Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019
x

ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ: ΤΟ ΝΕΟ BRAND NAME ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αρχίζει η εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Ποια τα χαρακτηριστικά και οι προτάσεις ανά δήμο.

Τον δρόμο για την εκπόνησή του παίρνει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης από τον δήμο Δέλτα μέχρι τον δήμο Θερμαϊκού, περίπου έξι μήνες μετά την πρωτοβουλία που ανέλαβε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το ΤΕΕ/ΤΚΜ και «υιοθέτησε» το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο, που είναι το πρώτο θεμελιώδες βήμα για την προστασία και ανάδειξη ενός ενιαίου παραλιακού μετώπου για τη Θεσσαλονίκη, περνά ως προέγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας την ερχόμενη Δευτέρα και εφόσον ψηφιστεί θα αρχίσει η εκπόνησή του.

Με το σχέδιο αυτό θα προσδιοριστούν οι χρήσεις γης και ό,τι μπορεί να γίνει ανά περιοχή για την προστασία και ανάδειξη της παράκτιας ζώνης, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν τα σχέδια της Περιφέρειας, των δήμων και της Πολιτείας προκειμένου να ενοποιηθεί αυτή η προνομιούχα ζώνη, που θα αναδείξει ένα από τα μεγαλύτερα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης.

Η Voria.gr είχε αναδείξει την αναγκαιότητα για να γίνει πράξη το όραμα για ένα ενιαίο παραλιακό μέτωπο, προσβάσιμο από τους πολίτες, που θα αποτελέσει βασικό στοιχείο της νέας ταυτότητας, της ανανέωσης του ευρύτερου πολεδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, μέσα από το πολύμηνο αφιέρωμά της για την παράκτια ζώνη και την ημερίδα που διοργάνωσε.

Η αναγκαιότητα σύνταξης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το παραλιακό μέτωπο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ως θεσμικού εργαλείου, το οποίο θα ορίζει τα δεδομένα των έργων, μελετών και ρυθμίσεων για τον χωρικό σχεδιασμό των περιοχών που θα ενταχθούν σ' αυτό, με στόχο την ανάπτυξη έργων μητροπολιτικής κλίμακας και στρατηγικής σημασίας, είχε αναδειχθεί από τη Voria.gr μέσα από τις συνεντεύξεις, τα ρεπορτάζ και την ημερίδα και είχε υιοθετηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Στους μήνες που ακολούθησαν έγινε η απαιτούμενη διαβούλευση της Περιφέρειας με τους δήμους Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού.

Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο περιλαμβάνει, όπως φαίνεται και στον σχετικό χάρτη όλη την παραλιακή ζώνη από τις εκβολές του Γαλλικού ποταμού (περιοχή Καλοχωρίου) έως το Μεγάλο Έμβολο, στο Αγγελοχώρι, σε ένα μήκος περίπου 40 χλμ. (ορισμένοι το υπολόγισαν σε 54 χλμ., επειδή ως ζώνη περιλαμβάνει και τον ΟΛΘ και το αεροδρόμιο, αλλά λίγη σημασία έχει). Σε αυτή τη ζώνη, όπως αναφέρεται και στη σχετική εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστα Γιουτίκα, σημαντικό χώρο καταλαμβάνουν στο δυτικό τμήμα βιομηχανικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαιοειδών προϊόντων, ενώ το ανάπτυγμα της ενιαίας ζώνης διακόπτεται από τις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ και το αεροδρομίου «Μακεδονία».



Το πρώτο βήμα

Τι καλείται να εγκρίνει το περιφερειακό συμβούλιο την ερχόμενη Δευτέρα:

-Την κίνηση της διαδικασίας για την εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.

-Την άμεση υποβολή αιτήματος για την προέγκριση του σχεδίου προς το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

-Την ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται για την εκπόνηση της μελέτης για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο από τη Γενική Διεύθυνση Προγραμματισμού και Υποδομών της Περιφέρειας.

Στην εισήγησή του ο κ. Γιουτίκας αναλύει μάλιστα τα χαρακτηριστικά του παραλιακού μετώπου ανά δήμο ως εξής:

Δήμος Δέλτα

Το παραλιακό μέτωπο της δημοτικής ενότητας Εχεδώρου οριοθετείται από τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ και αφορά στις εκτάσεις νοτίως αυτού, από το διοικητικό όριο με τη δημοτική ενότητα Χαλάστρας έως το διοικητικό όριο με τη δημοτική ενότητα Μενεμένης. Στη θέση που βρίσκεται ο οικισμός του Καλοχωρίου, λογίζεται ως παραλιακό μέτωπο η περιοχή νοτίως του ορίου του οικισμού, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος οικισμός και οι όμορές του προς πολεοδόμηση περιοχές για παραγωγικές δραστηριότητες, δεν επιτρέπουν την εφαρμογή δράσεων ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου βορειότερα.

Στο σχέδιο προτείνεται να περιληφθεί η παράκτια ζώνη του δήμου από το δυτικό άκρο του παράκτιου μετώπου (περιοχή «Χηναρού»), μέχρι το ανατολικό όριο του δήμου με το δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης, καθώς και τη Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου.

Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης

Σε συνέχεια του παραλιακού μετώπου της δημοτικής ενότητας Εχεδώρου, βρίσκεται το τμήμα του παραλιακού μετώπου που εμπίπτει εντός των διοικητικών ορίων της δημοτικής ενότητας Μενεμένης που οριοθετείται από το διοικητικό όριο με την δημοτική ενότητα Εχεδώρου (δυτικά), την παράλληλη προς την ακτή σιδηροδρομική γραμμή (βόρεια) έως το όριο του ρέματος Δενδροποτάμου (ανατολικά).

Η περιοχή που περιλαμβάνει το σχέδιο είναι μεταξύ της γραμμής αιγιαλού και της γραμμής παραλίας του δήμου, καθώς και τις εκβολές και όχθες του ρέματος του Δενδροποτάμου μέχρι το ανατολικό όριο του δήμου και έως τον άξονα ΠΑΘΕ.

«Τα κύρια χαρακτηριστικά της δυτικής αυτής περιοχής από την εκβολή του Γαλλικού ποταμού έως αυτή του Δενδροποτάμου είναι η υποβαθμισμένη και αποσαθρωμένη ακτογραμμή με πολλά σημεία όπου η θάλασσα εισβάλει σε περιοχές με χαμηλότερη στάθμη από αυτή δημιουργώντας μικρές λιμνοθάλασσες. Τα κατασκευασμένα επιμέρους αναχώματα αφενός μεν συμβάλλουν στην προστασία της ακτογραμμής αφετέρου όμως δημιουργούν τις ιδιαίτερες συνθήκες του τοπίου. Στα όρια της εκβολής του Δενδροποτάμου η παρουσία εντός της θάλασσας του κεντρικού αγωγού παροχής καυσίμων προς τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ και η όμορη 6η προβλήτα του ΟΛΘ δημιουργούν συνθήκες αναγκαστικού αποκλεισμού στη πρόσβαση της ακτογραμμής από την θάλασσα», επισημαίνεται στην εισήγηση.

Δήμος Θεσσαλονίκης

Το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Θεσσαλονίκης, από το διοικητικό όριο με το δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης έως το όριο με το δήμο Καλαμαριάς, μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελείται από διαδοχικές χωρικές ενότητες:

1.Η δυτική ενότητα περιλαμβάνει διαδοχικά την εκτός σχεδίου περιοχή των Λαχανόκηπων, προς βόρεια  της έκτασης που καλύπτει ο ΟΛΘ μέχρι το ύψος της πλατείας Ελευθερίας, την περιοχή εκατέρωθεν της οδού 26ης Οκτωβρίου μεταξύ του λιμανιού και του οδικού άξονα της  Δυτικής Εισόδου (προέκταση ΠΑΘΕ), καθώς και την έκταση του παλιού εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού.

2.Η κεντρική ενότητα  περιλαμβάνει το παραλιακό μέτωπο της Λεωφόρου Νίκης, από την πλατεία Ελευθερίας έως το Λευκό Πύργο. Συνεχίζει στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου έως την οδό Μαρίας Κάλλας ενσωματώνοντας τους χώρους πρασίνου που βρίσκονται στην ανατολική πλευρά της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου.

3.Η ανατολική ενότητα που περιλαμβάνει την εκτός σχεδίου παράκτια περιοχή στα διοικητικά όρια με το δήμο Καλαμαριάς ενσωματώνοντας την ιδιοκτησία Αλλατίνη και τους υφιστάμενους κοινόχρηστους- κοινωφελείς αθλητικούς χώρους και τα κτίρια του Μεγάρου Μουσικής.

Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο εξαιρεί την έκταση που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις του λιμανιού. Έτσι η περιοχή που περιλαμβάνει ξεκινά από την προς εξυγίανση περιοχή του Δενδροποτάμου, παρακολουθεί τα πίσω όρια του ΟΛΘ και του ρέματος των βυρσοδεψείων, από την οδό Λητούς συνεχίζει στην οδό 26ης Οκτωβρίου, ενσωματώνει τις εγκαταστάσεις του παλιού εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και το χώρο του Μουσείου Ολοκαυτώματος, ακολουθεί την οδό Κουντουριώτη έως την πλατεία Ελευθερίας και τη Λεωφόρο Νίκης έως το Λευκό Πύργο και κατόπιν την Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου και την οδό Μαρίας Κάλλας, συμπεριλαμβανομένης της περιοχής Αλλατίνη, έως τα όρια με το δήμο Καλαμαριάς.

Δήμος Καλαμαριάς

Το παραλιακό μέτωπο του δήμου Καλαμαριάς, από το διοικητικό όριο με το δήμο Θεσσαλονίκης έως το όριο με το δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη, μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελείται από τρεις διαδοχικές χωρικές ενότητες:

1.Η δυτική ενότητα  περιλαμβάνει την παραλιακή περιοχή που οριοθετείται από το διοικητικό όριο με το δήμο Θεσσαλονίκης (οδός Αργοναυτών) και την οδό Θεμιστοκλή Σοφούλη μέχρι το θερινό ανάκτορο (Παλατάκι - Κυβερνείο). Η εντός σχεδίου σειρά οικοδομικών τετραγώνων επί της οδού Σοφούλη περιλαμβάνει τόσο δομημένα όσο και αδόμητα οικοδομικά τετράγωνα, ενώ μεταξύ των οικοδομικών τετραγώνων και της θάλασσας εκτείνεται κυμαινόμενου πλάτους αδόμητη λωρίδα γης, που αποτελεί εκτός σχεδίου περιοχή.

2.Η κεντρική ενότητα αυτή περιλαμβάνει την παραλιακή περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς Θεμιστοκλή Σοφούλη, Νικολάου Πλαστήρια και Θέτιδος, και σε ανάπτυγμα από το Παλατάκι μέχρι το βόρειο όριο του Αλιευτικού Καταφυγίου Νέας Κρήνης (συμβολή οδών Θέτιδος - Βρυούλων). Αποτελείται στο μεγαλύτερο τμήμα της από εκτός σχεδίου παράκτια περιοχή, με εξαίρεση δύο οικοδομικά τετράγωνα.

3.Η ανατολική ενότητα αυτή περιλαμβάνει την εκτός σχεδίου παράκτια ζώνη, από το νότιο όριο του Αλιευτικού Καταφυγίου μέχρι το διοικητικό όριο με το δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη (Περιφερειακή Τάφρος).

Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη

Το παραλιακό μέτωπο της δημοτικής ενότητας Πυλαίας αποτελεί σήμερα στο σύνολό του μια εκτός σχεδίου περιοχή, που εκτείνεται από το διοικητικό όριο με το δήμο Καλαμαριάς (Περιφερειακή Τάφρος) μέχρι το διοικητικό όριο με το δήμο Θέρμης (αγρόκτημα ΑΠΘ, «πράσινα φανάρια»).

Δεδομένου του χαρακτήρα της περιοχής ως αναπτυξιακού πόλου υπερτοπικού χαρακτήρα, το ενδότερο όριο της παραλιακής ζώνης κρίνεται σκόπιμο να μην περιορίζεται στον οδικό άξονα της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής αλλά να λογίζεται ανατολικότερα, περιλαμβάνοντας και τις εκτάσεις μέχρι το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos. Σημαντικοί λόγοι αυτής της επιλογής είναι κυρίως οι εξής: καταρχήν το γεγονός ότι από την περιοχή αυτή προβλέπεται να διέλθει η γραμμή επέκτασης του μετρό για τη σύνδεσή του με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και να χωροθετηθούν οι αντίστοιχοι σταθμοί επιβίβασης και επιπλέον το δεδομένο ότι στην περιοχή ανατολικά της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής εντοπίζονται σημαντικού μεγέθους δημόσιες εκτάσεις. Για τους παραπάνω λόγους το σύνολο της περιοχής εκατέρωθεν της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής αντιμετωπίζεται στα πλαίσια της παρούσας ανάλυσης ως ενιαίο σύνολο, ώστε να ρυθμιστούν ταυτόχρονα και ενιαία οι πολεοδομικές και συγκοινωνιακές στοχεύσεις για την περιοχή.

Το σχέδιο εκτός της παραλιακής ζώνης περιλαμβάνει και την περιοχή μεταξύ της παράκτιας ζώνης του δήμου, της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής και των δυτικών διοικητικών του ορίων με το δήμο Καλαμαριάς (Περιφερειακή Τάφρος), δηλαδή της Πολεοδομικής Ενότητας 15, καθώς και την ιδιοκτησία του πρώην ΟΕΚ εμβαδού 162 στρ. πάνω από τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, την έκταση της θεσμοθετημένης μαρίνας, της ΠΕΠΔ τουρισμού-αναψυχής και της Γεωργικής Σχολής του ΑΠΘ, έως το όριό του με το δήμο Θέρμης.

Δήμος Θέρμης

Το παραλιακό μέτωπο του δήμου Θέρμης εκτείνεται από το διοικητικό όριο με το δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, μέχρι το διοικητικό όριο με το δήμο Θερμαϊκού. Μεγάλο τμήμα του παραλιακού μετώπου του δήμου Θέρμης καταλαμβάνεται από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», το οποίο διακόπτει τη συνέχειά του και δεν μπορεί να εξετασθεί ως τμήμα του.

Η περιοχή μεταξύ του ορίου του δήμου Θέρμης με το δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (δημοτική ενότητα Θέρμης) και της έκτασης του αεροδρομίου, ανήκει ιδιοκτησιακά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μάλιστα έχει θεσμοθετημένο Τοπικό Ρυμοτομικό για ανέγερση νέων κτιριακών εγκαταστάσεων της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ.

Η υπόλοιπη περιοχή του παραλιακού μετώπου, μεταξύ της έκτασης του αεροδρομίου και του δήμου Θέρμης (δημοτική ενότητα Μίκρας), η οποία είναι χαρακτηρισμένη ως ΕΒ προστασίας και οικοανάπτυξης από τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου του δήμου Μίκρας, ολοκληρώνει την περιοχή διερεύνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, και ειδικότερα στο τμήμα της που είναι δημοτική ιδιοκτησία, στο παράκτιο τμήμα τις φυσικές ακαταλληλότητες, που έχουν επιβαρυνθεί επιπρόσθετα από τα έργα επέκτασης του κύριου διαδρόμου προσγειώσεων - απογειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία», ενώ το υπόλοιπο τμήμα της που είναι κτήμα του Δημοσίου υπάρχει γι' αυτό σε εξέλιξη ενδιαφέρον του ΤΑΙΠΕΔ.

Δήμος Θερμαϊκού

Το παραλιακό μέτωπο του δήμου Θερμαϊκού, εκτείνεται από το διοικητικό όριο με το δήμο Θέρμης, μέχρι το διοικητικό όριο με τη δημοτική ενότητα Μηχανιώνας.

Το τμήμα από το δρόμο προς Μηχανιώνα έως τη θάλασσα περιλαμβάνει εκτεταμένες περιοχές εντός σχεδίου των οικισμών Κάτω Περαίας, Νέων Επιβατών και Αγίας Τριάδας τις εγκαταστάσεις των ΚΑΑΥ, την πρώην πλαζ Αγίας Τριάδας, τις εκτεταμένες επεκτάσεις σε ενεργή διαδικασία πολεοδόμησης στη δυτική πλευρά αυτού. Η περιοχή αυτή χαρακτηρίστηκε ως η κύρια περιοχή θαλάσσιας αναψυχής του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης από τη δεκαετία του 1960 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1980.

Το σχέδιο περιλαμβάνει την παραλιακή περιοχή εντός εγκεκριμένου σχεδίου, σε βάθος περίπου δυο οικοδομικών τετραγώνων, από το ανατολικό όριο της Κάτω Περαίας μέχρι τα ΚΑΑΥ, καθώς και τον παλιό προσφυγικό οικισμό της Αγίας Τριάδας.

Ο στόχος του Ειδικού Χωρικού ένα νέο brand name για τη Θεσσαλονίκη

Στόχος των δήμων και της Περιφέρειας για το Ειδικό Χωρικό είναι «η δημιουργία ενός παραλιακού μετώπου που θα γίνει πόλος ανάπτυξης και οικονομικής δραστηριότητας και η αναβάθμιση του επιπέδου ζωής των πολιτών. Μια συνεχής παράκτια ζώνη από το Καλοχώρι ως την Αγία Τριάδα, με ισόρροπα κατανεμημένη ανάπτυξη, που θα αναδεικνύει και θα ενισχύει τη μοναδικότητα, όσον αφορά τη χωροθέτησή της».

Στόχος είναι το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει το μητροπολιτικό χαρακτήρα, ο οποίος ενισχύεται με αντίστοιχου επιπέδου προτάσεις, όπως:

-Το Μητροπολιτικό Δυτικό Πάρκο.

-Τη διερεύνηση για τη δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πάρκου –Βοτανικού Κήπου.

-Την ενίσχυση των υπερτοπικών κεντρικών λειτουργιών για την ανάδειξη του Δυτικού Επιχειρηματικού Κέντρου.

-Τη δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πάρκου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Επίσης, το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο:

-Θα προτείνει την εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων και θα την ενώνει λειτουργικά, τόσο από τη μία πλευρά με τις προτεινόμενες υπερτοπικές δραστηριότητες στην οδό 26ης Οκτωβρίου, όσο και από την άλλη πλευρά προς Καλοχώρι, με φιλοπεριβαλλοντικές αναστρέψιμες παρεμβάσεις.

-Θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις περιπατητικού άξονα από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος έως την Πλατεία Ελευθερίας, διαμέσου των εγκαταστάσεων του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού και τμήματος του ΟΛΘ, δημιουργώντας την πορεία μνήμης, σε ανάδειξη της νεότερης ιστορίας της Θεσσαλονίκης.

-Θα ενώνει με νέα δεδομένα τη συνέχεια του άξονα περιπάτου και ποδηλάτου από το Λευκό Πύργο έως τον ΟΛΘ.

-Θα ρυθμίζει πολεοδομικά το νότιο άκρο του δήμου Θεσσαλονίκης, με ενιαία πολεοδομική αντιμετώπιση της περιοχής του Μεγάρου Μουσικής – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη και της εκτός σχεδίου παράκτιας περιοχής στο όριο με το δήμο Καλαμαριάς.

-Θα διασχίζει το παράκτιο μέτωπο του δήμου Καλαμαριάς, ενεργοποιώντας όλες τις προβλεπόμενες και θεσμοθετημένες ρυθμίσεις για αυτό, δίνοντας τους ουσιαστικό χωροταξικό και πολεοδομικό περιεχόμενο, έως τη Σχολή Δικαστών.

-Θα ολοκληρώνει την παρέμβαση έως το αγρόκτημα του ΑΠΘ, με τις ανάλογες ενεργοποιήσεις που προβλέπονται θεσμικά, για το παράκτιο τμήμα του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, ενισχύοντας το μητροπολιτικό χαρακτήρα τους, με την άμεση σύνδεση τους με την ιδιαίτερα αναπτυγμένη υπερτοπική περιοχή με χρήσεις του τριτογενή, σε συνδυασμό με την γραμμή επέκτασης του μετρό προς το αεροδρόμιο.

-Θα διερευνήσει την χωροθέτηση Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Κεντρικής Μακεδονίας ανάλογης δυναμικότητας με τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις που λειτουργούν εκτός θεσμικού και αδειοδοτικού πλαισίου στο παραλιακό μέτωπο του δήμου Πυλαίας –Χορτιάτη.

-Θα λάβει υπόψη τις χωροθετήσεις και τις ανάγκες για λιμενικές υποδομές για την εξυπηρέτηση των σκαφών κάθε κατηγορίας ( αλιευτικά , τουριστικά , αναψυχής . ιστιοπλοϊκά κλπ.).

-Θα έχει ως επιδίωξη την επανάκτηση του ρόλου και των στοιχείων ανάπτυξης της παράκτιας περιοχής του δήμου Θερμαϊκού, ως κύριας ζώνης θαλάσσιας αναψυχής του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, με την επικαιροποίηση των δεδομένων και προβολή των αναμνήσεων των δεκαετιών του 1960 και 1970.

-Θα στοχεύει δηλαδή στη συνεχόμενη παράκτια αναψυχή και άξονα περιπάτου, την απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο εντός αυτής, την εξυπηρέτησή της με την προβλεπόμενη θαλάσσια συγκοινωνία και τις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό, το συνταίριασμα της με τους υφιστάμενους χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, υπαίθριας αναψυχής, την ανάδειξη και ενσωμάτωση όλων των νέων ανάλογων χρήσεων και παρεμβάσεων, την κατάργηση της ασυνέχειας, την ενοποίηση των ιστορικών τόπων με τα νέα τοπόσημα αναφοράς και μνήμης της πόλης την ενίσχυση της μητροπολιτικότητας και στη συμβολή του νέου επιδιωκόμενου brand name της Θεσσαλονίκης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ