Skip to main content

Ούτε ο ΣΕΒΕ πάει στα Σκόπια με τον Τσίπρα – Σύσκεψη με Μητσοτάκη

Με συντριπτική πλειοψηφία το ΔΣ του Συνδέσμου Εξαγωγέων αποφάσισε ότι δεν θα συμμετάσχει στο κυβερνητικό ταξίδι στη Βόρεια Μακεδονίας

Με συντριπτική πλειοψηφία το ΔΣ του Συνδέσμου Εξαγωγέων -ΣΕΒΕ αποφάσισε να μη συμμετάσχει στην κυβερνητική αποστολή στα Σκόπια στις 2 Απριλίου.

Το παραπάνω δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, λίγο πριν τη σύσκεψη που διοργανώνει σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης με 64 επιχειρήσεις και εκπροσώπους φορέων της Βόρειας Ελλάδας, με τη συμμετοχή του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη, και με κυρίαρχο θέμα συζήτησης το ζήτημα που προκύπτει για την χρήση των μακεδονικών εμπορικών σημάτων, μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών.

«Με τα προβλήματα που δημιουργούνται δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμμετάσχουμε στο συγκεκριμένο ταξίδι. Η αγορά των Σκοπίων είναι πολύ μικρή, εμάς μας ενδιαφέρουν τα προϊόντα των μακεδονικών επιχειρήσεων που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Θέλουμε τον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία στις διεθνείς εκθέσεις, στη Νέα Υόρκη, την Κολωνία και το Παρίσι, όπου θα  δώσουμε τη μάχη της παρουσίας των μακεδονικών επιχειρήσεων και προϊόντων στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Τίποτα δεν μας εμποδίζει να έχουμε παρουσία στο γειτονικό κράτος, είμαστε και ήμασταν εκεί, δεν έχει κανένα νόημα να πάμε τώρα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ είπε ακόμη ότι θορύβησε ιδιαίτερα τους εξαγωγείς το ζήτημα που προέκυψε πρόσφατα με την Κίνα, η οποία αρνήθηκε την εισαγωγή προϊόντος από βιομηχανία της Μακεδονίας, παραπέμποντάς την προς έγκριση από τη Βόρεια Μακεδονία.

Τζιτζικώστας: Έρχεται τσουνάμι αρνητικών εξελίξεων

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας επανέλαβε πως η Συμφωνία των Πρεσπών είναι επιζήμια και επικίνδυνη, τονίζοντας πως η διοίκηση της ΠΚΜ ήταν η πρώτη που έβαλε στον δημόσιο διάλογο το ζήτημα του επιχειρηματικού εφιάλτη που θα φέρει το ζήτημα της χρήσης του μακεδονικού εμπορικού σήματος. Αναφέρθηκε στα σοβαρά, όπως τα χαρακτήρισε, κρούσματα στις εκθέσεις του Βερολίνου και του Ντίσελντορφ, όπου προβλήθηκε η γειτονική χώρα ως «Μακεδονία» και τα κρασιά της ως «μακεδονικά» αντίστοιχα. «Τα προβλήματα δεν είναι μόνο συναισθηματικά ή εθνικά, αλλά έχουν να κάνουν με την οικονομία.

Πλέον, υπάρχουν δύο ειδών μακεδονικά προϊόντα στο εξωτερικό, τα δικά μας και αυτά της γειτονικής χώρας, που δεν είναι μακεδονικά, αλλά χρησιμοποιούν αυτόν τον τίτλο. Τίθεται θέμα ανταγωνιστικότητας, αφού στη γειτονική χώρα τα κόστη παραγωγής είναι πιο χαμηλά και οι έλεγχοι ελλειπείς, με αποτέλεσμα τα προϊόντα τους, παρότι παρουσιάζονται ως μακεδονικά δεν είναι ίδια ποιοτικά», είπε.

Τόνισε, ακόμη, πως η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με τα επιμελητήρια και τους επιχειρηματικούς φορείς, «για να δώσουμε λύση στο πρόβλημα, δεν θα το αφήσουμε στη μοίρα του. Αναβαθμίζουμε την παρουσία μας σε εκθέσεις του εξωτερικού. Θα είμαστε εκεί για να προβάλλουμε την μακεδονική κουζίνα και τα μακεδονικά προϊόντα, εξηγώντας στους επισκέπτες τη διαφορά».