Skip to main content

«Όχι στην εκποίηση της Εγνατίας Οδού»

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρά στις 5 Ιουλίου ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας οδου, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην εκχώρηση της σε ιδιώτες.

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρά στις 5 Ιουλίου ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας οδού (ΣΕΤΕΟ), εκφράζοντας την αντίθεσή του στην εκχώρηση της σε ιδιώτες, όπως αυτή συμπεριλήφθηκε στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και τον εφαρμοστικό νόμο.

«Πιστεύοντας ακράδαντα, ότι οι αγώνες του συνόλου των εργαζομένων θα πρέπει να συνεχιστούν, ενάντια στο γενικό ξεπούλημα των υγιών δημόσιων επιχειρήσεων σε τιμή ευκαιρίας, προκηρύξαμε απεργία για τις 5 Ιουλίου, προκειμένου να αντισταθούμε με όσες δυνάμεις διαθέτουμε, στην διαφαινόμενη εκποίηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες» τονίζουν οι εργαζόμενοι. Όπως αναφέρουν, θα συνεχίσουν να αντιστέκονται στο γενικό ξεπούλημα των περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού λαού.

Σημειώνουν μάλιστα ότι είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, για τους εξής λόγους:

Α) Η Εγνατία οδός, έχει παραδοθεί ουσιαστικά στην κυκλοφορία από το 2009 και κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού και κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Σύμφωνα με πρόσφατα οικονομοτεχνικά στοιχεία, αποδεικνύεται ότι, η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., μπορεί, όχι μόνο να καλύπτει το κόστος της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και τις δανειακές της υποχρεώσεις σε ορίζοντα δεκαετίας, αλλά και να παράγει οικονομικό πλεόνασμα, υπέρ του ελληνικού δημοσίου.

Β) Η οικονομική βιωσιμότητα και κερδοφορία της δημόσιας Εγνατίας Οδού, έχει ως αναγκαστική προϋπόθεση, την επιβολή ενός λογικού και κοινωνικά δίκαιου αντιτίμου διοδίων, που παρά τις πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες, πιστεύουμε ότι μπορεί να γίνει αποδεκτό από την σκληρά δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα εάν συνδυαστεί με εκπωτική πολιτική των συχνών χρηστών. Δηλαδή, η παραχώρηση του δικαιώματος της εκμετάλλευσης της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε πολύ υψηλότερο αντίτιμο διοδίων, σε σχέση με την διαχείριση της εκμετάλλευσης από έναν δημόσιο φορέα.

Γ) Η Εταιρεία, με την εν γένει λειτουργία της και κυρίως με την αποτελεσματικότητά της, ολοκληρώνοντας ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα της Ευρώπης, έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι ένας δημόσιος φορέας που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μπορεί να υλοποιήσει υψηλούς και δύσκολους στόχους, ξεπερνώντας πολλές από τις συνήθεις στρεβλώσεις, παθογένειες και αδράνειες του ελληνικού δημόσιου τομέα.

«Πιστεύουμε ότι τεκμηριώνεται απόλυτα η ανάγκη διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα της Εγνατίας οδού προς χάριν δημοσίου συμφέροντος» τονίζουν οι εργαζόμενοι.