Skip to main content

Ομάδα επενδυτών ενδιαφέρεται για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης

Η LinerGents Shipping εκπρόσωπος της ομάδα επενδυτών. Γιατί μπορεί να είναι βιώσιμη η θαλάσσια σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης με τακτική γραμμή.

Η θαλάσσια σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ομάδας επενδυτών, τους οποίους εκπροσωπεί η LinerGents Shipping, εταιρεία, που εφ' όσον προχωρήσει ο επενδυτικός σχεδιασμός, θα αναλάβει τη διαχείριση ναυτιλιακής τακτικής γραμμής που θα συνδέει τα δύο λιμάνια.

Τα παραπάνω δήλωσε στη Voria.gr ο διευθύνων εταίρος της LinerGents Ναυτιλιακή Ε.Π.Ε. κ. Νικόλας Χαραλάμπους διευκρινίζοντας πως επί του παρόντος "συλλέγουμε τα απαραίτητα στοιχεία περί των τουριστικών, επιβατικών και εμπορευματικών ροών, ούτως ώστε να διακριβώσουμε μέσω οικονομοτεχνικής μελέτης εάν το εν λόγω επιχειρηματικό εγχείρημα είναι επενδυτικά ελκυστικό για τους πελάτες μας". 

Εάν το εγχείρημα αποδειχθεί ελκυστικό, πρόθεση των υποψηφίων επενδυτών είναι να προβούν είτε σε χρονοναύλωση, είτε σε αγορά πλοίου κατάλληλου να εξυπηρετήσει τα λιμάνια Σμύρνης και Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι η LinerGents Shipping είχε εκπροσωπηθεί και συμμετάσχει στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΛΘ, στις 19 Απριλίου, με θέμα τη θαλάσσια σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σμύρνης.

Η LinerGents Ναυτιλιακή Ε.Π.Ε., με διαχειριστές- εταίρους του κ.κ. Ανακρέοντα Ματαράγκα και Νικόλα Χαραλάμπους, δραστηριοποιείται -κατά μείζονα λόγο- στους τομείς της εμπορικής ανάπτυξης διεθνών τακτικών γραμμών και της λιμενικής εξυπηρέτησης πλοίων, επιβατών και φορτίων. 

Απαντώντας στο ερώτημα για το κατά πόσο μία γραμμή Σμύρνη- Θεσσαλονίκη θα ήταν βιώσιμη, ο κ. Χαραλάμπους επισήμανε ότι οι  ροές φορτίων από και προς Σμύρνη είναι αρκετά μεγάλες σε ετήσια βάση. Οι δε μετακινήσεις επιβατών από τη Σμύρνη προς την κεντρική Ευρώπη, κυρίως τη Γερμανία, είναι εξίσου σημαντικές (ξεπερνούν τα ½ εκατομμύριο άτομα τον χρόνο) και σε συνδυασμό με το εκατέρωθεν τουριστικό ενδιαφέρον -υπό τις ανάλογες συνθήκες και προϋποθέσεις- μπορούν να στηρίξουν όχι μόνο μία μακροπρόθεσμα βιώσιμη ναυτιλιακή γραμμή, αλλά να αποτελέσουν τους πυλώνες μίας επικερδούς επιχειρηματικής δραστηριότητας. 

"Το είδος των φορτίων θεωρούμε πως ποικίλει, αλλά εκτιμούμε πως ο κλάδος των τροφίμων θα είναι αυτός που θα πρωταγωνιστήσει. Σημαντικό επίσης ρόλο θα διαδραματίσει ο τερματισμός των εχθροπραξιών στη Συρία (ευχή όλων μας πρωτίστως για ανθρωπιστικούς λόγους) με φυσικό επακόλουθο την αυξημένη ζήτηση δομικών υλικών και πλήθους άλλων προϊόντων", εξήγησε ο ίδιος.

Για την άρτια εξυπηρέτηση επιβατών και την αποτελεσματική διακίνηση φορτίων η LinerGents Shipping θεωρεί ότι το ιδανικό πλοίο που πρέπει να δρομολογηθεί είναι τυπολογίας RO-PAX, με ξενοδοχειακή υποδομή υψηλού επιπέδου προκειμένου να διασφαλίζεται ένα ευχάριστο και άνετο ταξίδι επιβατών διαφορετικού προφίλ (τουρίστες και επαγγελματίες οδηγοί).

Η θαλάσσια σύνδεση που πλέον αναγνωρίζεται ότι τουλάχιστον έχει προοπτικές, μέχρι σήμερα δεν υλοποιήθηκε, επειδή, όπως υποστήριξε ο κ. Χαραλάμπους, οι πολιτικές ηγεσίες των δύο χωρών δεν είχαν επιδείξει ζωηρό ενδιαφέρον και για το λόγο αυτό δεν είχαν δοθεί τα απαραίτητα κίνητρα για ένα τέτοιο εγχείρημα.

Στην παρούσα φάση, η σκέψη για την υλοποίηση του έργου έχει πλέον ωριμάσει και απόδειξη αποτελεί η υπογραφή του σχετικού MοU των δύο λιμένων, στις αρχές του περασμένου Μαρτίου, με το αυξημένο κύρος που προσέδωσε η παρουσία των δύο πρωθυπουργών στη Σμύρνη.