοχάρης υποστήριξε, όπως και ο Τούρκος γενικός πρόξενος στη Θεσσαλονίκη κ. Ορχάν Γιαλμάν Οκάν, ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να συνδεθεί με τη Σμύρνη δια θαλάσσης και μάλιστα δεσμεύτηκε να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή, αν όχι για σύνδεση με πλοίο Ro PAX, με πλοίο Ro-Ro. «Θα βοηθήσω και εγώ για να υπάρξει σοβαρός επενδυτής για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης και εμείς, το Λιμάνι, θα έρθουμε σε επαφή με τις λιμενικές αρχές της Σμύρνης», ανέφερε για να προσθέσει με νόημα: «Και ελπίζω ότι του χρόνου δεν θα χρειαστεί να ξανασυζητήσουμε για αυτό το θέμα».

- Οι ιδιώτες όμως θα βλέπουν αναπτυξιακά και πέραν του ΟΛΘ, beyond the port, καθώς η Εταιρεία, αξιοποιώντας και τις σιδηροδρομικές συνδέσεις, θα στραφεί και στα logistics, στις γειτονικές χώρες.

«Η Θεσσαλονίκη», είπε, «θα πρέπει να αναδειχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο, κάτι που θα επιδιώξει και ευρύτερα η Κοινοπραξία, μέσω στοχευμένων επενδύσεων».

- Τρίτο πεδίο παρεμβάσεων θα είναι η αναδιοργάνωση της Εταιρείας. «Το Λιμάνι δεν μπορεί να επιβιώσει με λογικές δημοσίου. Θα διαμορφώσουμε εταιρικές δομές ευέλικτες, μία εταιρεία πελατοκεντρική», ανέφερε χαρακτηριστικά.