Skip to main content

Οργή βενζινοπωλών στη Θεσσαλονίκη για την τιμή του πετρελαίου

Οι πρατηριούχοι επισημαίνουν ότι η τακτική της κυβέρνησης θα επιταχύνει το κλείσιμο των πρατηρίων και την χρεοκοπία των πρατηριούχων

Αιχμές αφήνουν οι βενζινοπώλες της Θεσσαλονίκης για το γεγονός ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κατά 20%, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα πτώση στη κατανάλωση που αγγίζει το 30%.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι πρατηριούχοι, «η άρνηση της Κυβέρνησης να μειώσει τον Ε.Φ.Κ σε επίπεδα που θα έφερναν τη τιμή του πετρελαίου κάτω του 1 ευρώ ανά λίτρο, η καθυστέρηση της απόφασης για το ύψος του επιδόματος  θέρμανσης αλλά και το χρόνο που αυτό θα επιστραφεί στον καταναλωτή έφεραν τα προβλεφθέντα από εμάς  τραγικά αποτελέσματα στην αγορά», τονίζεται στην ανακοίνωση και επισημαίνεται πως «αντί λοιπόν η Πολιτεία να κάνει το καθήκον της δηλαδή να κινητοποιήσει τις ελεγκτικές αρχές  άμεσα, αλλά  και να θεσπίσει νόμους για να περιορίσει επί της ουσίας  τη παραβατικότητα στη διακίνηση των καυσίμων και ιδιαιτέρως του υγραερίου κίνησης ώστε να έχει σίγουρα έσοδα,  συνεχίζει τη φορολογική πολιτική. Η τακτική αυτή είναι πλέον βέβαιο ότι θα έχει  επιπτώσεις στα έσοδα του κράτους, στην επιτάχυνση του κλεισίματος των πρατηρίων δηλαδή της χρεοκοπίας των οικογενειαρχών πρατηριούχων και της  ανεργίας».

Οι βενζινοπώλες διαμαρτύρονται ακόμα για την άρνηση της Κυβέρνησης να δώσει παράταση στην εφαρμογή του νόμου 4530/2018  (έστω και 6 μηνών) για τη προσαρμογή των πρατηρίων στο νέο καθεστώς που αφορά πρατήρια κοντά σε χώρους συνάθροισης κοινού, σε ισόγεια κτισμάτων κ.λ.π. Συγκεκριμένα όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία εφαρμογής του νόμου, δηλαδή κατασκευάστριες εταιρίες,  μηχανολόγοι μηχανικοί, αλλά και υπάλληλοι των Δ/νσεων Συγκοινωνιών και Μεταφορών δηλώνουν την αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν στα στενά χρονικά πλαίσια του νόμου δεδομένου ότι η τελευταία εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου εξεδόθη τον Σεπτέμβριο. «Η μη παράταση του νόμου θα επιφέρει το κλείσιμο των πρατηρίων.  Ποιοι τελικά έχουν όφελος από αυτές τις ενέργειες;  Διότι δεν μας γίνετε καμία χάρη δεδομένου ότι πρατήρια αυτής της κατηγορίας λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη και μάλιστα χωρίς την Ελληνική πατέντα   παγκοσμίου εμβέλειας που λέγεται interlock που  δίνει δουλειά σε 3-4 κατασκευαστές  σε βάρος της τσέπης χιλιάδων πρατηριούχων όταν μάλιστα αυτή  δεν προσφέρει απολύτως τίποτα», καταλήγουν οι βενζινοπώλες.