Skip to main content

Pakketo: Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που «κέρδισε» τον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου

Σε μόλις 6 χρόνια ο Μάριος Κωνσταντινίδης δημιούργησε μια επιχείρηση online πώλησης επίπλων με 85 εργαζομένους, 4.000 κωδικούς και 11 εκατ. ευρώ τζίρο

Ήταν μόλις 28 χρονών το 2016, όταν αποφάσισε να δημιουργήσει μια επιχείρηση online πώλησης επίπλων στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε με 5 άτομα και την επιθυμία να φτιάξει κάτι δικό του, αφουγκραζόμενος την τάση της αγοράς για το online εμπόριο, αλλά και για το Do It Yourself στα έπιπλα. Παρόλο που η φιλοσοφία του Μάριου Κωνσταντινίδη ήταν από την πρώτη στιγμή τα μικρά βήματα, κατάφερε τελικά ένα μεγάλο άλμα και μάλιστα πολύ γρήγορα, αφού οι 5 εργαζόμενοι έγιναν 85, ο τζίρος της επιχείρησής του έφτασε το 2021 τα 11 εκατ. ευρώ, με πρόβλεψη για 15 εκατ. ευρώ το 2022, οι 300 κωδικοί ανήλθαν σε 3.000, ενώ στις αρχές του Σεπτέμβρη έλαβε από τα χέρια του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου το πρώτο βραβείο στα 13α Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece, ένα έπαθλο 50.000 ευρώ. Ο 34χρονος σήμερα Θεσσαλονικιός δημιουργός της επιχείρησης pakketo.com δεν έχει ακόμα συλλάβει τι έχει καταφέρει με την ομάδα του. Μάλιστα, παρόλο που ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου τού μετέφερε την εκτίμησή του ότι το pakketo.com έχει πολύ μέλλον, εκείνος προτιμά να είναι αφοσιωμένος στο τώρα, αφού κανείς δεν ξέρει τι θα φέρει το αύριο.

Το μάτι του Μάριου έπεσε τυχαία στον διαγωνισμό πριν από λίγο καιρό και αποφάσισε να κάνει αίτηση περισσότερο για την εμπειρία, ενώ όταν έμαθε πως κέρδισε, δεν μπορούσε να το πιστέψει. Άλλωστε, ο ίδιος είναι πολύ αυστηρός με τον εαυτό του και πάντα νομίζει ότι δεν έκανε αρκετά. Το βραβείο αυτό όμως ήρθε να δικαιώσει τις προσπάθειες της τελευταίας εξαετίας και να του δώσει ακόμα ένα κίνητρο για να εξελιχθεί.

Και online και φυσικά καταστήματα

Το pakketo ακολούθησε μια μάλλον ανορθόδοξη πορεία, αφού πρώτα δημιούργησε το ηλεκτρονικό του περιβάλλον και στη συνέχεια, διαπιστώνοντας ότι κάποιοι πελάτες ήθελαν να βλέπουν τα έπιπλα από κοντά, έφτιαξε και τρία φυσικά καταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη, στο One Salonica, πριν από έναν χρόνο, και δύο στην Αθήνα, στη Λεωφόρο Μεσογείων και στη Μεταμόρφωση. Προσεχώς το pakketo.com θα μπει δυναμικά και στο επαγγελματικό έπιπλο για τον κλάδο HORECA.


Πλέον η επιχείρηση, που έχει την έδρα της στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης, είναι κατά 25% εξαγωγική, στέλνοντας έπιπλα σε Ισπανία, Γερμανία και Βρετανία, ενώ τα επόμενα σχέδια είναι οι εξορμήσεις και εκτός Ευρώπης. Άλλωστε, ο Μάριος θέλει να διευρύνει τη συμμετοχή των εξαγωγών στον τζίρο της εταιρείας. Το pakketo διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους στο Καλοχώρι επιφάνειας 15.000 τ.μ., που σύντομα θα γίνουν 21.000 τ.μ.


Σημαντικό μέλημα στην επιχείρηση είναι η προσήλωση στο after sales service, καθώς θέλει να έχει τον πελάτη ευχαριστημένο, με τη mouth to mouth διαφήμιση να είναι η καλύτερη. Πέραν των πελατών όμως, βασικός της στόχος είναι να έχει χαρούμενους και τους εργαζομένους της.

Ο ρόλος των γονιών και η ιδέα του pakketo

Όταν ήταν μικρός, ο Μάριος ήθελε να γίνει ποδοσφαιριστής. Μεγαλώνοντας, το μάρκετινγκ τράβηξε την προσοχή του. Αφού τέλειωσε το σχολείο, πέρασε σε σχολή διοίκησης επιχειρήσεων στις Σέρρες, όμως κατόπιν παρότρυνσης των γονιών του πήγε να φοιτήσει στο ACT, όπου, όπως λέει ο ίδιος, ήταν για ένα χρόνο μάλλον… τουρίστας. Επέστρεψε τελικά στις Σέρρες, τελείωσε τη σχολή του και στη συνέχεια άρχισε να εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση, την Inart, στον χώρο των διακοσμητικών. Η επαφή του όμως με την Inart είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, αφού οι γονείς του τον έπαιρναν μαζί τους τα καλοκαίρια για να μαθαίνει τη δουλειά, προσφέροντάς του, χωρίς εκείνος να το συνειδητοποιεί τότε, ένα ανεκτίμητο δώρο, τη γνώση του εμπορίου.

 

Όσο εργαζόταν στην εταιρεία μετά τις σπουδές του αποφάσισε να κάνει ένα μεταπτυχιακό στο μάνατζμεντ, προκειμένου να εξελιχθεί και να δημιουργήσει κάτι δικό του, ώστε να φύγει από την οικογενειακή ζώνη ασφαλείας. Το know how στο εμπόριο και τις εισαγωγές υπήρχε, οπότε έπρεπε να βρεθεί μια καλή ιδέα. Μετά από έρευνα αγοράς, έπεσε στο τραπέζι το έπιπλο σε ένα online όμως πλαίσιο. Ο Μάριος συνεργάστηκε στο ξεκίνημα με τον Βαγγέλη Παπαϊωάννου, που δραστηριοποιούνταν στον χώρο του επίπλου, και από αυτόν έμαθε τα πάντα για το αντικείμενο, για τις ποιότητες και τις τιμές.

Το pakketo ξεκίνησε με online λιανική πώληση και 300 κωδικούς, φέρνοντας στο ηλεκτρονικό του κατάστημα τα πιο hot selling κομμάτια. Τα πρώτα έπιπλα ήταν γραφείου και σπιτιού σε οικονομικές τιμές, αφού ο Μάριος Κωνσταντινίδης φρόντιζε να είναι πάντα τιμολογιακά στο low end της αγοράς, περιορίζοντας τα περιθώρια κέρδους του. Κατάλαβε ότι είχε κάτι καλό στα χέρια του, όταν άλλα καταστήματα επίπλων, τόσο online όσο και φυσικά, άρχισαν να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν από το pakketo. Κάπως έτσι ξεκίνησε και το κομμάτι της χονδρικής. Σημαντική συμβολή στην εκτίναξη της εταιρείας έπαιξε και η πανδημία, με τον κόσμο να στρέφεται στις online αγορές. Best selling κομμάτια την περίοδο της καραντίνας ήταν οι καρέκλες και τα γραφεία, αφού η εργασία μετακινήθηκε στο σπίτι. Ενδεικτικό του άλματος ήταν πως ο τζίρος του pakketo.com από 5,5 εκατ.ευρώ το 2020 έφτασε τα 11 εκατ.ευρώ το 2021.

«Στο pakketo.com βρίσκει κανείς value for money λύσεις. Πλέον ο κόσμος διαθέτει χαμηλότερο budget. Άλλωστε, σε πολλές περιπτώσεις τα έπιπλα κατευθύνονται σε AIRBNB και άλλα τουριστικά καταλύματα, οπότε αναζητά φθηνότερες, αλλά ποιοτικές επιλογές. Το fast fashion υπάρχει πια και στο έπιπλο» λέει στη Voria ο Μάριος Κωνσταντινίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το pakketo.com είναι μοναδικό, γιατί φέρνει κάτι σε όλους. Στον φοιτητή που φτιάχνει τον πρώτο του χώρο. Στην οικογένεια που θέλει να ανανεώσει σαλόνι και υπνοδωμάτιο και μαζί να δημιουργήσει ένα όμορφο παιδικό, στον επαγγελματία που θέλει να εξοπλίσει το κατάστημα, το ξενοδοχείο ή την επιχείρησή του. Κι όλα αυτά με τη φιλοσοφία «pakketo»: Ποικιλία- οικονομικά-ετοιμοπαράδοτα.

Μερίδιο στην εξέλιξη του Μάριου έχουν οι γονείς του. Ήταν άλλωστε εκείνοι που τον μύησαν στον κόσμο του εμπορίου και βρίσκονταν πάντα εκεί για να τον ενεργοποιήσουν και να τον παροτρύνουν, ακόμα κι όταν εκείνος δεν ήξερε ποιον δρόμο να πάρει.