Skip to main content

ΟΣΕΘ: Πώς εξελίχθηκε το πρόγραμμα δωρεάν μετακίνησης με αστικό, μέσω ραντεβού!

Η περιοχή κάλυψης αυτού του πιλοτικού εγχειρήματος περιελάμβανε τους οικισμούς Νέο Ρύσιο – Ταγαράδες - Αγ. Παρασκευή - Σουρωτή και Βασιλικά.

Ολοκληρώνεται σήμερα, με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, η νέα πιλοτική υπηρεσία μετακίνησης πολιτών (FLEX BUS) την οποία έθεσε σε εφαρμογή ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου MultiDEPART της πρωτοβουλίας MultiDepart του European Institute ofInnovation &Technology. Ξεκίνησε στις 21 Μαρτίου και είχε ισχύ για διάστημα ενός μήνα.

Η περιοχή κάλυψης αυτού του πιλοτικού εγχειρήματος περιελάμβανε τους οικισμούς Νέο Ρύσιο – Ταγαράδες - Αγ. Παρασκευή - Σουρωτή και Βασιλικά, ενώ η έναρξη και ο τερματισμός ήταν παραπλεύρως του Τερματικού Σταθμού ΙΚΕΑ.

Οι χρήστες είχαν τη δυνατότητα μέσω της εφαρμογής “Nemi” (Android, iOS ) που διατίθεται για έξυπνες συσκευές τηλεφώνου (smart phone) ή ταμπλέτας (tablet) να προγραμματίζουν, έως και 48 ώρες πριν από την επιθυμητή μετακίνηση, πού θέλουν να μετακινηθούν, επιλέγοντας από μία σειρά στάσεων που βρίσκονται στις ανωτέρω περιοχές καθώς και την ώρα που επιθυμούν να μετακινηθούν. Εναλλακτικά της εφαρμογής, για όσους δεν είχαν τη δυνατότητα χρήσης της εφαρμογής μπορούσαν να καλούν στο τηλέφωνο 2316020774 (ΔΕΥ-ΠΑ, 08:00-16:00) και να κάνουν κράτηση θέσης. Προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής ήταν ο χρήστης να καταχωρήσει ένα λειτουργικό e-mail, ενώ στη συνέχεια μπορούσε να εισάγει εάν επιθυμούσε το πλήρες ονοματεπώνυμο του (με τήρηση του απορρήτου) ή απλά τα αρχικά του.

Η λειτουργία της πιλοτικής υπηρεσίας η οποία υλοποιήθηκε με τη στήριξη του ΚΤΕΛ Σερρών, ίσχυε τις καθημερινές ημέρες (Δευτέρα – Παρασκευή) και ώρες 10:00 - 18:00. Η μετακίνηση γινόταν με όχημα 16-θέσεων στο οποίο οι επιβάτες ήταν υποχρεωμένοι να τηρούν τα ισχύοντα μέτρα COVID-19 (χρήση μάσκας υψηλής προστασίας) που εξακολουθούν να εφαρμόζονται στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία έχει στη διάθεσή του ο ΟΣΕΘ, στο διάστημα αυτού του ενός μήνα, πρακτικά 23 εργάσιμες ημέρες, καθώς η υπηρεσία λειτουργούσε μόνο τις καθημερινές, υπήρξε αξιοσημείωτη συμμετοχή και ανταπόκριση από τον κόσμο. Συγκεκριμένα, σε αυτό το σχετικά σύντομο διάστημα σημειώθηκαν τα παρακάτω:
- Εγγράφηκαν στην εφαρμογή Nemi περισσότεροι από 115 χρήστες.
- Υλοποιήθηκαν περισσότερα από 55 δωρεάν δρομολόγια (ημερησίως αντιστοιχούν σε περίπου 3)
- Οι μετακινούμενοι ήταν 1έως 3 ή και 4 ανά δρομολόγιο κάθε φορά.
- Υπήρχαν κάποιοι σχεδόν καθημερινοί χρήστες της υπηρεσίας, γεγονός που αποδεικνύει τη χρησιμότητά της στο συγκεκριμένο κοινό.

Το σύνολο αυτής της πιλοτικής υπηρεσίας κόστισε μόλις 5.500 ευρώ, λιγότερο από 250 ευρώ την ημέρα, το οποίο ήταν πλήρως χρηματοδοτούμενο καθώς ήταν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου MultiDepart του European Institute ofInnovation &Technology.

Όπως αναφέρει στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, «το επόμενο και σπουδαίο βήμα είναι να τρέξει ως έρευνα ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς όλους όσους εγγράφηκαν στην υπηρεσία, είτε έκαναν χρήση της υπηρεσίας είτε όχι, ώστε να λάβουμε και την άποψη των χρηστών μέσα από διάφορα ερωτήματα, π.χ. εάν έμειναν ευχαριστημένοι, πόσο θα την κοστολογούσαν, εάν τους εξυπηρετούσε το ωράριο λειτουργίας κ.λπ. και να δούμε τα όποια προβλήματα και να αξιολογήσουμε ως φορέας κατά πόσο μία τέτοια υπηρεσία θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην υπάρχουσα αστική συγκοινωνία. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε εκ νέου τον μετακινούμενο να κινείται με ασφάλεια, ταχύτητα, άνεση και ασφαλώς οικονομικότερα».