Skip to main content

Ώρα αποφάσεων για την Πλατεία Ελευθερίας - Πέντε λύσεις στο τραπέζι

Ποιες είναι οι πιθανότερες λύσεις μετά την άσχημη τροπή που πήρε το έργο. Τι σκέφτεται ο δήμος Θεσσαλονίκης για το υπόγειο πάρκινγκ.

Το ενδιαφέρον της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης είναι στραμμένο αυτές τις μέρες στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό καθώς το θέμα συζητείται αύριο στο Κεντρικό Αρχαιολογικό συμβούλιο, στο οποίο πρόκειται να παραστεί και ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Ωστόσο, τη δημοτική αρχή απασχολεί εξίσου και μάλιστα ως κατεπείγον, το θέμα της πλατείας Ελευθερίας καθώς, όπως φαίνεται, έφτασε η ώρα της τελικής απόφασης σχετικά με την τύχη της εργολαβίας η οποία θα έπρεπε να παραδοθεί τον προσεχή Φεβρουάριο, αλλά τους τελευταίους μήνες έχει κατ' ουσία εγκαταλειφθεί από τον ανάδοχο, την κατασκευαστική εταιρεία Στέντωρ με έδρα τα Φάρσαλα.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη ο δήμος θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις του έως το τέλος του χρόνου. “Έχει διαμορφωθεί μια πολύ δύσκολη κατάσταση καθώς ο εργολάβος έχει ουσιαστικά εγκαταλείψει το έργο, αφήνοντας μάλιστα απλήρωτους ακόμη και τους εργαζόμενους που απασχολούσε”, σημειώνει ο κ. Κυριζίδης. Τονίζει πως “ήδη εδώ και βδομάδες εξετάζουμε ποιες είναι οι δυνατές κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε ώστε και το έργο να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό, αλλά να προστατέψουμε και το δημόσιο συμφέρον”.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο η διοίκηση του δήμου έχει θεωρητικά πέντε επιλογές:

  1. Να επεκτείνει χρονικά την υπάρχουσα σύμβαση, δίνοντας έτσι άλλη μια ευκαιρία στον ανάδοχο να ολοκληρώσει το έργο. Κάτι τέτοιο, όμως, έχει ήδη αποκλειστεί από τη διοίκηση καθώς έχει αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο συγκεκριμένος ανάδοχος αδυνατεί να εκτελέσει την εργολαβία.
  2. Να προχωρήσει σε έκπτωση του εργολάβου μετά την εγκατάλειψη του έργου από τον ίδιο.
  3. Να προχωρήσει σε διάλυση της σύμβασης με υπαιτιότητα του εργολάβου, με το πραγματικό επιχείρημα ότι έχει ουσιαστικά εγκαταλείψει το έργο.
  4. Να προχωρήσει σε υποκατάσταση του εργολάβου με άλλον, ο οποίος διαθέτει τα εχέγγυα υλοποίησης του έργου, τον οποίο θα επιλέξει ο δήμος μέσα από τις προβλεπόμενες από τη σχετική νομοθεσία διαδικασίες.
  5. Να καλέσει τον δεύτερο στη σειρά ανάδοχο που είχε προκύψει από τον διαγωνισμό προκειμένου να εκτελέσει εκείνος το έργο.

Το υπόγειο πάρκινγκ

Σε ποια από τις ανωτέρω λύσεις θα καταλήξει η διοίκηση του δήμου θα εξαρτηθεί από δύο κυρίως παράγοντες. Ο πρώτος έχει να κάνει με το ποια από τις διαδικασίες είναι λιγότερο χρονοβόρα και ο δεύτερος έχει αφορά το κόστος. Ωστόσο, η διοίκηση του δήμου εξετάζει και το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί τελικά και υπόγειος χώρος στάθμευσης, θέση την οποία είχε εξ αρχής ο κ. Ζέρβας όταν είχε γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας.

Σύμφωνα με τον κ. Κυριζίδη, εάν αποφασιστεί να κατασκευαστεί και πάρκινγκ τότε θα επιλεγεί η λύση του ΣΔΙΤ με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, στην περίπτωση αυτή θα απαιτηθούν άλλα σχεδόν δύο με δυόμισι χρόνια ενώ, είτε με πάρκνγκ είτε χωρίς πάρκινγκ, το σχέδιο ανάπλασης της πλατείας θα υλοποιηθεί όπως ακριβώς προβλέπεται στην ισχύουσα εργολαβία.

Με βάση τα ανωτέρω και τις έως τώρα επεξεργασίες τις οποίες έχει κάνει η διοίκηση του δήμου, ως πιθανότερες λύσεις φαντάζουν είτε η ανάθεση του έργου στον δεύτερο ανάδοχο του σχετικού διαγωνισμού είτε η λύση του ΣΔΙΤ με τη μέθοδο μελέτης – κατασκευής εφόσον αποφασιστεί η κατασκευή και υπόγειου πάρκινγκ.