Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΣΥΛΟΥ

Καθηγητές από πανεπιστήμια της χώρας συνυπέγραψαν κείμενο, που εξηγούν τους λόγους για τους οποίους τάσσονται υπέρ του ασύλου.

Για «εχθρότητα της νέας κυβέρνησης προς το πανεπιστημιακό άσυλο και προς τα δημόσια πανεπιστήμια, τα οποία συστηματικά αποπειράται να δυσφημίσει» κάνει λόγο η νεοσύστατη Πρωτοβουλία Μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας για την Υπεράσπιση του Ασύλου.

Στο κείμενο, το οποίο συνυπογράφουν περισσότεροι από 200 καθηγητές όλων των βαθμίδων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επισημαίνεται πως  «όλοι οι σχετικοί μεταπολιτευτικοί νόμοι περί του ασύλου πάντοτε με  σαφήνεια κατοχύρωναν δυνατότητα αστυνομικής παρέμβασης, χωρίς την  άδεια των πρυτανικών αρχών, υπό συγκεκριμένες συνθήκες» (διακίνηση ναρκωτικών, επιθέσεις κλπ.), προσθέτοντας παράλληλα ότι «αυτά όμως  δεν πρόκειται να αντιμετωπιστούν με την κατάργηση του ασύλου, όπως δεν συνέβη ούτε στο παρελθόν, όπως δεν συμβαίνει ούτε σε χώρους εκτός πανεπιστημίων όπου δεν υπάρχει άσυλο».

Στον αντίποδα, τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας υπογραμμίζουν σχετικά με τα φαινόμενα παραβατικότητας εντός των πανεπιστημίων ότι  «υπάρχουν άλλες μέθοδοι αντιμετώπισης, που σχετίζονται με τη ζωή και τη λειτουργία όλες τις μέρες και τις περισσότερες ώρες της μέρας των  πανεπιστημιουπόλεων ως ανοιχτών, φιλόξενων, δημόσιων χώρων δραστηριοτήτων και ανταλλαγής ιδεών, με συμμετοχή πολιτών εντός και  εκτός πανεπιστημίου». Καλούν την κυβέρνηση να «δηλώσει αν έχει  οποιαδήποτε στατιστική έρευνα, η οποία μπορεί να αποδείξει ότι την  περίοδο 2011-2015, όταν το άσυλο δεν υφίστατο ως νομοθετικά κατοχυρωμένος θεσμός, υπήρξε μείωση της παραβατικότητας στα  πανεπιστήμια».

Το εν λόγω κείμενο καταλήγει σε ένα κάλεσμα προς «το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας, τα όργανα διοίκησης, τους συλλόγους (μελών  ΔΕΠ, εργαζομένων, φοιτητικούς) να υπερασπιστούν το πανεπιστημιακό  άσυλο, να αντιταχθούν σθεναρά στην προσπάθεια κατάργησής του και να αποτρέψουν την επίθεση που δέχεται το δημόσιο Πανεπιστήμιο».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ