Skip to main content

Παντελιάδης:Ανάπτυξη των My Market σε μία απρόσμενα καταστροφική αγορά

Εγκαινιάστηκε ένα νέο My Market στη γωνία των οδών Μπότσαρη με Πατρών στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Στόχος να φθάσει τα 22 καταστήματα.

Με το Μy Market που σήμερα εγκαινίασε η METRO AEBE στη γωνία των οδών Μπότσαρη με Πατρών, η λιανεμπορική αλυσίδα που μέχρι πριν ένα χρόνο ήταν άγνωστη στους καταναλωτές της Θεσσαλονίκης, λειτουργεί πλέον 11 super markets στην πόλη και το πρώτο της στις ανατολικές συνοικίες.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο δ/νων σύμβουλος της METRO AEBE κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, για να αρχίσει να αποκτά κάποιο μέγεθος υπολογήσιμο στη Θεσσαλονίκη η METRO, θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιάσει τα καταστήματα My Market, δηλαδή να ξεπεράσει τα 22, επενδύοντας πλέον σε νέα σημεία πώλησης ενώ παράλληλα θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει την ανακαίνιση των πρώην «Βερόπουλος» που πέρασαν στο δίκτυό της.

«Εμείς θα συνεχίσουμε να αναπτύσουμε το δίκτυο μας των My Market παρότι η αγορά το 2017 είναι απρόσμενα καταστροφική. Πέρυσι λέγαμε ότι πιάσαμε τον πάτο. Φέτος διαπιστώνουμε σαν κλάδος, πως υπάρχουν και χειρότερα», είπε ο CEO της ΜETRO.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η αγορά στο πρώτο τετράμηνο του 2017 έχασε ένα επιπλέον 5%-7% του τζίρου, ενώ ούτε οι μεγάλες προσφορές που έγιναν στην περίοδο του Πάσχα δεν τόνωσαν αρκετά την ζήτηση.

«Έγινε ένας φοβερός ανταγωνισμός τιμών, με τις μεγάλες προσφορές σε αρνοερίφια και ποτά, αλλά και πάλι η αγορά δεν αναθερμάνθηκε αρκετά. Η πίεση στις τιμές είναι μεγάλη και εκτιμώ ότι θα γίνει μεγαλύτερη με την δραστηριοποίηση και της «Σκλαβενίτης» στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας. Μεγαλύτερες πιέσεις, συνεπάγονται περιορισμό των περιθωρίων κέρδους, με τις μικρές αλυσίδες να έχουν οριακά αποτελέσματα και να έχουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας», εξήγησε ο κ. Παντελιάδης προσθέτοντας:

«Δεν πιστεύω ότι κάποια από τις μεγάλες αλυσίδες αντιμετωπίζει κίνδυνο παύσης λειτουργίας, για τις μικρές όμως ο κίνδυνος αυτός είναι υπαρκτός και θα υπάρξουν ανακατατάξεις στην αγορά του λιανεμπορίου».

Παρά την κατάσταση αυτή, την πολύ δύσκολη, όπως διαμορφώνεται για το λιανεμπόριο, η METRO συνεχίζει αναπτυξιακά, έχοντας καταγράψει το 2016 τζίρο 1,15 δισ. Ευρώ και κέρδη 15 εκατ.(ΜΕΤRO και Βερόπουλος).

Το 2017, παρά την πολύ μεγάλη κρίση στο λιανεμπόριο, η METRO σημειώνει αύξηση στις πωλήσεις, καθώς ο τζίρος ενισχύεται από τις αυξημένες πωλήσεις στα πρώην Βερόπουλος ενώ τα καταστήματα που ήταν και πριν My Market,  τα «παλιά», έχουν οριακή μεταβολή στην αξία πωλήσεων.

«Επενδύουμε στο δίκτυο των super market, με την προσθήκη νέων καταστημάτων, αλλά παράλληλα φροντίζουμε να κτίσουμε και το σήμα «Μy Market». Χρονικό ορίζοντα για την ανάπτυξη του δικτύου μας στην πόλη της Θεσσαλονίκης δεν μπορώ να δώσω. Ψάχνουμε για νέα κατάλληλα σημεία οπωσδήποτε άνω των 300 τ.μ., αλλά θα αξιοποιήσουμε και τυχόν ανακατατάξεις στην αγορά που ενδέχεται να απελευθερώσουν χώρους».

Ο κ. Παντελιάδης δήλωσε επίσης ότι η ΜΕΤRO δεν επιδιώκει να εξαγοράσει κάποια μικρή αλυσίδα, ούτε βρίσκεται σε συζητήσεις με αυτό τον σκοπό καθώς ένα από τα ζητήματα είναι, ότι οι μικρές αλυσίδες έχουν και μικρά σε εμβαδόν σημεία πώλησης.

Η πανελλαδική ανάπτυξη για την METRO, που σήμερα έχει 223 super market στο δίκτυό της, ήταν μία μεγάλη, στρατηγικής σημασίας απόφαση, που πάρθηκε σε εποχή κρίσης.

«Μέχρι πριν δύο χρόνια λέγαμε ότι το δίκτυό μας θα αναπτυχθεί σε ακτίνα 200 χιλιομέτρων από την Αθήνα και τώρα μιλάμε για πανελλαδική ανάπτυξη. Είναι μεγάλο βήμα και πρέπει να γίνει σωστά με τα κατάλληλα καταστήματα».

Σημειώνεται ότι η ΜΕΤRO δεν χρησιμοποιεί το franchising στο δίκτυό της. Όλα τα καταστήματά της είναι εταιρικά και από τα «παλιά» της METRO, το 70% είναι ιδιόκτητα.

Στην αγορά της Θεσσαλονίκης η λιανεμπορική μπήκε με την απόκτηση των πρώην «Βερόπουλος», εννέα τον αριθμό. Από αυτά έχουν ανακαινισθεί τα πέντα, άλλα δύο θα ολοκληρωθούν φέτος και τα υπόλοιπα δύο, θα γίνουν του χρόνου. Στα εννέα προστέθηκαν και δύο νέα super market, ένα στον οδό Λαγκαδά και ακόμη ένα επί της Μπότσαρη.

Η εταιρεία, για την διετία 2017-2018 έχει προγραμματίσει επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις παλιών και στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Επίσης, περί τα 20 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στο logistics center που δημιουργεί στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης.