Skip to main content

Όταν τα χαμόγελα των Ελλήνων ξενοδόχων κόπηκαν απότομα

Τα μηνύματα που έρχονται από τις προ-κρατήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν πόρρω απέχουν απ' ό,τι ίσχυε πέρυσι και πρόπερσι.

Και ξαφνικά, τα χαμόγελα έσβησαν και ο προβληματισμός διαδέχθηκε την σχεδόν άκρατη αισιοδοξία. Ο λόγος αφορά στους τουριστικούς παράγοντες της χώρας, την ξενοδοχειακή – τουριστική βιομηχανία αλλά και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Ο λόγος; Τα μηνύματα που έρχονται από τις προ-κρατήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν πόρρω απέχουν απ' ό,τι ίσχυε πέρυσι και πρόπερσι. Τα πρώτα αρνητικά δείγματα ήρθαν ήδη από τον Ιανουάριο, ο οποίος πήγε χειρότερα από τους αντίστοιχους μήνες των περασμένων ετών. Ωστόσο, η ίδια κατάσταση συνεχίσθηκε και τους επόμενους δύο μήνες του 2019, γεγονός που προκάλεσε συναγερμό.

Βασική αιτία αυτής της εξέλιξης; Το γεγονός ότι ο ελληνικός προορισμός ακρίβυνε, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο τουρκικός επέστρεψε και μάλιστα ακόμα πιο φθηνός. Ο ρυθμός αύξησης των κρατήσεων στη γειτονική χώρα τρέχει με πάνω από 40%, με αποτέλεσμα οι γείτονες της να περνούν δύσκολες ώρες. Αν στα παραπάνω προστεθεί και το ότι αγορά της Βρετανίας, λόγω Brexit χτυπά ιστορικά χαμηλά, τότε το κοκτέιλ που δημιουργείται είναι όντως εκρηκτικό για την Ελλάδα.

Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι έχουν εκλείψει και τα θετικά νέα για τη χώρα μας. Για παράδειγμα, η δεύτερη μεγαλύτερη low cost αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, η Norwegian ετοιμάζεται για το μεγάλο άνοιγμα στην Ελλάδα. Από τον Μάιο θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη! Μέχρι σήμερα, οι «ελληνικές» γραμμές της ήταν αραιές και μάλλον περιορισμένης εμβέλειας. Τώρα ετοιμάζεται για το μεγάλο βήμα. Αυτό ωστόσο είναι μάλλον ένα από τα λίγα θετικά νέα φέτος από τον τουριστικό κλάδο.