Skip to main content

Παιχνίδια με το μετρό καταγγέλλει ο Ν. Ταχιάος

Παιχνίδια με το μετρό καταγγέλλει με παρέμβασή του στη Voria.gr ο τέως δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, κ.Ν.Ταχιάος με αφορμή τα όσα γνωστοποίησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Χρήστος Τσίτουρας για
Του Νικόλαου Ταχιάου*


Η Θεσσαλονίκη πρέπει να ανησυχεί με αφορμή διαφαινόμενα παιχνίδια με το μετρό

 
«Αντιγράφω από την έγκυρη ενημερωτική ιστοσελίδα www.voria.gr (19 Οκτωβρίου 2010): "Την απόφαση να τροποποιήσει μερικώς τη χάραξη των σχεδίων του μετρό, ώστε να περνάει μέσα από την Τούμπα και τη Χαριλάου, έλαβε η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε, έπειτα από την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με τη διοίκηση του Παπαφείου. Τα παραπάνω γνωστοποίησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος σήμερα ξενάγησε τον υποψήφιο δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, σε τμήματα του έργου. Μάλιστα, όπως ανέφερε το 2015 το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι λειτουργικά έτοιμο".

Την είδηση επιβεβαιώνει και η ανακοίνωση της παράταξης "Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη", που αναρτήθηκε την ίδια ημέρα, στην ιστοσελίδα της (http://protovoulia2010.gr/2010/10/boutarismetro/) και μάλιστα με την αδικαιολόγητα αφελή παραδοχή ότι αντικειμενικός λόγος ώθησε τη διοίκηση στην απόφαση αυτή.

Απορώ, καταρχήν, για την αντιδεοντολογική επιλογή της διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να ανακοινώσει μία τόσο σοβαρή απόφασή της κατά την επίσκεψη ενός εκ των υποψηφίων δημάρχων και όχι σε ένα θεσμικό ακροατήριο. Απορώ, επίσης, για το γεγονός ότι τόσο αυτός όσο και οι υπόλοιποι παράγοντες της πόλης την άφησαν ασχολίαστη. Η ουσία, όμως, είναι αλλού. Η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ή μάλλον η κυβέρνηση οφείλουν να ανακοινώσουν τις πραγματικές προθέσεις τους.

Τα ενδεχόμενα είναι δύο: Με πρόσχημα τα προβλήματα με το Παπάφειο, είτε έχει αποφασισθεί η διακοπή της εργολαβίας και η προκήρυξη νέας είτε μεθοδεύεται μία γενναιόδωρη αλλαγή του φυσικού αντικειμένου της εν ενεργεία σύμβασης με τον ανάδοχο. Το πρώτο μοιάζει πολιτικά παρακινδυνευμένο και τυπικά περιττό, δεδομένου ότι διαφαίνεται ήδη σωρεία αφορμών εκατέρωθεν καταγγελίας της εργολαβίας, το δεύτερο πιθανότερο και εξαιρετικά ύποπτο και επικίνδυνο για το μέλλον του έργου, ιδιαίτερα εάν αναλογιστεί κανείς ότι ένα σημειακό πρόβλημα εμφανίζεται να οδηγεί σε μία δυσανάλογη διαφοροποίηση της χάραξης.

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός μέσου μαζικής τροχιάς δεν είναι τεχνικά θέματα που εξαρτώνται από τα καπρίτσια της διοίκησης ενός ανενεργού ορφανοτροφείου ή τα αμφίβολης νομιμότητας τεχνάσματα διαχείρισης μίας δημόσιας σύμβασης, αλλά υπακούουν στις κατευθύνσεις του χωρικού σχεδιασμού της πόλης, η οποία προϋποθέτει διαφάνεια και διάλογο, δηλαδή σε μία κατ’ εξοχήν πολιτική επιλογή. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.

Καλό είναι η πόλη να μη ζει με σκιές. Γι’ αυτό και οι εκπρόσωποι της θα έπρεπε να έχουν ήδη ζητήσει εξηγήσεις από το Υπουργείο Υποδομών. Δυστυχώς, το θέμα περιορίστηκε σε 2-3 posts υποψιασμένων αναγνωστών της voria. Παρά το γεγονός ότι, όπως δημοσίευσε η ίδια ιστοσελίδα, το υπουργείο –σε επικοινωνία μαζί της- προσπάθησε να «τα μαζέψει», δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά. Οι δηλώσεις του προέδρου της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» δεν έγιναν ούτε τυχαία, ούτε κατά λάθος. Σε κάθε περίπτωση, γεννούν έλλειμμα αξιοπιστίας των διαχειριστών του μεγαλύτερου έργου της Θεσσαλονίκης. Το θέμα είναι ανησυχητικό για όσους καταλαβαίνουν από διοίκηση δημοσίων συμβάσεων και όχι μόνο γι’ αυτούς.

Το πιο ανησυχητικό όμως, είναι η απουσία αντίδρασης από τους ταγούς της πόλης. Πολύ φοβάμαι ότι η ανεπάρκεια αντανακλαστικών δεν προοιωνίζεται αισιοδοξία για το μέλλον της Θεσσαλονίκης».


Ο Νικόλαος Ταχιάος είναι Αγρονόμος και Τοπογράφος Μηχανικός
τ. Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης