Skip to main content

«Παγώνουν» τα διόδια Ωραιοκάστρου λόγω πολιτικού κόστους!

Δεν λειτουργεί ο σταθμός διοδίων παρότι είναι έτοιμος - Πιέσεις σε Σπίρτζη από τοπικούς παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει εκλογών.

Ο σταθμός διοδίων στην εξωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Ωραιοκάστρου είναι πανέτοιμος, εδώ και μερικές εβδομάδες. Ωστόσο, ουδείς γνωρίζει πότε θα τεθεί σε λειτουργία. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν αποφασίζει να ανάψει το πράσινο φως για την έναρξη λειτουργίας του σταθμού, καθώς δέχεται πιέσεις από τοπικούς παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι του επισημαίνουν ότι η λειτουργία των νέων διοδίων θα επιφέρει επιπλέον πολιτικό κόστος, πέραν αυτού που εισπράττει το κυβερνών κόμμα λόγω της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Η καθυστέρηση αυτή αποτελεί ασφαλώς θετική εξέλιξη για όσους χρησιμοποιούν την εξωτερική περιφερειακή για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Όμως, το ερώτημα είναι έως πότε θα μπορεί ο κ. Σπίρτζης να κάνει «αντίσταση», μιας και η λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού αποτελεί δέσμευση έναντι των δανειστών και σχετίζεται με τη διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία είναι σε εξέλιξη.

Ο σταθμός διοδίων του Ωραιοκάστρου είναι έτοιμος να λειτουργήσει εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες. Η κατασκευή του έχει ολοκληρωθεί, ενώ έχει εγκατασταθεί και ο αναγκαίος εξοπλισμός. Το συνολικό κόστος του σταθμού ανήλθε περίπου στα 3 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η χρέωση ανά διέλευση προσδιορίστηκε στα 0,40 ευρώ έως το τέλος του χρόνου και στα 0,70 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2019.

Πιεζόμενος από τους τοπικούς παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να κερδίσει χρόνο και ει δυνατόν, να μην ενεργοποιήσει τα συγκεκριμένα διόδια ως τις εκλογές, εφόσον βεβαίως αυτές γίνουν πρόωρα, μέσα στους επόμενους μήνες. Θεωρεί ότι μπορεί να το πετύχει αυτό καθώς η λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού είναι ζήτημα ήσσονος σημασίας και μπορεί να περάσει για κάποιο διάστημα απαρατήρητο, κάτω από τα ραντάρ των δανειστών.

Θα προχωρήσουν τα μετωπικά

Αντιθέτως, στις προθέσεις του υπουργείου είναι να προχωρήσει κανονικά η κατασκευή των πλευρικών διοδίων σε Χαλάστρα και Μάλγαρα. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι εργασίες ενδέχεται να ξεκινήσουν ακόμη και μέσα στον Νοέμβριο με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο ως τον προσεχή Γενάρη. Την κατασκευή θα κάνει ο Άκτωρας καθώς το έργο αυτό έχει περιληφθεί μέσα στη σύμβαση για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, την οποία έχει υπογράψει η συγκεκριμένη εταιρεία με την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Τα ηλεκτρονικά διόδια

Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου ο οποίος θα αναλάβει να εγκαταστήσει το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού η οποία έχει ολοκληρωθεί, συμμετείχαν πέντε όμιλοι (Intrasoft International SA, Strabagag, Vinci Highways, Μυτιληναίος Α.Ε. Όμιλος Επιχειρήσεων, Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος Α.Ε.) και σύμφωνα με πληροφορίες οι ενστάσεις που έχουν κατατεθεί, έχουν όλες απορριφθεί. Στις αρχές Νοεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού με τη συμμετοχή και των πέντε ενδιαφερομένων προς τους οποίους θα δοθούν οι προδιαγραφές του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων ώστε να καταθέσουν τις προσφορές τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παράγοντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η ανακήρυξη του αναδόχου αναμένεται γύρω στον Φλεβάρη του 2019.