Skip to main content

Κλέβουν ΙΧ για τα κυκλώματα διακίνησης μεταναστών- Κομπίνα με υπεξαιρέσεις στη Θεσσαλονίκη

Στην Αθήνα καταγράφονται καθημερινά τέσσερις κλοπές - Στη Θεσσαλονίκη τα υπεξαιρούν από γραφεία ενοικίασης ΙΧ - Όλη η δράση των ομάδων

Με τα κυκλώματα διακίνησης παράτυπων μεταναστών να ασκούν ολοένα και μεγαλύτερη πίεση στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο οι αστυνομικές δυνάμεις καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα ακόμα πρόβλημα που προκαλούν τα συγκεκριμένα κυκλώματα.

Τα κυκλώματα διακίνησης οδηγούν τους παράτυπους μετανάστες έως τα σύνορα με τον Έβρο. Αφού περάσουν το ποτάμι και εισέλθουν στη χώρα μας, στη συνέχεια τους δίνουν ραντεβού σε σημείο σχετικά μακριά από τα σύνορα, όπου αναμένει όχημα για να τους μεταφέρει γρήγορα στην ενδοχώρα, με πρώτο σταθμό συνήθως τη Θεσσαλονίκη.

Έτσι, τα κυκλώματα χρειάζονται διαρκώς νέα οχήματα προκειμένου να εκτελέσουν τις μεταφορές.

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πηγές της Voria.gr, το τελευταίο διάστημα ομάδες ατόμων, αποτελούμενες από Έλληνες και αλλοδαπούς, στην πλειονότητά τους Σύρους, κλέβουν αυτοκίνητα, τα οποία στη συνέχεια πωλούν στα κυκλώματα των διακινητών.

«Όλα τα οχήματα κλέβονται στην Αθήνα. Οι ομάδες που αποτελούνται από Έλληνες και αλλοδαπούς -οι περισσότεροι είναι Σύροι- τα κλέβουν και στη συνέχεια μέσω συνδέσμων τα πωλούν στους διακινητές», ανέφερε αστυνομική πηγή.

Ποια οχήματα κλέβουν και το GPS

Στο στόχαστρό τους μπαίνουν κυρίως τζιπ μεγάλου κυβισμού «όπως τα Nissan Xtrail και Qashqai αλλά και άλλα, προκειμένου και να χωρούν μέσα σε αυτά πολλοί μετανάστες και να έχουν ιπποδύναμη για να αναπτύξουν ταχύτητα».

Οι ομάδες των Ελλήνων και αλλοδαπών στοχεύουν σε νέα μοντέλα οχημάτων, από το 2017 και μετά, και όταν το κλέψουν στη συνέχεια προσπαθούν να δουν εάν το όχημα έχει πάνω του GPS και άρα μπορεί να το εντοπίσει ο ιδιοκτήτης του.

Η μία μέθοδος που ακολουθούν προκειμένου να ελέγξουν την ύπαρξη του δορυφορικού συστήματος εντοπισμού του οχήματος είναι να το οδηγήσουν σε ένα απόμερο και απομακρυσμένο, από το σημείο που το έκλεψαν, μέρος. Εκεί το αφήνουν για 2-3 ημέρες. «Έτσι εάν υπάρχει GPS θα δουν τον ιδιοκτήτη να φτάνει στο σημείο και να παίρνει το όχημά του. Εάν όχι, τότε το παίρνουν και το πωλούν σε διακινητές παράτυπων μεταναστών».

Η άλλη μέθοδος που χρησιμοποιούν είναι να τοποθετήσουν ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα προκειμένου να «μπλοκάρουν» το GPS. «Κυρίως όμως χρησιμοποιείται η πρώτη μέθοδος» ανέφερε η πηγή της Αστυνομίας.

Αφού διαπιστωθεί τελικά ότι το αυτοκίνητο είναι «ελεύθερο» συστημάτων εντοπισμού τότε μέσα από άτομα-συνδέσμους το πωλούν στους διακινητές έναντι 2.500 - 3.500 ευρώ.

Με πλαστά χαρτιά τα υπεξαιρούν από γραφεία ενοικιάσεως ΙΧ στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη, άλλες ομάδες που επίσης λειτουργούν υποστηρικτικά στους διακινητές παράτυπων μεταναστών, ακολουθούν άλλη μέθοδο, καθώς προχωρούν σε υπεξαίρεση αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, επισκέπτονται εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και χρησιμοποιώντας πλαστά χαρτιά τα νοικιάζουν. Στη συνέχεια όμως γίνονται κυριολεκτικά άφαντοι με τα αυτοκίνητα τα οποία πωλούν στους διακινητές.

Σε κάθε όχημα τύπου μεγάλου τζιπ οι διακινητές στοιβάζουν 10 και 12 άτομα ενώ όπως είναι γνωστό αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες προκειμένου μέσα σε λίγες ώρες να διανύσουν την απόσταση από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη όπου και συνήθως αφήνουν τους μετανάστες.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι η δράση των συγκεκριμένων ομάδων κλοπής και υπεξαίρεσης αυτοκινήτων έχει μπει στο στόχαστρο της αστυνομίας, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις.