Skip to main content

Όπισθεν από το Δήμο Θεσσαλονίκης: Ματαίωσε διαγωνισμό στην Καθαριότητα

Μετά από καβγάδες για ύποπτους διαγωνισμούς, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά στη ματαίωση διαγωνισμού ανοιχτών σκαφών αποκομιδής απορριμμάτων.

Μετά από μήνες αντεγκλήσεων στο δημοτικό συμβούλιο, προστριβές μέσα στην «Πρωτοβουλία» και παρέμβαση τελικά της δικαιοσύνης, ματαιώνεται ένας από τους διαγωνισμούς στον τομέα της Καθαριότητας στο δήμο Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό από το 2013 ανοιχτών σκαφών αποκομιδής απορριμμάτων μεγάλης χωρητικότητας, ύψους περίπου 205.000 ευρώ. Η ματαίωσή του εγκρίθηκε χθες κατά τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου Θεσσαλονίκης, προκαλώντας μάλιστα τις σκωπτικές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για την αλλαγή στάση της δημοτικής αρχής. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ενώ συνεχίζεται ο έλεγχος της υπόθεσης των «ύποπτων» διαγωνισμών Καθαριότητας από την οικονομική επιθεωρήτρια.

Η δημοτική αρχή προχώρησε τη ματαίωση του διαγωνισμού αναφέροντας ότι «η  μελέτη-διακήρυξη με την οποία διενεργήθηκε ο διαγωνισμός είχε συνταχθεί στο πλαίσιο του παλιού σχεδιασμού για την καθαριότητα της πόλης και η μελέτη του εν λόγω διαγωνισμού εκπονήθηκε το έτος 2013». Παράλληλα, όπως σημειώνεται στο έγγραφο της Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Απορριμμάτων που κατατέθηκε στην Οικονομική Επιτροπή, ήδη «το Δημοτικό Συμβούλιο με Απόφαση  ενέκρινε το «Τοπικό Σχέδιο Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Αποβλήτων (Τ.Σ.Α.Δ.Α) του Δήμου Θεσσαλονίκης», το οποίο προβλέπει τη δημιουργία «Πράσινων Σημείων», που  ο εξοπλισμός τους  (σκάφες, κοντέινερς, κάδοι κλπ) θα καθοριστεί από την τελική χωροθέτηση και διαστασιολόγησή τους.

Η συγκεκριμένη εταιρεία εμπλέκεται και σε άλλους διαγωνισμούς στον τομέα της Καθαριότητας, οι οποίοι έχουν μπει στο μικροσκόπιο της δικαιοσύνης. Για τον διαγωνισμό των ανοιχτών σκαφών η εν λόγω εταιρεία είχε ανακηρυχθεί προσωρινή ανάδοχος.

Τότε, ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής Εφραίμ Κυριζίδης είχε παρουσιάσει στοιχεία για την τιμή μονάδος για τις ανοιχτές σκάφες, η οποία για τον δήμο Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγαλύτερη από άλλους δήμους της χώρας που είχαν προχωρήσει σε ανάλογες διαδικασίες. Τότε τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής αποφάσισαν να ματαιώσουν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Ωστόσο, η Αποκεντρωμένη έκρινε άκυρη την απόφαση της Επιτροπής λόγω ανεπαρκούς αιτιολόγησης και έτσι τον Γενάρη το έργο ανατέθηκε στην εν λόγω εταιρεία.  

«Μετά από 2,5 χρόνια, μετά τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και μετά από παρέμβαση της οικονομικής επιθεωρήτριας, η διοίκηση μας λέει ότι δεν είναι πλέον αναγκαίες οι ανοιχτές σκάφες. Από την όλη διαδικασία φαίνεται πως λειτουργεί η διοίκηση η οποία τα τελευταία 2,5 χρόνια μελέτησε, προκήρυξε, κατοχύρωσε και εν τέλει δέσμευσε περίπου 200.000 ευρώ σε λογαριασμούς για έναν διαγωνισμό τον οποίο έκριναν στο τέλος ότι είναι άχρηστος» σχολίασε στη Voria.gr ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Εντάξει» Μάκης Κυριζίδης.

«Επιτέλους η αντιπολίτευση μετά από προσπάθεια, υποχρέωσε τη δημοτική αρχή να δει το φως το αληθινό» υπογράμμισε από την πλευρά του στην ηλεκτρονική εφημερίδα ο Γιώργος Αβαρλής από την παράταξη Ανοιχτή Πόλη, ο οποίος είναι και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής.

Η απόφαση για ματαίωση του διαγωνισμού θα προωθηθεί στην Αποκεντρωμένη προκειμένου να εγκριθεί.