Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Παγωμένη η αγορά, ελπίζει στις Κυριακές των γιορτών

Κάποια καταστήματα, κυρίως ένδυσης και υπόδησης, φαίνεται να μην πτοούνται από το γεγονός πως έχει παρέλθει το διάστημα των προσφορών.

Στάση αναμονής ενόψει των Χριστουγεννιάτικων εορτών τηρούν οι καταναλωτές, με αποτέλεσμα η αγορά στην καρδιά της Θεσσαλονίκης να μοιάζει  παγωμένη.

Οι αιτίες; Πολλές. Από την έλλειψη ρευστότητας, ή της όποιας εναπομείνασας που κατευθύνεται αποκλειστικά σε υποχρεώσεις και φόρους, αλλά και εξαιτίας του προηγούμενου διαστήματος κατά το οποίο κυριάρχησαν οι προσφορές και η ελληνικής κοπής εβδομαδιαία, για πολλά καταστήματα, Black Friday, που ώθησε πολλούς καταναλωτές σε αγορές.

Πάντως σε μία προσπάθεια να γίνουν περισσότερο ελκυστικά κάποια καταστήματα, κυρίως ένδυσης και υπόδησης, φαίνεται να μην πτοούνται από το γεγονός πως έχει παρέλθει το διάστημα των προσφορών. Συνεχίζουν τις μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένα είδη, ενώ χρησιμοποιούν σαν κράχτη και την προσφορά δώρου από ένα ποσό αγορών και άνω. Κάποια άλλα καταστήματα ενημερώνουν μέσω e-mail και sms πως με αγορές από ένα συγκεκριμένο ποσό και άνω δίνουν δωροεπιταγές συγκεκριμένης αξίας.     

Ακόμη πάντως και αυτές  οι προσπάθειες φαίνεται να πέφτουν στο κενό καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν κατά κύριο λόγο να κάνουν αναγνωριστικές βόλτες, όσο το επιτρέπει βέβαια ο καιρός, καθώς τις τελευταίες ημέρες ο υδράργυρος κατρακυλά συνεχώς.

«Σε μία προσπάθεια να ‘ξυπνήσουν’ τον καταναλωτή, χρησιμοποιούν τις προσφορές ως λύση ανάγκης» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης υπογραμμίζοντας πως «η αγορά κινείται από το περίσσευμα των καταναλωτών, το οποίο πλέον το έχει απομυζήσει το κράτος μέσω τις υπερφορολόγησης». Αλλά και το δώρο των Χριστουγέννων, όσοι ακόμη το λαμβάνουν, φαίνεται να είναι υποθηκευμένο σε τέλη κυκλοφορίας, δόσεις και τις όποιες υποχρεώσεις έχει το κάθε νοικοκυριό. Όπως συμβαίνει όλα τα τελευταία χρόνια έτσι και φέτος οι έμποροι αναμένουν οι καταναλωτές να κινηθούν, κυρίως, σε αγορές δώρων προς τα αγαπημένα και συγγενικά πρόσωπα, που είναι αναπόφευκτα, και λιγότερο στις όποιες αγορές για τους ίδιους.  

Αναφερόμενος στις τρεις επόμενες Κυριακές, που η αγορά θα παραμείνει ανοιχτή ο κ. Φιλιππίδης σχολιάζει πως αναμφίβολα δεν μπορεί να κερδηθεί η παρτίδα μίας κακής χρονιάς, όπως ήταν η φετινή, ωστόσο μπορεί να αποτελέσει ανάσα για τον καθημαγμένο τζίρο των καταστημάτων. «Ευελπιστούμε πως τις ημέρες των εορτών και δη τις δύο τελευταίες Κυριακές του χρόνου, που παραδοσιακά είναι οι καλύτερες του έτους από άποψη τζίρου, να τονωθεί η αγοραστική κίνηση» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης.  

Επιλέγουν διαδικτυακά ψώνια για… ξεκούραση

Με εφιάλτη μοιάζουν για έναν στους δύο Έλληνες (54%) οι γεμάτοι κόσμο δρόμοι, ο συνωστισμός εντός των καταστημάτων και η αυξημένη κίνηση των Χριστουγέννων για αυτό και καταφεύγει σε ηλεκτρονικές αγορές. Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα χριστουγεννιάτικων αγορών της PayPal για το 2018, βάσει της οποίας περίπου το ένα τέταρτο των Ελλήνων σκοπεύει να ξοδέψει τουλάχιστον 100 ευρώ για τα κοντινά πρόσωπα, ενώ σχεδόν τέσσερις στους δέκα θα δαπανήσουν αντίστοιχο ποσό σε αγορές για τους ιδίους. Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) σκοπεύουν να κάνουν διασυνοριακές αγορές την τρέχουσα εορταστική περίοδο. Βασικοί λόγοι είναι οι χαμηλότερες τιμές και η πιθανότητα εύρεσης ξεχωριστών προϊόντων, με τη λιγότερη δυνατή βαβούρα.
Οι χριστουγεννιάτικες αγορές, πάντως, φαίνεται ότι είναι αρκετά… στρεσογόνες, αφού το 67% των Ελλήνων καταβάλλεται από την ανάγκη να διατηρήσει υπό έλεγχο τις δαπάνες του, καθώς και από την αδυναμία να αγοράσει τα δώρα που θα επιθυμούσε να προσφέρει, ενώ το 55% ανησυχεί μήπως υπερβεί το budget που έχει κατά νου.