Skip to main content

Δ. Θεσσαλονίκης: Πάνω από 100 ψηφιακές αιτήσεις σε λίγες μέρες για έκδοση ΤΑΠ

Από τις 26 Απριλίου που τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων έως και τις 7 Μαΐου έχουν ήδη υποβληθεί 108 αιτήσεις

Ένα κλικ στον υπολογιστή ή στο smart phone… έβαλε τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών που παλαιότερα έπρεπε να προσέρχονται στον δήμο Θεσσαλονίκης για να διεκπεραιώσουν υποθέσεις τους.

Μέσω της νέας διαδικτυακής πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για:

• έκδοση Βεβαιώσεων Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ),
• μεταβολή ακινήτων (διαφορές τ.μ., διαχωρισμοί, συνενώσεις, πρώτες ηλεκτροδοτήσεις κ.α.) και
• δηλώσεις μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων.

Από τις 26 Απριλίου που τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων έως και τις 7 Μαΐου έχουν ήδη υποβληθεί 108 αιτήσεις (99 για έκδοση βεβαίωσης ΤΑΠ και 9 για μεταβολές ακινήτων - διαχωρισμοί, διαφορές τ.μ., μή ηλεκτροδοτούμενα). Αν εξαιρεθούν και οι ημέρες αργίας του Πάσχα από τις 29-4-2021 έως 4-5-2021, οι πάνω από 100 αιτήσεις έχουν κατατεθεί σε μόλις έξι μέρες.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του δήμου από αυτές τις αιτήσεις έχουν ήδη διεκπεραιωθεί οι 80 (74 για ΤΑΠ και 6 για μεταβολές ακινήτων).

«Προχωρούμε στην υλοποίηση των δεσμεύσεων μας. Όσο περνά ο χρόνος οι δημότες θα βλέπουν απτά αποτελέσματα. Με αυτή την καινούργια ηλεκτρονική εφαρμογή για την έκδοση βεβαιώσεων ΤΑΠ είμαι σίγουρος ότι θα ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις. Στόχος της διοίκησης είναι έως το τέλος της παρούσης θητείας της να έχει αναμορφώσει πλήρως τις ηλεκτρονικές υποδομές σε όλες τις υπηρεσίες», σημείωσε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Αβαρλής, ο οποίος ευχαρίστησε τους συνεργάτες του και πρωτίστως στον αντιδήμαρχο οικονομικών Μιχάλη Κούπκα για την συνεχή βοήθειά του πάνω στο θέμα.

Μάλιστα, λόγω μεγάλου όγκου αιτήσεων που είχαν υποβληθεί στο Τμήμα Ανταποδοτικών Τελών είτε μέσω email, είτε δια ζώσης, είτε μέσω της παλιάς πλατφόρμας των συμβολαιογράφων, οι περισσότεροι υπάλληλοι απασχολούνται με την ολοκλήρωσή των συγκεκριμένων αιτημάτων.

Σημειώνεται ότι εκτός από τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα διατηρείται η λειτουργία του γκισέ με τη δια ζώσης κατάθεση αιτήσεων κατόπιν ραντεβού (περίπου 30-40 αιτήσεις καθημερινά).

Στις σκέψεις πάντως του αντιδημάρχου είναι να μπει πλαφόν στην κατάθεση στον γκισέ των δικαιολογητικών  ΤΑΠ για να προσανατολιστεί ο κόσμος στην ηλεκτρονική υποβολή μια και αυτή διευκολύνει την ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων.

Η δυνατότητα για ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων προσφέρεται στους πολίτες μέσω της πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία είναι προσβάσιμη μέσα από την παραπομπή “e-υπηρεσίες” στην ιστοσελίδα του Δήμου (thessaloniki.gr).

Με την ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν εύκολα και γρήγορα, από όπου και αν βρίσκονται, να καταθέτουν ηλεκτρονικά αιτήσεις για την έκδοση βεβαιώσεων περί μη οφειλής ΤΑΠ και μεταβολών ακινήτων (διαφορές τ.μ., διαχωρισμοί, συνενώσεις, πρώτες ηλεκτροδοτήσεις κ.ά.) καθώς και δηλώσεις μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων.

Η πρόσβαση στη νέα υπηρεσία για τις βεβαιώσεις ΤΑΠ μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του δήμου Θεσσαλονίκης γίνεται με τη χρήση των κωδικών taxisnet για τους πολίτες και με πιστοποίηση της ιδιότητάς τους για τους δικηγόρους και τους συμβολαιογράφους. Η υπηρεσία για τις βεβαιώσεις του Τμήματος Ανταποδοτικών Τελών είναι διαθέσιμη στην κατηγορία “Οικονομικά”.

Μετά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους, οι συναλλασσόμενοι λαμβάνουν ειδοποίηση με τον αριθμό αναφοράς και ενημερώνονται για την ολοκλήρωση επεξεργασίας της αίτησης και για τυχόν οικονομική οφειλή, εάν προκύπτει.