Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στην κυκλοφορία η δυτική περιφερειακή ως τα Χριστούγεννα

Με καθυστερήσεις τεσσάρων ετών και με υπολειπόμενες εργασίες, που θα δημοπρατηθούν το 2020, η δυτική περιφερειακή Θεσσαλονίκης επιτέλους παραδίδεται.

Μέχρι τα Χριστούγεννα θα κυκλοφορείται πλήρως η δυτική εσωτερική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης.

Οι δυο εργολαβίες ολοκληρώνονται και παρότι θα μείνουν κάποιες εκκρεμότητες σε επίπεδο συμπληρωματικών εργασιών, αυτές δεν θα εμποδίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων.

Με μεγάλες καθυστερήσεις, που έφτασαν την τετραετία, το δυτικό αναβαθμισμένο τμήμα της περιφερειακής οδού είναι έτοιμο να παραδοθεί στην κυκλοφορία. Από το 2011 που δημοπρατήθηκαν οι κόμβοι της δυτικής περιφερειακής οι κάτοικοι και επισκέπτες στη δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και όσοι χρησιμοποιούν την εσωτερική περιφερειακή για να φτάσουν στον άξονα ΠΑΘΕ, υπέστησαν μεγάλη ταλαιπωρία. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε παράδοση το 2015, όμως φτάσαμε στο 2019 για να γίνει πράξη η αναβάθμιση του δυτικού τμήματος.

Όπως τόνισαν στη Voria.gr τα στελέχη της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που υλοποιεί το έργο, πλέον μένουν κάποια διαδικαστικά για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία στο σύνολό του ο δρόμος.

Οι πολίτες το τελευταίο διάστημα διαμαρτύρονται βλέποντας τον κρίσιμο κόμβο της Μακρυγιάννη να έχει ολοκληρωθεί, πλην όμως να μην κυκλοφορείται, το δε τμήμα στην αερογέφυρα της Λαγκαδά προς τα ανατολικά να έχει παραδοθεί, όμως το τμήμα προς τον κόμβο της Λαχαναγοράς (Κ16) να παραμένει με τις προηγούμενες συνθήκες.

Σύμφωνα με τα στελέχη της «Εγνατία Οδός ΑΕ», «ο κόμβος της Μακρυγιάννη είναι τεχνικά έτοιμος, όμως υπάρχουν εκκρεμότητες με το ρεύμα, κάτι που δεν επηρεάζει μόνον το φωτισμό, αλλά και τη λειτουργία των αντλιοστασίων. Σε συνεννόηση με τον ΔΕΔΔΗΕ, οι εργασίες για να αποκατασταθεί και αυτή η τελευταία φάση θα αρχίσουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Ήδη χτες πληρώθηκε η σχετική δαπάνη και υπολογίζεται σε ένα μήνα να παραδοθεί ο συγκεκριμένος κόμβος πλήρης και λειτουργικός στην κυκλοφορία».

Έτοιμος, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη που εκτελούν την εργολαβία, είναι και ο δεύτερος κλάδος στην αερογέφυρα της οδού Λαγκαδά και μάλιστα αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στην τρέχουσα ή το αργότερο την επόμενη εβδομάδα.

Ο συγκεκριμένος κόμβος, βάσει των μελετών, έπρεπε να δοθεί σε χρήση, μετά την παράδοση του κόμβου Μακρυγιάννη, για κυκλοφοριακούς και τεχνικούς λόγους. Λόγω όμως των καθυστερήσεων με την ηλεκτροδότηση της Μακρυγιάννη, ο σχεδιασμός υπέστη αλλαγές. Έτσι οι αρμόδιοι αναμένουν πλέον τις νέες τροποποιημένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την Τροχαία, που θα εκδοθούν είτε αυτή, είτε την επόμενη εβδομάδα και θα παραδώσουν τον κλάδο προς τον ΠΑΘΕ σε χρήση από τους οδηγούς, βάζοντας τέλος κι εκεί στο μποτιλιάρισμα. Ταυτόχρονα θα πρέπει να αλλάξει και το πρόγραμμα του σηματοδότη κάτω από τη γέφυρα της Λαγκαδά. Κι αυτό απαιτείται επειδή πλέον θα εξυπηρετείται από εκεί μόνον η τοπική κυκλοφορία, ενώ όσοι κινούνται επί της περιφερειακής θα διέρχονται πλέον πάνω από τη γέφυρα. Την τοπική κυκλοφορία άλλωστε θα εξυπηρετεί και η Ωραιοκάστρου.

Κάποιες τροποποιήσεις είναι πιθανό να γίνουν και στον κυκλικό κόμβο της Ιθάκης και έχει γίνει συνεννόηση των στελεχών της «Εγνατία Οδός ΑΕ» με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα μποτιλιαρισμάτων επί της δυτικής περιφερειακής. Οι μεγάλοι φόρτοι κίνησης στη δυτική περιφερειακή είναι το πρωί από ανατολικά προς δυτικά και από το απόγευμα από δυτικά προς ανατολικά. Δεδομένου ότι στον κυκλικό κόμβο δίνεται προτεραιότητα σε όσους κινούνται τοπικά, δημιουργείται μποτιλιάρισμα πάνω στην περιφερειακή οδό, αφού οι διερχόμενοι αναγκάζονται να σταματήσουν. Είναι πιθανό αυτό το επόμενο διάστημα να αλλάξει και να πάρουν προτεραιότητα όσοι κινούνται επί της περιφερειακής.

Συνεπώς, υπολογίζεται ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουν ολοκληρωθεί και οι δύο εργολαβίες (η μία περιλάμβανε τους κόμβους Ευκαρπίας, Λαγκαδά και Μακρυγιάννη και η άλλη τον κόμβο Μαιάνδρου και όλες τις εργασίες μέχρι τον Κ16) κι έτσι η αναβαθμισμένη δυτική εσωτερική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορείται πλήρως με νέες σύγχρονες συνθήκες.

Μάλιστα, με την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στην εξωτερική περιφερειακή, οι αρμόδιοι αναμένουν περαιτέρω αύξηση των μετακινήσεων και της χρήσης του δυτικού τμήματος της περιφερειακής οδού, η οποία θα εξυπηρετεί χωρίς φανάρια και με συνεχόμενη ροή τις κινήσεις των οχημάτων.

Έτσι έπειτα από οχτώ χρόνια το σημαντικό έργο της δυτικής περιφερειακής ολοκληρώνεται. Θα απομείνουν ωστόσο κάποιες υπολειπόμενες εργασίες, οι οποίες επηρεάζουν κυρίως τους παρόδιους και σε κάθε περίπτωση όχι την κυκλοφορία επί της περιφερειακής οδού.

Αναγκαστικά θα βγει μια εργολαβία – σκούπα, με το σύνολο των υπολειπόμενων εργασιών, προκειμένου να καλυφθούν μια σειρά από ζητήματα. Αυτές οι εργασίες πήγαν ακόμη πιο πίσω εξαιτίας των ανεκτέλεστων απαλλοτριώσεων σε τμήματα, που είναι εντός των σχεδίων πόλης των δήμων από τους οποίους διέρχεται η δυτική περιφερειακή οδός.

Για παράδειγμα στη νέα εργολαβία, που θα δημοπρατηθεί το επόμενο έτος, θα περιλαμβάνεται το φανάρι στον κόμβο του Κορδελιού (στη Βιοκαρπέτ), ο ημικόμβος της Μοναστηρίου (στο ύψος του εργοστασίου Φιλίππου), δυο πεζογέφυρες κ.ά.

Από τα Χριστούγεννα επιτέλους η δυτική περιφερειακή οδός θα συνδέσει με ορθολογικό τρόπο την περιφερειακή οδό με τον ΠΑΘΕ, την Εγνατία, το λιμάνι, το Καλοχώρι και θα αξιοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του σημαντικότερου ίσως συγκοινωνιακού και αναπτυξιακού οδικού έργου που ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, του Κ16, εξυπηρετώντας με σύγχρονο πλέον τρόπο όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.