Skip to main content

Στις 14 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία - Όλο το σχέδιο λειτουργίας

Την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσαν επίσημα σε συνέντευξη Τύπου η υπουργός Παιδείας και ο υπουργός Εσωτερικών.

Το άνοιγμα των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσαν σε συνέντευξη τύπου η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος παρουσία του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα.

«Σημαντικός παράγοντας για αυτή την απόφαση ήταν να δώσουμε ένα χρονικό διάστημα στους εκδρομείς να επιστρέψουν ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών», σημείωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας.

Όπως είπε, το σχέδιο λειτουργίας βασίζεται στην εισήγηση και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, η οποία έλαβε υπόψιν τα τελευταία επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η υπουργός τόνισε ότι «είναι πιο ασφαλή τα παιδιά στο σχολείο και όχι στις πλατείες όπου δεν υπάρχουν κανόνες». «Στο σχολείο με τα μέτρα προστατεύονται αυτά και οι εκπαιδευτικοί», υπογράμμισε.

Δείτε αναλυτικά όλο το σχέδιο λειτουργίας των σχολείων εδώ

Η κ. Κεραμέως έκανε εκτενή αναφορά στα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί και την προετοιμασία που έχει γίνει για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και σημείωσε ότι αν χρειασθεί θα ληφθούν αυστηρότερα μέτρα ή πιο ελαστικά. Σύμφωνα με την υπουργό, τα σχολεία θα λειτουργήσουν με όλους τους μαθητές, με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης.

Η υπουργός επανέλαβε ότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική τόσο στους εσωτερικούς, όσο και στους εξωτερικούς σχολικούς χώρους, όπου υπάρχει συγχρωτισμός μαθητών. Οι μαθητές θα κάνουν ξεχωριστά διαλείμματα, ανά τάξη. Ξεκαθάρισε ότι οι μάσκες θα διατεθούν δωρεάν. Γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και τη σωστή χρήση μάσκας. Σε περίπτωση κρούσματος, το τμήμα θα κλείνει και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση του μαθητή.

Όσον αφορά τις αποστάσεις στα θρανία των αιθουσών ενόψει του ανοίγματος των σχολείων, η υπουργός σημείωσε ότι η εισήγηση της Επιτροπής είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία σε πλήρη σύνθεση, με υποχρεωτική πάντα τη χρήση μάσκας. «Η μάσκα είναι ένα μέτρο αυστηρό αλλά πολύ αποτελεσμάτικό για τον μαθητή και τον περίγυρό του», είπε η κ. Κεραμέως.

Η υπουργός ανέφερε ακόμα ότι το σχολείο είναι ασφαλές μέρος για ένα παιδί, καθώς σε μία τάξη ο πληθυσμός είναι σταθερός σε αντίθεση με ένα κατάστημα όπου ο κόσμος εναλλάσσεται.

Αναφερόμενη στον αγιασμό που συνοδεύει το πρώτο κουδούνι, η υπουργός επισήμανε ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος με επικρατέστερο σενάριο να γίνεται ανα τάξη σε εξωτερικό χώρο με όλα τα μέτρα.

Μήνυμα Θεοδωρικάκου σε μαθητές και μαθήτριες: Χρειάζεται να φοράτε τη μάσκα - Σας εμπιστευόμαστε

Τα μέτρα που έχει λάβει το υπουργείο Εσωτερικών για τη θωράκιση της λειτουργίας των δήμων και των περιφερειών ενόψει του ανοίγματος των σχολείων ανέπτυξε ο υπουργός, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Όπως είπε, το νέο σχολικό έτος αποτελεί για όλους το μεγάλο στοίχημα και «η επιτυχία σε αυτό είναι μία συνάρτηση όχι μόνο σε κεντρικό και κυβερνητικό αλλά και τοπικό και αυτοδιοικητικό επίπεδο».

Ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε πως το υπουργείο:

1) έδωσε έγκαιρη επιχορήγηση με εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς την ΚΕΔΕ ποσού άνω των 6 εκατ. ευρώ για δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων και το σύνολο του προσωπικού

2) στελέχωσε πλήρως τα σχολεία με προσωπικό καθαριότητας (5.000 εργαζόμενοι σε όλη την επικράτεια). Στο σημείο αυτό ο υπουργός τόνισε πως τα κυλικεία θα λειτουργήσουν κανονικά με αυστηρές προδιαγραφές.

3) έκανε δαπάνες 175 εκατ. ευρώ κατά τη φετινή χρονιά για τη μεταφορά των μαθητών

4) και παρείχε 128 εκατ ευρώ για τη συντήρηση και την επισκευή αναγκαίων πραγμάτων στα σχολεία

Ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε πως θα δοθούν άδειες ειδικού σκοπού σε εργαζομένους που θα χρειαστεί, ενώ αναφορικά με τους γονείς παιδιών που ανήκουν στις πλέον ευάλωτες υγειονομικές ομάδες και πρέπει να μείνουν σπίτι τους και είναι δημόσιοι υπάλληλοι θα ενταχθούν σε καθεστώς τηλεργασίας ή μειωμένου εναλλακτικού ωραρίου.

Σε μήνυμα που απηύθυνε προς τους μαθητές και τις μαθήτριες «ως υπουργός Εσωτερικών, ως μάχιμος εκπαιδευτικός για πολλά χρόνια αλλά και ως πατέρας πάνω απ'όλα», τόνισε: «Χρειάζεται να φοράτε τη μάσκα για την υγεία και την ασφάλεια τη δική σας, των αγαπημένων σας προσώπων, των φίλων σας. Αλλά να ξέρετε πως όποια μάσκα και να βάλετε, αυτή δεν θα κρύψει την καθαρή ματιά σας στο αύριο που σχεδιάζετε. Σας εμπιστευόμαστε, όπως και την ελληνική οικογένεια που αγωνίζεται σε δύσκολες συνθήκες να είναι ενωμένοι, όπως και το προσωπικό».

Πέτσας: Καλούμε όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι

Από την πλευρά του στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας κάλεσε όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι.

«Ικανός αριθμός συμπολιτών μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα αστικά κέντρα. Ιδίως στην Αθήνα, μέχρι τις 31 Αυγούστου, με βάση την ανάλυση δεδομένων κινητικότητας του πληθυσμού - από τα διόδια, τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και τις αστικές συγκοινωνίες - φαίνεται ότι περίπου το 85% των κατοίκων της πρωτεύουσας επέστρεψαν στην πόλη. Καλούμε λοιπόν όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι. Και να φροντίσουν, για το καλό όλης της οικογένειας, να μείνουν ασφαλείς περιορίζοντας τις επαφές τους με την ευρύτερη κοινότητα για τις επόμενες μέρες μέχρι την έναρξη των μαθημάτων», είπε χαρακτηριστικά.

Όπως σημείωσε ο κ. Πέτσας, «για να κερδίσουμε τον πόλεμο με την πρωτοφανή, παγκόσμια, υγειονομική και οικονομική κρίση που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, χρειάζεται ομαδική δουλειά. Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές, Γονείς. Η σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι διαφορετική. Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα προστασίας, ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορωνοϊού».

Τα μέτρα που λαμβάνονται για την πρόληψη διασποράς του κορωνοϊού, τα οποία εφαρμόζονται έπειτα από εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής.

Για την ομαλή έναρξη των σχολείων:

• Έχουμε ήδη ολοκληρώσει προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, πιο νωρίς από όλα τα τελευταία χρόνια.

• Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία εντός σχολείου και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν πρώτα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή ή άλλη πόλη.

• Η παράδοση βιβλίων έχει γίνει στη ώρα της.

Ανθρώπινο δυναμικό - Στελέχωση σχολείων:

• ολοκληρώσαμε τους πρώτους στη χώρα 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

• εκδώσαμε τους νέους προσωρινούς πίνακες για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, τη βάση για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς που βαίνουν προς ολοκλήρωση.

Τα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης από τον κορωνοϊό, υπό τα οποία θα λειτουργήσουν τα σχολεία

1. ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ

Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.

Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ

Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

3. ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

Με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θα σας τα αναλύσουν εν συνεχεία ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Πρόεδρος ΚΕΔΕ.

4. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

5. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

6. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.

7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ

Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.

8. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ

Εντός κάθε σχολικού τμήματος.

9. ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ

Με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.

10. ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ & ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

12. ΑΘΛΗΜΑΤΑ

- Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.

- Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

13. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

- Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και

- Καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

14. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.

15. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

- Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση

- Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.

16. ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ

Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.

Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας

1. Γενικά εξαιρούνται:

• Παιδιά́ με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς

• Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους

2. Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό

Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δικαιολογείται στις κάτωθι περιπτώσεις:

• Εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του

Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης

• Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως ορίζεται από την Επιτροπή

Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας

• Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ – Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι

Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας

Ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:

1. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της

2. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες

3. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες

4. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία

5. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)

6. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)

7. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια

8. Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια

9. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου

10. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).

Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται:

• Σύγχρονη παράδοση και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
και

• Επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Για τις άδειες εργαζόμενων γονέων (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα)

• Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για άδεια ειδικού σκοπού εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο

Η λειτουργία Σχολικών Μονάδων θα διαμορφώνεται ως εξής:

• Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.

• Προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.

• Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.

Ως προς τις ημερομηνίες:

• Σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου ανέλαβαν υπηρεσία οι εκπαιδευτικοί μας στα σχολεία και 14 Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας (αυτό συμπεριλαμβάνει και τα νηπιαγωγεία)

• Σημαντικός παράγοντας για αυτή την απόφαση ήταν να δώσουμε ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακομη επιστρέψει.

• Παράκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν με τις οικογένειές τους άμεσα, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις τυχίν ασυμπτωματικών και γενικότερα να σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική εικόνα.

Στο πλαίσιο της Οικονομικής Ενίσχυσης του δομών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση και πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού, έχουν εγκριθεί, μεταξύ άλλων, οι κάτωθι δράσεις:

• Σημαντική επέκταση Ολοήμερων Σχολείων: Επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ, να απασχοληθούν με μελέτη και δημιουργικές δράσεις καλλιτεχνικής παιδείας, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και ξένων γλωσσών, καθώς και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με πρόσωπα που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου

• Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών

• για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και

• για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»).

Όλα τα παραπάνω επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

• Αναβάθμιση δημόσιων πλατφορμών (e-class, e-me) μέσα από την ενίσχυση των δικτύων και του ανθρώπινου δυναμικού τους – ενισχυμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

• Εξοπλισμός σχολείων: ενισχύουμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές (laptop, tablet).

• Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

• Εκπαιδευτική τηλεόραση: δημιουργία εκ του μηδενός «βιβλιοθήκης» μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση – δυνατότητα για επέκταση.

• ΑΕΙ: ενίσχυση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες.

• Σε όλο αυτό το σχέδιο, είναι σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εύρυθυμη λειτουργία των σχολείων, όπως

- η μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας

- η εξασφάλιση στα σχολεία όλων των αναλώσιμων υλικών (μάσκες, αντισηπτικά, σαπούνια, καθαριστικά κτλ)

- η λειτουργία των σχολικών κυλικείων με εξειδικευμένες οδηγίες.