Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019
x

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

Χρειάζεται ρεαλιστικό όραμα για την επόμενη περίοδο, με ουσιαστικές προοπτικές αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων, επισημαίνει ο κ. Παππάς.

Άρθρο του Θανάση Παππά*,

Ο γενικός στρατηγικός στόχος συμποσούται στην ενδυνάμωση της αναπτυξιακής προοπτικής του Δήμου. Επικεντρώνεται στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε σύγχρονη Ευρωπαϊκή μητρόπολη, τουριστικό, διαμετακομιστικό, εκθεσιακό – τεχνολογικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, με φέρουσα ικανότητα την δυνατότητα διοργάνωσης διεθνών εκδηλώσεων, με αναβαθμισμένη  ποιότητα ζωής και παροχή υπηρεσιών υψηλής στάθμης.  

Η προσπάθεια που γίνεται ανταποκρίνεται στην προοπτική ανάπτυξης και στους στρατηγικούς άξονες του Δήμου, που  διατυπώνονται με σαφήνεια:

  •  στο Επιχειρησιακό του Σχέδιο (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 729/2017),
  •  στη Στρατηγική Αστικής Ανθεκτικότητας “Θεσσαλονίκη 2030” (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 728/2017),
  •  στο Στρατηγικό του Σχέδιο (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 1573/2015).

Στη λογική αυτή ξεχωριστή σημασία έχει η δημιουργία τριών μητροπολιτικών πόλων ανάπτυξης που θα αποτελέσουν τα νέα τοπόσημα της πόλης (ΔΕΘ- Νοτιοανατολική Πύλη, Μύλοι Αλλατίνη, Ποσειδώνιο- αστικές αναπλάσεις, θαλάσσιο μέτωπο).

Η στρατηγική εντάσσεται στον παρόντα σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων (2011-2019) και επεκτείνεται στο προγραμματικό πλαίσιο ΕΣΠΑ 2021-2027. Επόμενα η συνάρθρωση στόχων και η ωρίμανση μελετών είναι το μέλημα για τη νέα Θεσσαλονίκη.

Χρειάζεται ρεαλιστικό όραμα για την επόμενη περίοδο, με ουσιαστικές προοπτικές αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων (ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους). Με αυτή την έννοια πρέπει να εξειδικεύσουμε τώρα στους πέντε στόχους της επόμενης περιόδου 2021-2027.

Επισημαίνω ότι η συμπερίληψη της Θεσσαλονίκης ως δημόσια αρχή, για την διαχείριση των πόρων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του σκοπού.

Η προώθηση της αειφόρου αστικής κινητικότητας και οι επενδύσεις για προώθηση ολοκληρωμένης κοινωνικής-οικονομικής-πολιτιστικής-περιβαλλοντικής ανάπτυξης, συνιστούν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τοπικής ανάπτυξης.

Σημειώνεται πως η νέα διοίκηση θα έχει ενάμιση χρόνο για να σχεδιάσει και να ωριμάσει τα έργα. Αν ληφθεί υπόψιν ότι η ωρίμανση αυτή (διαγωνισμοί, μελέτες, αδειοδοτήσεις κ.α) υπερβαίνει τα τρία χρόνια, τότε το μέλημα αυτό είναι υποχρέωση μας το οποίο πρέπει να φέρουμε σε πέρας, με σύνεση και ρεαλισμό, μακριά από τρέχουσες αντιμετωπίσεις…

Παραλιακό μέτωπο – Προτάσεις για ωρίμανση μελετών και υλοποίηση έργων

Η στρατηγική του Δήμου έχει οραματικό στόχο τη ‘’Θεσσαλονίκη 2030’’ διαμορφώνεται όμως ψηφίδα-ψηφίδα με προτάσεις –δράσεις και υλοποιήσεις.

Η διεύρυνση του δημόσιου χώρου, με αναπλάσεις πολεοδομικού χαρακτήρα, η πρόσδεση των πολεοδομικών αναπλάσεων με δημόσιες αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις συνιστούν το μείγμα που θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.

Η ανάκτηση του δημοσίου χώρου συνίσταται στην άσκηση πολιτικών και εφαρμογής κανονιστικών αποφάσεων που με συνέργεια  θα συνυπάρχουν δημόσιες και ιδιωτικές δραστηριότητες.

Προτεραιότητες είναι:

 - Η απόδοση δημοσίων χώρων, από την ΕΤΑΔ στον Δήμο και στο παραλιακό μέτωπο, θα εισφέρει στη δημιουργία ζωτικών χώρων πρασίνου και κοινωνικών εξυπηρετήσεων με εξασφάλιση χώρων στάθμευσης.

- Η δημιουργία αναπτυξιακού πλάνου για την ευρύτερη περιοχή Ποσειδωνίου-Μ. Μουσικής θα οδηγήσει σε αναπτυξιακή αναβάθμιση της περιοχής.

-Η μεταβολή της κατάστασης στους Ομίλους, με δημιουργία σύγχρονων ναυταθλητικών εγκαταστάσεων, θα δώσει ώθηση σε συναφείς δραστηριότητες με πλήρη αξιοποίηση της θάλασσας.  

- Η λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας θα βελτιώσει τις μεταφορικές εξυπηρετήσεις και θα βελτιώσει την εικόνα της πόλης.

- Η αναβάθμιση των καθέτων οδών στη Λ. Νίκης και λειτουργική ενοποίηση της παλιάς παραλίας. Ήτοι:

* Η δημιουργία άμεσα ενός ντεκ, μιας αναστρέψιμης εξέδρας λίγων μέτρων, στη παλιά παραλία, θα βελτιώσει την εικόνα του σημαντικού αυτού τμήματος της ιστορικής Θεσσαλονίκης και θα εξυπηρετήσει ποδηλάτες και περιπατητές. 

*Η παράλληλη διερεύνηση της κατασκευής υπόγειας αρτηρίας για την παράκαμψη της οδού και την μόνιμη πεζοδρόμηση της.

*Η υλοποίηση της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας και η δημιουργία της νέας πλατείας Μητρόπολης.

*Η δημιουργία της εμβληματικής πλατείας Ελευθερίας, ως τοπόσημου και πλατείας ιστορικής μνήμης-περιπάτου και αναψυχής.

* Η λειτουργική ένταξη των σταθμών του μετρό, στις αστικές αναπλάσεις και κυρίως η ανάδειξη της συνύπαρξης των αρχαιοτήτων με τους σταθμούς αλλά και με το ίχνος των διαδρομών προς αυτούς είναι μείζονα προτεραιότητα.

- Ο τερματικός σταθμός στη Ν. Ελβετία με την δημιουργία μεταφορικών εξυπηρετήσεων και ανάδειξη της Ν.Α Πύλης ως πόλου μητροπολιτικού άλσους και αθλητικών δραστηριοτήτων, με άμεση διαμόρφωση της οδού Ψελλού, έχει επείγοντα χαρακτήρα.

* Ο Θανάσης Παππάς είναι Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος του δήμου Θεσσαλονίκης 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ