Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΛΥΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ ΕΞΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ

Ο ΟΣΕΘ προχώρησε στην υπογραφή μιας προσωρινής σύμβασης - γέφυρας, έως ότου διευθετηθούν εκκρεμότητες για το συγκοινωνιακό έργο.

Στη σύναψη προσωρινής σύμβασης, διάρκειας λίγων εβδομάδων προχώρησαν ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μην διακοπεί η αστική συγκοινωνία σε έξι λεωφορειακές γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος. Πρόκειται για τις γραμμές οι οποίες ήταν οι πρώτες που είχαν ανατεθεί στο ΚΤΕΛ, τον Μάιο του 2019. Η διάρκεια εκείνης της σύμβασης ήταν διετής και έληγε σήμερα 21 Μαΐου.

Ο ΟΣΕΘ είχε κινήσει εγκαίρως τις διαδικασίες για την υπογραφή νέας σύμβασης, όμως, μια σειρά λόγοι δεν επέτρεψαν η υπογραφή της να γίνει πριν από τη λήξη της ισχύουσας. Έτσι, προκειμένου να μην διακοπεί ούτε για μια ώρα η παροχή του συγκοινωνιακού έργου ο ΟΣΕΘ προχώρησε στην υπογραφή μιας προσωρινής σύμβασης - γέφυρας, έως ότου διευθετηθούν οι υπάρχουσες εκκρεμότητες.

Όπως εξηγεί στην Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας «υπήρχαν δύο εκκρεμότητες οι οποίες έπρεπε να διευθετηθούν προκειμένου να προχωρήσουμε στην υπογραφή της νέας σύμβασης η οποία θα έχει διάρκεια έως το τέλος του 2022». Η πρώτη εκκρεμότητα αφορούσε την έγκριση του σχεδίου της νέας σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. «Τελικά το Ελεγκτικό Συνέδριο άναψε το πράσινο φως μόλις χθες, 19 Μαΐου. Όπως αναφέρεται στην απόφασή του 'δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης'», σημειώνει ο κ. Τόσκας.

Η δεύτερη εκκρεμότητα αφορούσε την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης για την υλοποίηση της νέας σύμβασης. «Πλέον, το ΚΤΕΛ θα πληρώνεται από τον ΟΣΕΘ και όχι μέσω του ΟΑΣΘ όπως γινόταν την προηγούμενη διετία. Για τον λόγο αυτό είμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την εξασφάλιση του ποσού, κάτι που αναμένεται να τελειώσει μέσα στις προσεχείς ημέρες», αναφέρει ο κ. Τόσκας. «Ωστόσο», συνεχίζει, «η παροχή του συγκοινωνιακού έργου σε αυτές τις έξι γραμμές δεν είναι δυνατόν να σταματήσει ούτε για μία ώρα, γι' αυτό και ήταν επιβεβλημένη η περιορισμένης χρονικής ισχύος ανάθεση στο ΚΤΕΛ της παροχής αυτού του συγκοινωνιακού έργου το οποίο άλλωστε εκτελεί ήδη εδώ και δύο χρόνια».

Η βραχυχρόνιας διάρκειας σύμβαση μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης υπογράφηκε χθες 20 Μαΐου. Ο προϋπολογισμός της θα ανέλθει, το ανώτερο έως το ποσό των 808.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Ο προϋπολογισμός της ένας σύμβασης, με διάρκεια έως το τέλος του 2022, θα ανέλθει στα 7.661.931 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι η παραχώρηση αφορά τις γραμμές Νο 85 «Θεσσαλονίκη-Ευαγγελίστρια», Νο 86 «Θεσσαλονίκη-Λαγκαδίκια», Νο 89 «Θεσσαλονίκη-Ξηροχώρι-Ακροπόταμος», Νο 90 «Μάλγαρα-Κουφάλια», Νο 91 «Τοπικό Λαγκαδά» και Νο 92 «Κουφάλια-Άθυρα-Ραχώνα».

Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα σε αυτές τις έξι γραμμές ο ΟΑΣΘ διέθετε τα τελευταία χρόνια, έως τον Μάιο του 2019, περίπου 15 λεωφορεία, έναντι 25 (μαζί με τα εφεδρικά) που διαθέτει το ΚΤΕΛ. «Ο ΟΑΣΘ εκτελούσε περίπου το 70% των δρομολογίων σε αυτές τις γραμμές, ενώ το ΚΤΕΛ εκτελεί το 99%», επισημαίνει ο κ. Τόσκας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ